2018-11-18, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Han är alltså vän med dessa herrar?

Ja eller kanske var vän ska jag väl kanske säga.

Han tycks ha plockat upp dem i sin båt av vad jag kan se i filmen. Angående vänskap kan jag inte uttala mig.
Citera
2018-11-18, 15:00
Medlem
Sockerhalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Det är väl P*eter J*acobss*on aka coco-nånting? Den som enligt nu avstängd skribent ska ha attackerat SD på eventet i norr samt varit påstridig gällande uppvaktningen av BO?

Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Filmen handlar om "paret" JG/SD upplagd på Yank**ns sida och med romantisk musik. I kärlek och krig är visst allt tillåtet - som t ex att hjälpa en mördarkompis?

(Alla som följt med i tråden och läst geologgar har koll på vem som är med och det behöver vi inte orda mer om)

Wow så genomskinligt du nyreggade människa....Det där var känsligt och inget att orda om....Stefan ser väldigt bra ut. En charmig glad kille. Jag förstår att Lena inte kunde släppa honom. "Någon annan" hade inte en chans. Därför hatar "någon annan" SD så till den milda grad.
Citera
2018-11-18, 15:00
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asynjan
Filmen handlar om "paret" JG/SD upplagd på Yank**ns sida och med romantisk musik. I kärlek och krig är visst allt tillåtet - som t ex att hjälpa en mördarkompis?

(Alla som följt med i tråden och läst geologgar har koll på vem som är med och det behöver vi inte orda mer om)

Jag har följt tråden från dag ett men när det kommer till geocache så känns allt förvirrande.

Namn, nick samt lagnamn och som lök på laxen; förkortningar på personerna i denna tråd.

Det kan bli 4 olika namn på samma person. 🙃
Citera
2018-11-18, 15:04
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
[/b]

[/b]

Wow så genomskinligt du nyreggade människa....Det där var känsligt och inget att orda om....Stefan ser väldigt bra ut. En charmig glad kille. Jag förstår att Lena inte kunde släppa honom. "Någon annan" hade inte en chans. Därför hatar "någon annan" SD så till den milda grad.

”Stefan ser väldigt bra ut.”

Nä, det gör han inte. Vad har du för preferenser?
Citera
2018-11-18, 15:07
Medlem
Citat:
[/b]

[/b]

SD som charmig? Tja ser du misshandel och ofredande kopplat med grisögon som charmigt så stackars dig.
Citera
2018-11-18, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag har följt tråden från dag ett men när det kommer till geocache så känns allt förvirrande.

Namn, nick samt lagnamn och som lök på laxen; förkortningar på personerna i denna tråd.

Det kan bli 4 olika namn på samma person. 🙃

Håller med!! Vore kanon om någon satte ihop en förtäckning med div alias med namn osv
Citera
2018-11-18, 15:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Håller med!! Vore kanon om någon satte ihop en förtäckning med div alias med namn osv

De flesta namn och alias finns i Honans sammanfattningar. Men det har tillkommit några nya sedan Sundsvall, så det är en bra idé.
Citera
2018-11-18, 15:15
Medlem
Vore väldigt bra om vi kunde avföra alternativa GM, hittills är ju bara SD som är misstänkt.
Vet vi om JG, coco, HD har alibi?
Förstår att polisen inte går ut med sånt, men på något sätt har de väl kunnat avföra samtliga andra?

Återstår då att binda SD med bevis.
Eller fråga EGT vilken pundare det var, alt fråga Draifos om signaliment på älgen.
Citera
2018-11-18, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj

Ooops!!!.. något blev fel.. 😃
Frågan var om man med cykelväg menar vägen som löper förbi LW:s hem och FP. Det SD nekar till är att de skulle ha träffats på mordkvälken..

Okej, kunde kanske ana att det var så du menade.
Men har det egentligen framkommit något (bekräftat av polis/åkl/advokat) klart ang om vad SD har uppgett avs sina förehavanden under mordkvällen?
Antagningsvis så har han ju förnekat att de träffats: är han GM så lär han göra så och är han inte GM så borde han nog också sannolikt göra det.
Sedan finns ju givetvis varianterna att han inte är GM men ändå råkade ha vägarna förbi LW i något ärende resp att han är GM och har varit nödd att erkänna att han träffat LW under mordkvällen eftersom det finns bevis (elektroniska spår etc) för det som han inte kan förneka.

Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hm, hur tänker du om den öppna ytterdörren i det sammanhanget?

Hm, hur tänker du om det att förhålla sig lite kritiskt till mediauppgifter ang dörren: den har varit både öppen resp olåst, vet du säkert hur det förhåller sig därvidlag?
(och ja, en öppen dörr kan säkert iofs även definieras som olåst, men å andra sidan så benämns ofta en olåst som 'öppen')
Om dörren stått på vid gavel så är det ju inte något som direkt passar in i min tankegång men har ej heller hittills sett någon övertygande förklaring till en öppen dörr. Kanske för att det helt enkelt inte går att logiskt förklara, kanske för att den egentligen var olåst men stängd?
Citera
2018-11-18, 15:23
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
[/b]

[/b]

Vilket trams. Varför Lena drogs till SD vet vi ju inte. Kan ju handlat mer om kemi och genensamma intressen. Utseendet är inte allt. Och smaken är ju som bekant som baken. Det finns nog även en del bisexuella män där ute som skulle tycka att Stefan är snygg. Personligen tycker jag att han är väldigt lik Sjökvistarn.

Förresten det var ett tag sen du skrev här. Men dina inlägg glömmer jag dock inte. Så din seriositet och trovärdighet är noll

”Hon värnade och hjälpte skäggbarnen på alla sätt, så mycket hon kunde. Där ingår också att öppna sitt sköte. Om hon inte fattat det, så har hon kanske förstått det nu.”

”Inte konstigt alls om sonen är inblandad. Han är en nästan vuxen yngling. Kan inte vara kul att ha en mor som knullar skäggbarn. Hon hade en okänd sida enl någon. Nja, OM det är så, då har sonen ett gott skäl att ta bort henne. Han får ju skämmas järnet inför kompisar.”
Citera
2018-11-18, 15:33
Medlem
Sockerhalss avatar
Pe-er Jacobss-n född 1970. ensamstående (ensamboende). 4-5 mobilnummer registrerade.
Finns inte med i Lexbase. Så ingen förhärdad brottsling alltså. Iaf inte dömd för något. Nu får ni gärna forska om honom. Alternativa gm måste diskuteras i tråden. Eller hur?
Citera
2018-11-18, 15:36
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Vilket trams. Varför Lena drogs till SD vet vi ju inte. Kan ju handlat mer om kemi och genensamma intressen. Utseendet är inte allt. Och smaken är ju som bekant som baken. Det finns nog även en del bisexuella män där ute som skulle tycka att Stefan är snygg. Personligen tycker jag att han är väldigt lik Sjökvistarn.

Förresten det var ett tag sen du skrev här. Men dina inlägg glömmer jag dock inte. Så din seriositet och trovärdighet är noll

”Hon värnade och hjälpte skäggbarnen på alla sätt, så mycket hon kunde. Där ingår också att öppna sitt sköte. Om hon inte fattat det, så har hon kanske förstått det nu.”

”Inte konstigt alls om sonen är inblandad. Han är en nästan vuxen yngling. Kan inte vara kul att ha en mor som knullar skäggbarn. Hon hade en okänd sida enl någon. Nja, OM det är så, då har sonen ett gott skäl att ta bort henne. Han får ju skämmas järnet inför kompisar.”

Det är hemskt att tala om människors utseenden i tråden om mordet på LW, men kan inte låta bli att hålla med dig: Personligen tycker jag att han är väldigt lik Sjökvistarn.
Lurig, lismande lögnare med baktankar är det jag minns om Sjökvistarn och du har nog rätt om likheten.

Av någon anledning är MGM fortsatt misstänkt efter över 600 förhör. Det är då tänkbart att LW:s vän PJ är såväl hörd som avförd - precis som flera andra som lyfts fram i tråden som potentiella GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in