2017-12-14, 16:08
Medlem
F3ttans avatar
Hur ser det ut kring Fup, finns den för mordet?
Citera
2017-12-14, 16:09
Medlem
everythingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Jodå, det står så i Ezpressen-artikeln ovan.

Men hur kommer det sig att han inte har mer kriminalitet bakom sig? Vad är det person som kör runt med ett styckat, ruttnande lik i baksätet?

Var hade han bilen parkerad? Det borde ha luktat ordentligt på långt håll. Eller att han stannat vid ett rödljus för att släppa över folk.
Lukten lär garanterat känts utanför bilen. Ett ruttet lik luktar igenom dubbla liksäckar, åtminstone om det hade börjat ruttna innan det balsamerats eller vad de nu gör för att fördröja nedbrytningen av kroppen.

Jag har för mig att bilen stod i ett område som var trafikerat av människor. Det hade observerats likmask och lukt, men det tog ett tag innan någon kikade in i bilen och såg saker som väckte misstankar.
Citera
2017-12-14, 18:30
Medlem
MegaLomanis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av everythingis
Lukten lär garanterat känts utanför bilen. Ett ruttet lik luktar igenom dubbla liksäckar, åtminstone om det hade börjat ruttna innan det balsamerats eller vad de nu gör för att fördröja nedbrytningen av kroppen.

Jag har för mig att bilen stod i ett område som var trafikerat av människor. Det hade observerats likmask och lukt, men det tog ett tag innan någon kikade in i bilen och såg saker som väckte misstankar.

Doftgran.
Citera
2017-12-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaLomani
Doftgran.

Det måste ha varit en jättestor doftgran.
Citera
2018-02-02, 11:09
Medlem
Som sagt. Finns FUP:en?
Citera
2018-02-02, 11:17
Medlem
Och chilenaren fick bara 17 år ( 11 år) för detta bestialiska dåd och brott mot griftefriden. Hur många ggr har man hört från uslingarna till politiker att mord skall ge livstid, ingenting annat (Ask och Morgan bl a). Typer som det här flyktingskräpet skall inte ut mer på svenska gator. Han är 50 när han släpps, hur mycket mer hinner han inte ställa till med innan Sverige befrias honom.
Citera
2018-02-11, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Och chilenaren fick bara 17 år ( 11 år) för detta bestialiska dåd och brott mot griftefriden. Hur många ggr har man hört från uslingarna till politiker att mord skall ge livstid, ingenting annat (Ask och Morgan bl a). Typer som det här flyktingskräpet skall inte ut mer på svenska gator. Han är 50 när han släpps, hur mycket mer hinner han inte ställa till med innan Sverige befrias honom.

Gick i samma klass i högstadiet, tränade friidrott med honom, vill minnas att han var från Mexico.
Inte för att det spelar så stor roll i sammanhanget, men ändå.
Citera
2018-05-02, 15:19
Medlem
SVEA HOVRÄTT
2018-05-02
Mål nr: B 1678-18

Citat:
HOVRATTENS DOMSLUT
1. Hovrätten ändrar tingsrättens dom på så sätt att hovrätten
- dels dömer AADS för - i stället för grovt bokföringsbrott -
bokföringsbrott enligt 11 kap 5 § l st brottsbalken och för försvårande av skattekontroll
enligt 10 § skattebrottslagen (1971:69) under tiden 2016-01-01-2016-02-29,
- dels i fråga om brottet grov förskingring tillämpar 10 kap 3 § brottsbalken i dess
lydelse före den l juli 2017 och fastställer brottstiden till 2015-10-01-2016-02-29.
2. Det som tingsrätten har beslutat om beslag ska alltjämt gälla.
3. AADS ska vara häktad tills fängelsestraffet vinner laga kraft
mot honom eller straffet dessförinnan får verkställas.
4. Hovrätten fastställer det som tingsrätten har beslutat om sekretess
- dels för uppgifterna i rättspsykiatriskt utlåtande, tingsrättens aktbilaga 114, dock med
undantag för s. l i utlåtandet,
- dels för uppgifterna i journalhandlingar beträffande NN i tingsrättens
aktbilaga 76 samt för de bilder i samma aktbilaga som finns på s. 93-109,112 och
117-120; såvitt gäller uppgifter och bilder från hälso- och sjukvården respektive från
Rättsmedicinalverket ska sekretess dock gälla enligt 25 kap l § offentlighets- och sekretesslagen
(2009:400).
Hovrätten beslutar med stöd av 43 kap 5 § 2 st offentlighets- och sekretesslagen samt
35 kap 13 § respektive 21 kap l § och 25 kap l § samma lag om sekretess för motsvarande
uppgifter och bilder, vilka i hovrätten har lagts fram vid förhandling inom stängda dörrar.
...
Citera
2018-11-17, 21:45
Medlem
"Rättegångspodden" har gjort 2 avsnitt om fallet, släppts nu i veckan. Inte läst så mycket om detta innan och inte läst FUP eller dom så för mig var mycket ny info!
Citera
2018-11-18, 07:53
Medlem
LaGrandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oniram
"Rättegångspodden" har gjort 2 avsnitt om fallet, släppts nu i veckan. Inte läst så mycket om detta innan och inte läst FUP eller dom så för mig var mycket ny info!

Bästa är att han tror ”gola” heter ”googla”, så när han pratar om ”googlar man så dör man” och ”därinne hatar man folk som googlar” blir åklagaren lite ställd.
Citera
2018-11-23, 13:16
Medlem
miapetters avatar
Någonting jag reagerade starkt på när jag lyssnade på Rättegångspodden avsnitt 2 var att han, när han var hemma o passade sitt barn "passade på att flytta bilen".
Hur löste han det?

1. Lämnade han barnet ensamt?
2. Fixade han bv under tiden?
3. Tog han med barnet när han flyttade bilen som innehöll ett ruttnande lik??
Citera
2018-11-23, 18:13
Medlem
undercoverninjas avatar
Jag har skrivit och begärt ut förundersökningen.
Om jag får den så postar jag den här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in