Citat:
Ursprungligen postat av
Juristchefen
Enligt mig är alla människor, OAVSETT situation, som dödar en annan människa bakifrån och i ryggen ryggradslösa kräk.
Det faktum att dina kollegor har dödat en oskyldig människa bekommer dig ingenting, du bryr dig inte alls om det, och dina inlägg där du återkommande benämner Eric som ett "mongo" mycket tydligt klargör att du är en iskall människa som är död inombords.
Känner mig även nödgad att tala om för dig att jag hyser agg gentemot mördare och inkompetens i allmänhet och inkompetenta mördare i synnerhet, och att besvara ett leksakshot med dödligt våld är mentalsjukt.
Och enligt mig har alla människor, även poliser, rätt att freda sig gentemot vapenhot. Det är dessutom en realitet och inget man behöver tycka särskilt mycket om.
Men bra att du har bestämt dig, det får du cred för. Polisen bestämde sig alltså att bara på lattjo skjuta honom i ryggen, och vapnet var bara en slump att han bar på
En hållning du har rätt att ha, räkna dock inte med att saklighetskunskapen kommer att hålla scenariot för särskilt sannolikt.
Så länge vi människor inte, på håll och på millisekunder, kan lukta oss till om ett vapen är äkta eller inte så kan sådana här saker hända även i framtiden, och det utan att något brott ens skett, då det kallas nödvärn(putativt sådant). Det får du nog allt ta och tugga i dig lille vän. Enda sättet att undvika det är att sådana som du istället inser det olämpliga i att gå omkring med saker som liknar vapen på stan.