2018-11-16, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ursäkta att jag blev brydd, men eftersom husen har garagen utmynnande mot vägen/cykelvägen ville jag bara försäkra mig att vi pratade om samma sak. Det gjorde vi. Saken är utredd.

Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Antar att man med gång/cykelväg ca 10 meter från fyndplatsen menar vägen (återvändsgatan) som är till vänster i bild, där ser man fö. en person (polis) stå ännu litet längre till vänster.

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/orebro/besked-fran-orebropolisen-doda-kvinnan-identifierad-som-lena-wesstrom

Så enkelt tror tror jag att det är. Nu kommer nog vissa påpeka att det minsann inte är en återvändsgränd utan faktiskt att vägen svänger där, men jag tror nog de flesta förstår vad som menas.
Citera
2018-11-16, 23:33
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag tror alltså att det mycket väl kan ha gått till på samma sätt här.

Åklagaren pratade väl i någon intervju om "jättemycket teknisk bevisning". Just de nedblodade kläderna kunde man läsa om i en annan tidning.

Varför tror du att det inte existerar några blodiga kläder?
Citera
2018-11-16, 23:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Lägg ner nu! Du har alldeles för vild fantasi! Det finns aldrig logik i mord och du kan aldrig lägga in dina egna värderingar och amatörgissningar i hur LW skulle ha gjort! De flesta mord sker av någon man känner. Det är inte konstigt att en följer med någon för att ta en diskussion lite avsides så att inte omgivningen blir störd oavsett tidigare anmälningar. LW kände garanterat GM väl! Låt nu polisen sköta detta. Jag är säker på att dina amatörgissningar inte tillför ett dugg i utredningen.

Nu visade det sig ju att jag hade rätt att LW inte gick ner till planket med sin baneman.
Så den som ska lägga ner är inte verkligen inte jag.

Är tillbaka i tråden efter önskan om detta från flera håll.
Citera
2018-11-16, 23:49
Medlem
Netherworlds avatar
Vet inte om jag har missat detta; men finns det bilder på SD efter mordet där han bär vigselring? Finns det bilder på SD innan mordet där han bär på något annat? Exempelvis andra ringar eller smycken, armband, klocka?

Anledningen till att jag undrar är om några sådana kan ha tagits i beslag, eller om de "plötsligt försvunnit". En mördare tvättar gärna sina händer efter ett mord. Men sådan ting som nyss nämnts kan lätt ha kvar DNA från offret på sig.

En annan detalj som kan tyda på ett planerat mord är om det finns vittnesuppgifter, från exempelvis HD, om att SD plötsligt tagit av sig sin vigselring eller andra attiraljer kvällen den 14:e och lämnat dessa hemma. Om det är något som SD inte brukar göra, så väcker det så klart misstankar om ett planerat mord.
Citera
2018-11-16, 23:55
Medlem
Citat:

Åklagaren pratade väl i någon intervju om "jättemycket teknisk bevisning". Just de nedblodade kläderna kunde man läsa om i en annan tidning.

Jo visst. MEN knappast uttalat av Åklagaren. Vilket var min fråga till dig.

Därmed baseras ditt uttalande/slutsatser endast på din tro och din tilltro på en mediauppgift.
Citera
2018-11-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Varför tror du att det inte existerar några blodiga kläder?

Enligt SDs advokat så kom det aldrig upp något om blodiga kläder
vid häktningsförhandlingen.
Citera
2018-11-17, 00:01
Medlem
Citat:

Jo visst. MEN knappast uttalat av Åklagaren. Vilket var min fråga till dig.

Därmed baseras ditt uttalande/slutsatser endast på din tro och din tilltro på en mediauppgift. Du begår gör en felaktig sammankoppling som du medveten försöker tillskriva Åklagaren. Men tror du på Älgen, för all del ....
Citera
2018-11-17, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag har inte lust att gå in i någon diskussion alls med dig. Tycker inte du är trovärdig över huvud taget.
Det är fritt fram för dig att leta upp mitt inlägg angående statistik.
Topic är inte min [ev] trovädighet, så den kan vi lämna därhän.
Men det var ju du som använde "statistik" för att med det visa att SD borde vara LW:s mördare. Den sortens "statistik" var det som polisen lutade sig mot när det gällde IW (fallet med "mördarälgen"). Jag visade dig hur fel ett sånt snävt tänkande kan leda. Att du inte vill vidgå dina felslut är bara att beklaga.
Citera
2018-11-17, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nu visade det sig ju att jag hade rätt att LW inte gick ner till planket med sin baneman.

Var menar du att det visat sig? Länk tack.
Citera
2018-11-17, 00:15
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Fp = Bp hur menar du att LW hamnade där då?
Citera
2018-11-17, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Fp = Bp hur menar du att LW hamnade där då?
Det har varit diverse teorier och spekulationer här, och inte från officiellt håll, om hur BP och FP inte är densamma, men det slog ju åklagaren hål
på tidigare i veckan. FP=BP.
Senast redigerad av glendale 2018-11-17 kl. 00:20.
Citera
2018-11-17, 00:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Det har varit diverse teorier och spekulationer, här och inte från officiellt håll, om hur BP och FP inte är densamma, men det slog ju åklagaren hål
på tidigare i veckan. FP=BP.

Planket sa jag inte BP. Ni har redan två skribenter som berättat för er att hon drogs in där från cykel/gångbana. Hon gick således inte till planket.
Senast redigerad av Rosamund 2018-11-17 kl. 00:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in