2018-11-17, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Rätt tramsigt, det är en 15 år gammal artikel, 10 år innan han representerade en svensk klubb på hög nivå. Inte direkt som han Sabovic som kallade gårdare för fittapor ngt år innan han signade.

2003 ”hejade” alla up and coming på Dif av väldigt naturliga skäl. Precis som man gör med AIK idag.
2018-11-17, 00:43
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
2003 ”hejade” alla up and coming på Dif av väldigt naturliga skäl. Precis som man gör med AIK idag.

Absolut. Men du ser ingen skillnad i att nosa efter ett kontrakt med fina ord i en allmän intervju, och att skriva ”Stockholm. Tillhör. Fan. Inte. Er. Fittapor. ” ?

Perspektiv.
2018-11-17, 01:06
Medlem
Eldarn.s avatar
Argumentet med Goitom är väldigt dumt och ogenomtänkt från alla som använder sig av det. Tänk er själva in i hans situation. Runt 20 bast, har fått sitt första proffskontrakt utomlands, ska flytta till ett helt annat land ensam och är väldigt osäker på hur tillvaron kommer se ut. Därför ”safeade” han lite och talade gott om Djurgården - som då var den ledande Stockholmsklubben. Om utlandet skulle gå åt helvete skulle Djurgården med största sannolikhet finnas där som plan b. Tack och lov blev det aldrig så och någon mer substans finns det inte i det ryktet. Dessutom kan alla som gått ut förskolan tolka Goitoms kärlek till AIK som stor och gedigen. Detsamma går inte att säga om Tolle och Kim. Dock tvivlar jag inte en sekund på att de båda kommer visa full proffessionalism i Djurgården med tiden.
2018-11-17, 01:12
Medlem
Vad var det jag skrev redan före säsongen? Jo att Gnaget skulle jogga hem SM-titeln och så blev det. Lyssna på mig! Jag kan fotboll!
2018-11-17, 01:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Tråkigt för stockholmsfotbollen. Det kommer nog inte handla om ett år.. snarare flera år.

Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Precis. Lika som att i år bara var ”ett år”. Att de flög 2017 som de gjorde var en tillfällighet, det kommer inte bli någon styrsel att tala om i dif på många år. .

Både fjisken och Commisary är såna där sköna medgångare.. Maken till fjantar är svåra att finna någon annanstans. Ni är faktiskt värda ett svar, det här. Försvinn era äckliga jävlar.
Näe, Commisary får gärna vara kvar, du har iallafall skrivit något enstaka bra inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.
Argumentet med Goitom är väldigt dumt och ogenomtänkt från alla som använder sig av det. Tänk er själva in i hans situation. Runt 20 bast, har fått sitt första proffskontrakt utomlands, ska flytta till ett helt annat land ensam och är väldigt osäker på hur tillvaron kommer se ut. Därför ”safeade” han lite och talade gott om Djurgården - som då var den ledande Stockholmsklubben. Om utlandet skulle gå åt helvete skulle Djurgården med största sannolikhet finnas där som plan b. Tack och lov blev det aldrig så och någon mer substans finns det inte i det ryktet. Dessutom kan alla som gått ut förskolan tolka Goitoms kärlek till AIK som stor och gedigen. Detsamma går inte att säga om Tolle och Kim. Dock tvivlar jag inte en sekund på att de båda kommer visa full proffessionalism i Djurgården med tiden.

Självklart är det så, det tror jag alla med en iq över 50 fattat. Goitom är en jävligt stark människa, både i och utanför plan. Han älskar sporten och sa något fel i en intervju. Men det är klart att vi (DIF) kommer att jobba på det. Men även vi vet att det mest är larv.
2018-11-17, 02:09
Medlem
En bänkspelare/truppspelare i DIF har sagt vid 13 års ålder att DIF är fittapor. Bajare tycker att det är extremt pinsamt.

Två startspelare i Bajen går från krog till krog och firar SM-guldet med Aik-spelarna, ingen Big deal om man jämför med Sabovic enligt bajarna. Tillåt mig att hånle.

