2018-11-17, 17:14
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eftersom SD och UW bor så nära varandra
så hade nog SD ganska bra koll på var
familjemedlemmarna befann sig.
Enligt uppgift så var ju UW borta på jobb.

Det har du rätt i. Då borde SD ha god uppsikt över UW:s hus även efter mörkrets inbrott, tänker jag.
Citera
2018-11-17, 17:37
Medlem
Honan6s avatar
Svar till Netherworld om när i tid SD:s bilder är ifrån. Jag vet inte, men de tre första är utlagda på SD:s geo-sida efter mordet. Den 4:e bilden ligger på både SD:s och LW:s sida från ett Semmel-event feb -17.
SD har "snott" hennes selfie och skurit bort LW från bilden.

De 4 bilderna igen: http://forumbilder.se/H8N72/pixlr-20181117134430907

Jag tycker att Haglöfs skorna ser nyare ut än vad de gjorde på bild från den 10 maj och likaså att Foppa-skorna ser nyare ut mot äldre bilder.
Citera
2018-11-17, 17:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
GM verkar vara en risktagare av största mått, känner jag. Hen kan omöjligt ha vetat att endast LW och yngsta sonen var hemma även om LW uppgett att så var fallet, menar jag. UW skulle ju t.ex. raskt ha kunnat traska dit med något inför kalaset, tänker jag.

När du skriver så där, kommer jag att tänka på att det kanske inte alls var i ont uppsåt han besökte LW?
Han kanske ville träffa henne, hon ville inte. Men han kom ner ändå. De sms:ar. I det läget betydde det kanske inte så mycket om det var barn hemma eller inte?

Sedan när han kommit ner, hon vill inte låta honom komma in, det är sent sms:ar hon. Hon har fullt upp med förberedelser inför födelsedagar och Norgeresor.

Va? Ska du till Norge? Kom ut får jag prata med dig!

Nej skriver hon. Jag vill inte prata nu.

Han bankar på dörren.

Hon öppnar.

Men här får man inte in MV "någon slags planering".
Får sätta mig ner när jag har mer tid och skriva ihop alla de motsägelsefulla uppgifterna som vi fått.
Planeringen kanske låg på annat plan?
Citera
2018-11-17, 17:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zymbal
FP=MP, det har åklagaren gått ut med.

https://www.metro.se/artikel/nya-uppgifter-lena-wesström-dödades-med-kraftigt-våld

Ja, precis. Därför blir den rosa elefantens uppgift inte riktigt trovärdig.
Citera
2018-11-17, 18:02
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Att hon inte var vid medvetande när hon drogs till planket betyder ju inte att hon var död redan.

GM avslutade dock hennes liv vid FP.
Citera
2018-11-17, 18:08
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
När du skriver så där, kommer jag att tänka på att det kanske inte alls var i ont uppsåt han besökte LW?
Han kanske ville träffa henne, hon ville inte. Men han kom ner ändå. De sms:ar. I det läget betydde det kanske inte så mycket om det var barn hemma eller inte?

Sedan när han kommit ner, hon vill inte låta honom komma in, det är sent sms:ar hon. Hon har fullt upp med förberedelser inför födelsedagar och Norgeresor.

Va? Ska du till Norge? Kom ut får jag prata med dig!

Nej skriver hon. Jag vill inte prata nu.

Han bankar på dörren.

Hon öppnar.

Men här får man inte in MV "någon slags planering".
Får sätta mig ner när jag har mer tid och skriva ihop alla de motsägelsefulla uppgifterna som vi fått.
Planeringen kanske låg på annat plan?

När det kommer till att få ut LW så kanske han tar till knepet att spela ledsen, det går de flesta kvinnor på.

Han kanske bönar och ber om en kort pratstund och verkar uppriktigt ledsen och i behov av att prata.

Har svårt att tro att LW skulle neka då. Eftersom hon inte räknar med att gå mer än på gatan utanför så låter hon inte dörren gå i lås.

Det kan ha varit så enkelt som att hon var varm och stressad och det var skönt med lite frisk luft.

Sen tror jag diskussionen ledde till att helvetet brakade loss.

Planering? Nja, tror inte riktigt på det.

Tror i så fall mer på återvändande till BP och förstöra spår vilket skulle kunna se ut som att man hade ex klorin eller dylikt med dig från början.
Citera
2018-11-17, 18:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld

Kan vara att LW:s liv avslutades bakom planket.
Innan dess blev hon överrumplad, oskadliggjord genom att munnen hölls för eller hårt slag över huvudet. Sedan släpades hon/drogs snabbt och allt avslutades bakom planket.

