2018-11-17, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Fp = Bp hur menar du att LW hamnade där då?
Hon blev dragen till FP..
Citera
2018-11-17, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Planket sa jag inte BP. Ni har redan två skribenter som berättat för er att hon drogs in där från cykel/gångbana. Hon gick således inte till planket.

Så det var inte med banemannen hon gick pratandes nedför Byalagsvägen med?
Citera
2018-11-17, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Hon blev dragen till FP..
Snälla, märk inte ord och skapa trådsanningar i onödan.
Hur många km eller mil släpades hon då?

Om en person blir påkörd på en väg och slungas en bra bit bort från kollisionsplatsen skiljer man på olycksplats/brottsplats från fyndplats då också?
Citera
2018-11-17, 00:41
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så det var inte med banemannen hon gick pratandes nedför Byalagsvägen med?

Jag har i synnerhet mest ifrågasatt logiken i att en misshandlad kvinna skulle välja att gå till en avskild plats (planket här) mitt i natten med mannen. Inte att hon pratar med honom mitt i på vägen bland hus och grannar.

Men nu hoppas jag vi kan fortsätta spekulera vidare i fallet, inte hacka och ifrågasätta varandra.
Skrivet till alla inte bara dig.
Citera
2018-11-17, 00:56
Medlem
Citat:
Jag har i synnerhet mest ifrågasatt logiken i att en misshandlad kvinna skulle välja att gå till en avskild plats (planket här) mitt i natten med mannen.

Men nu hoppas jag vi kan fortsätta spekulera vidare i fallet, inte hacka och ifrågasätta varandra.
Skrivet till alla inte bara dig.

Jag är mest brydd över att hon så sent, pratandes i telefon samtidigt som att hon slår in födelsepresenter helt plötsligt avbryter allt, lämnar dörren olåst om sina sovandes barn och lämnar hemmet .. särskilt som hon i nutid införskaffat Säkerhetslås.

Det är synnerligen Märkligt!

24 min (ca) senare är hon död, brutalt sönderslagen!
Citera
2018-11-17, 01:02
Medlem
Citat:
Jag är mest brydd över att hon så sent, pratandes i telefon samtidigt som att hon slår in födelsepresenter helt plötsligt avbryter allt, lämnar dörren olåst om sina sovandes barn och lämnar hemmet .. särskilt som hon i nutid införskaffat Säkerhetslås.

Känslan är att hon fått väldigt bråttom ut. Troligen har GM tagit hennes mobil, något hon inte kunde acceptera. Det är vad jag tror.
Citera
2018-11-17, 01:17
Medlem
gloriouslifes avatar
Tänk om det var cykeltjejerna som
dödade LW?

De har ju setts i området och har inte
hört av sig till polisen.
Mycket konstigt.
Citera
2018-11-17, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Min (fleras) fråga till Rosaelefant gällde källan till hens uppgifter. Rosaelefant svarade varifrån uppgifterna kom och mina frågetecken var alltså uträtade.
Jag har överhuvudtaget inte lagt någon värdering i uppgifterna utan endast efterfrågat varifrån postaren fått dem.

Det vore önskvärt att du tar reda på aktuellt resonemang innan du anklagar någon (mig) för att skapa trådsanningar.

Så då tyckte du alltså att du fick ett klart svar därvidlag?🤔
Men ok, jag kan förstå din irritation ang mitt påpekande och får tacka för ett kronologiskt väldokumenterat svar och jag menar inte att du haft någon ambition att skapa en trådsanning. Men så som det framstod i ditt svar avs uträtade frågetecken så verkade det som att du bejakade händelseförloppet fullt ut (när man, som jag, inte läst precis alla inlägg).

Bara ett exempel på hur detta redan har etablerats som en 'sanning' i tråden:
Och menar inte nu att klandra dig för detta, men såg faran komma.😐

Citat:
Planket sa jag inte BP. Ni har redan två skribenter som berättat för er att hon drogs in där från cykel/gångbana. Hon gick således inte till planket.
Senast redigerad av Rubar 2018-11-17 kl. 01:42.
Citera
2018-11-17, 01:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamer33
Känslan är att hon fått väldigt bråttom ut. Troligen har GM tagit hennes mobil, något hon inte kunde acceptera. Det är vad jag tror.

Men hon verkar öppnat dörren själv ....för denne Någon. Någon hon litade på. Nog mycket för att öppna dörren mitt i natten. Och lämna barnen hon älskar ...

Kan inte finnas många sådana personer, särskilt en med väl dold ondskefullt uppsåt i tankarna. Det handlar enbart om en enda mans verk. 24 minuter.

Den snäva tiden inrymmer ingen form av övertalning/resonemang med tanke på LWs omfattande skador.

Jag tror gediget utredningsarbete löser detta. Jag tror på fällande dom.
Citera
2018-11-17, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
?
Vad nekar han till menar du; att vägen svänger?🤔

Det här undrar jag också om.
Osamaj?

Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Cykelbana..menar man med det den gata som löper förbi LW:s bostad och som krökar sig vid FP? Vilket han i förhör sen ska ha nekat till att de gjort..
Citera
2018-11-17, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamer33

Citat:
Men hon verkar öppnat dörren själv ....för denne Någon. Någon hon litade på. Nog mycket för att öppna dörren mitt i natten. Och lämna barnen hon älskar ...

Kan inte finnas många sådana personer, särskilt en med väl dold ondskefullt uppsåt i tankarna. Det handlar enbart om en enda mans verk. 24 minuter.

Den snäva tiden inrymmer ingen form av övertalning/resonemang med tanke på LWs omfattande skador.

Jag tror gediget utredningsarbete löser detta. Jag tror på fällande dom.

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Ursprungligen postat av Moralensväktare
Gärningsmannen hade påkallat LW uppmärksamhet om att träffas och kom till platsen utanför LW bostad och väntade på att hon skulle komma ut. Gemensamt gick dom sedan nerför gatan till bullerplanket. Där finns det vittnesuppgifter om att man samtalade och på andra sidan planket tog GM LW av daga. Det bekräftas tidsmässigt med skrikvittnena på andra sidan motorvägen. Sen gör sig GM nerför grässlänten i riktning öster ut mot gång och cykelbron.
Senast redigerad av glendale 2018-11-17 kl. 02:12.
Citera
2018-11-17, 02:37
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Jag har en teori som är så simpel som att SD ringer på, LW öppnar, SD ber att få komma in för att prata, LW vill inte det varpå de pratar vid dörröppningen. Samtalet eskalerar, det slutar med att de bråkar och LW och SD puttar på varandra, till slut hamnar hon en bit ifrån ytterdörren, bråket eskalerar, hon blir slutligen överfallen och mördad närmare mot grönområde vid vägen som har diskuterats och som har en återvändsskylt. Detta eventuella bråk borde ju dock grannen ha hört isåfall. Men det kanske inte blev högljutt förrän efter knuten så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in