Det roliga är att ingen Stockholmsklubb kan slå sig för bröstet och hävda att de inte har några spelare som har hållit på andra Stockholmslag eller spelat där i sin ungdom eller som seniorer. Därför är det tragikomiskt och ett sjukt hyckleri att se bajare och gnagare försöka håna våra nya tränares bakgrunder.
2018-11-17, 02:37
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Både fjisken och Commisary är såna där sköna medgångare.. Maken till fjantar är svåra att finna någon annanstans. Ni är faktiskt värda ett svar, det här. Försvinn era äckliga jävlar.
Näe, Commisary får gärna vara kvar, du har iallafall skrivit något enstaka bra inlägg.

Självklart är det så, det tror jag alla med en iq över 50 fattat. Goitom är en jävligt stark människa, både i och utanför plan. Han älskar sporten och sa något fel i en intervju. Men det är klart att vi (DIF) kommer att jobba på det. Men även vi vet att det mest är larv.
Absolut... medgångare sedan tidigt millennium. Skönt att du kan klassa mig.
2018-11-17, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eldarn.

Haha roligt att du kan veta hur Goitom tänker. Så Sabovics uttalanden när han var 13 år ska man ta på allvar. En truppspelare i DIF på sin höjd. Men att kaptenen för gnaget Goitom säger att DIF är hans favoritlag när han är 20 år, det är inte relevant? Mycket inkonsekvent hos gnagare.
2018-11-17, 08:14
Medlem
Fred Friendlys avatar
Skiter i Kim och Tolles bakgrund; skadeglädjen över att Özcan lämnat blev kortvarig. Två bevisat kompetenta tränare med öga för talanger - aldrig fel. Men funderar litet kring friktionen mellan Bosse och Özcan vad anbelangade nyförvärv där sistnämnde ville ha större inflytande. Kim och Tolle har varit ansvariga för rekryteringen i Sirius.

Berggren har lämnat, det har väl surrats i djurgårdskretsar som jag förstått om att Bosse också kanske är på väg ut. Kan rekryteringen sv Kim och Tolle vara ett tecken på det? Eller är tränarna i Djurgården under samma premisser som Özcan? Finns ju såklart femtonhundra andra infallsvinklar också men vad säger ni gårdare? Hur går surret?
2018-11-17, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Skiter i Kim och Tolles bakgrund; skadeglädjen över att Özcan lämnat blev kortvarig. Två bevisat kompetenta tränare med öga för talanger - aldrig fel. Men funderar litet kring friktionen mellan Bosse och Özcan vad anbelangade nyförvärv där sistnämnde ville ha större inflytande. Kim och Tolle har varit ansvariga för rekryteringen i Sirius.

Berggren har lämnat, det har väl surrats i djurgårdskretsar som jag förstått om att Bosse också kanske är på väg ut. Kan rekryteringen sv Kim och Tolle vara ett tecken på det? Eller är tränarna i Djurgården under samma premisser som Özcan? Finns ju såklart femtonhundra andra infallsvinklar också men vad säger ni gårdare? Hur går surret?

Berggren stannar.
2018-11-17, 08:43
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pogba
Berggren stannar.
Läste det precis efter att jag skrivit inlägget.
2018-11-17, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Tyvärr så är Djurgården slut. De är i en dödsspiral som började med flytten till vrakens arena. De var redan ganska identitetslösa som det var.
Förhoppningsvis kan de repa sig men jag har svårt att se hur det ska gå till om de inte bygger en egen arena. Kanske Vallentuna eller Åkersberga är sugna på att hosta DIF?
Stockholms fotbollen 2018
Svenska cupen: Djurgården
SM-guld: AIK
Publikligan: Hammarby

Fler än 50 k på AIK-Sundsvall
BP är i allsvenskan, (+2 lag i Uppsala)
Publiksnitt Stockholm 60 000+

Är verkligen Stockholmsfotbollen på dekis? Visst finns det variation mellan lagen, men grunden är väl ändå bättre än före de nya bespottade arenorna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in