Släpmärkena kan i vart fall inte varit väldigt tydliga. Många människor går visserligen där och det kanske inte väcker uppseeende om det är släpmärken i gräset. Fokus var ju inte där i början, utan man letade i skogen där objektet hittades.
Men ändå, om det hade varit väldigt tydliga märken, då hade väl de som rastade hundar ändå börjat tänka efter när hundarna visade stort intresse. Då visste ju alla att LW saknades.

Den nya uppgiftslämnaren i tråden (mnns ej nicket eller exakta ordlydelsen nu) skrev ju att något hände nära planket.

De gick och pratade (kanske upprört, hörvittnet kanske hörde något vad som sas?)tills de kom till cykelbanan, där spårade diskussionen helt ur och LW överrumplades.

Dvs, hon dödades inte eller förlorade medvetandet vid cykelbanan/gräsmattan.
Citera
2018-11-17, 18:16
Medlem
Honan6s avatar
Är MGM en stalker?
SD hade blivit anmäld tidigare för trakasseri/olaga hot i nov -16 som hon sen återtog för att det inte skulle bli värre. En stalker har svårt att ändra sitt beteende och i maj -18 är SD ensam och övergiven sen en dryg månad.
Kvinnorna i hans liv klarar sig svidande bra utan honom och det klarar inte hans ego av?

Kontrollfreaket och stalkern i honom är i spinn och han har sannolikt kartlagt LW:s noggrant?

Han vill ha full koll och måste få svar på allt han vill veta om hennes relationer?

Rovdjuret i honom tar över?

Han tar sig till henne, snor hennes mobil och hon följer efter.
Han kan inte besinna sig längre, rovdjuret tar över och med uppdämnd aggression släcker han hennes liv?
Han blir lugnare inombords? Nu är ett problem borta?
Citera
2018-11-17, 18:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Kan vara att LW:s liv avslutades bakom planket.
Innan dess blev hon överrumplad, oskadliggjord genom att munnen hölls för eller hårt slag över huvudet. Sedan släpades hon/drogs snabbt och allt avslutades bakom planket.

Släpmärkena kan i vart fall inte varit väldigt tydliga. Många människor går visserligen där och det kanske inte väcker uppseeende om det är släpmärken i gräset. Fokus var ju inte där i början, utan man letade i skogen där objektet hittades.
Men ändå, om det hade varit väldigt tydliga märken, då hade väl de som rastade hundar ändå börjat tänka efter när hundarna visade stort intresse. Då visste ju alla att LW saknades.

Den nya uppgiftslämnaren i tråden (mnns ej nicket eller exakta ordlydelsen nu) skrev ju att något hände nära planket.

De gick och pratade (kanske upprört, hörvittnet kanske hörde något vad som sas?)tills de kom till cykelbanan, där spårade diskussionen helt ur och LW överrumplades.

Dvs, hon dödades inte eller förlorade medvetandet vid cykelbanan/gräsmattan.

En viss planering kan ju innebära att LW oskadliggjordes med eter och detta framkom hos rättsmed.
En GM som tar med ett sådant medel har knappast goda intentioner.
Citera
2018-11-17, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag försöker bara förstå vad som är sant i den här soppan. Du kanske själv har en bättre teori om varför Aftonbladet skrev att polisen hade hittat nedblodade kläder i SD:s bostad och bil? Berätta gärna i så fall.
Hoppar in här..
Nedblodade kläder kan absolut ha hittats men MGM kan ha en egen version av hur blodet har hamnat där det har hamnat.
Låt oss fundera brett:
MGM och LW har fortsatt umgås, geocachat tillsammans och ev. haft sexuellt utbyte med varandra.
Mensblod skulle kunna uteslutas direkt, då detta innehåller annat sekret och enzymer än exempelvis från näsblod..
Var det inte tidigare tal om att SD hade erkänt att det kan finnas blod efter LW efter någon händelse..?
Enzymer och blodprotein förstörs vid kontaminering av t.ex Klorin.

Låt oss säga att utredarna har hittat blod, MEN..pg.a kontaminering kan dessa blodspår inte bindas till den 14/5 och till MGM
Citera
2018-11-17, 18:42
Medlem
T34Panzers avatar
Om rosaelefants källas info stämmer så är det väl inte helt omöjligt att scenariot kanske ser ut så här:

SD har smsat LW ett flertal gånger under kvällen om att han ville träffa henne och prata. Han kan ha uppgivit vilken orsak som helst, tex något han ville låna eller ha tillbaka något innan sin USA-resa. Eller skrivit något om hennes förstående Norgeresa. Och att hon förstått att han hade synpunkter på att hon reste iväg och med en annan manlig geovän som kan visste eller trodde att hon hade någon sorts relation med.

Hon ville egentligen inte träffa honom. Och hon var dessutom mitt uppe i förberedelser inför sonens födelsedag dagen därpå. Så hon kanske nonchalerade några av de tidigare smsen vilket än mer triggade igång honom eftersom han inte klarar av att bli nonchalerad.

Han smsar återigen sent efter kl 23 och skriver att han nu står utanför hennes bostad. Kanske skriver att han kan se att hon är vaken och uppe och att han tänker stå kvar tills hon öppnar och kommer ut.

Vis av erfarenheten hur envis och påstridig han är så beslutar hon sig för att prata kort med honom. Hon vill till varje pris undvika att han ställer till en scen och väcker både barn och grannar. Därav den inte helt stängda dörren. Vi vet ju inte med säkerhet om den bara varit olåst eller tom stått på glänt.

Dom pratar medan dom går och viker av till höger in på Rättarevägen. Enligt Google Maps (2018) står det en skylt ”Återvändsgata/väg”. Så rosaelefants källa kanske därför har benämnt den som just en ”gång/cykelväg”
Streetview: https://www.google.se/maps/@59.2890506,15.1858935,3a,75y,171.89h,83.16t/data=!3m4!1e1!3m2!1sB5XK50rxNsovak8rlrfYtg!2e0
Skärmdump:
http://www.bilddump.se/bilder/20181117171737-83.248.248.247.png

Av bilderna att döma så finns det längs husen på höger sida höga barrträd vilket ger insynsskydd på bägge håll. Om diskussionen urartat här i början på vägen så är det ju inte konstigt att ingen sett något. Han kan ju ha slagit till henne rejält en gång med knytnäve eller något tillhygge så att hon fallit ihop och tillfälligt förlorat medvetandet. Detta behöver ju inte ha varit planerat utan han har tappat fattningen då hon inte gett med sig och vägrat avboka resan alternativt avslutat relationen med ”rivalen”.

Han kan ju ha fått lite panik då han insett att han faktiskt slagit henne medvetslös, och därefter släpat in henne bakom bullerplanket. Hon har kvicknat till bakom planket och gjort stort motstånd. Och det har fullständigt urartat med ett grovt övervåld. För om nu BF är FP så måste det mesta av det dödliga våldet ha åsamkats henne där bakom. Och därför har även skriken som dalaan vittnat om kommit därifrån och då. Och om det förekommit stryptag så är det kanske främst för att försöka få tyst på henne. Hon måste ha skrikit högt och länge, om än i omgångar och SD har fått fullständig panik.
dalaan har beskrivit det såhär
”Extremt höga panikslagna skrik som kom i omgångar under några minuter. Varken jag eller min sambo har hört något liknande och önskar inte göra det igen. ”

Sen återstår då frågan om planering. Det har av MV skrivits att det finns tecken på ”viss planering” och det kanske har tolkats så pga att det använts någon form av tillhygge. Då är frågan hur han dolt detta.
Han kan ju ha angett både till LW och polisen att han varit på väg ut på en sen löptur (han verkar ha energi i klass med en rastlös Duracellkanin) Därmed har han kunnat haft med/på sig en löpar-vöst/jacka/ryggsäck där han haft med sig några verktyg eller tillhygge. LW reagerade kanske därför inte på hans klädsel. Kanske denna klädsel och fiktiva löptur gjort att han sagt till henne att ”gå med mig en bit och så pratar vi under tiden sen drar jag vidare själv”.

Han har kanske inte ens uppträtt hotfullt alls - vare sig i smsen (bara tjatigt, vilket hon var van vid: typ ”svara svara svara”) eller när de börjat prata. Och att detta gjort att hon sänkt garden.

Man inser gång på gång att det är de små till synes oviktiga besluten vi tar som ofta får sådana oanade och fruktansvärda konsekvenser. Bara ett kort samtal där hon kanske inte kände någon större oro, dels eftersom de nu sen en kort tid haft kontakt igen och det fanns så många hus och människor runt omkring.

Det hela är så sorgligt och onödigt.
Citera
2018-11-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Hoppar in här..
Nedblodade kläder kan absolut ha hittats men MGM kan ha en egen version av hur blodet har hamnat där det har hamnat.
Låt oss fundera brett:
MGM och LW har fortsatt umgås, geocachat tillsammans och ev. haft sexuellt utbyte med varandra.
Mensblod skulle kunna uteslutas direkt, då detta innehåller annat sekret och enzymer än exempelvis från näsblod..
Var det inte tidigare tal om att SD hade erkänt att det kan finnas blod efter LW efter någon händelse..?
Enzymer och blodprotein förstörs vid kontaminering av t.ex Klorin.

Låt oss säga att utredarna har hittat blod, MEN..pg.a kontaminering kan dessa blodspår inte bindas till den 14/5 och till MGM
EGT har skrivit något om att SD ska ha sagt att det funnits kläder m LWs blod i hans hus, men att det kommit dit före mordet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in