Citat:
Ursprungligen postat av
sodar
Betalade mina räknar så fort lönen nådde kontot, det som blev över spelade jag upp samma kväll. Därefter har jag inte spelat, då sparkontot är nollat fullkomligt. Jag har sedan februari i år lyckas spela bort 350 000:-, pengar som skulle gå till en kontantinsats. Tur att jag i våras köpte bil för ca 250 000:-, annars hade med all säkerhet även de pengarna varit borta vid det här laget.
Det känns som jag kan andas för första gången på länge. Givetvis mår jag dåligt över att jag spelat bort pengar som jag slitit för i många år, övertid efter övertid har man arbetat för att kunna köpa sin drömlägenhet och drömbil. Det är som att spotta i motvind, man har spottat på sig själv totalt.
Jag försöker muntra upp mig själv med att det finns människor som sitter med stora skuldberg till följd av spelmissbruk, en viss tröst är det samtidigt som jag lider något oerhört med dessa individer.
För egen del, hur pass spelberoende jag än må vara, så finns det inte i min värld att jag skulle ta lån för att finansiera mitt beroende. Tolka inte det här som att jag klankar ner på dem som gjort det, jag förstår er till fullo!
Det är så djupt inpräntat i mig att man aldrig ska ta lån, t.ex. så skulle jag aldrig kunna ta ett billån (fastän det är flera tusentals människor som gör det). På sin höjd kan man ta studielån och bolån, men inte mer än så. Tanken av att ta lån för att spela har aldrig slagit mig och jag förhoppningsvis så gör den aldrig det heller.
Fattigare idag än på många år, men jag mår i alla fall bra nu. Jag hoppas innerligt att det fortsätter såhär.
Du är ju trots allt inte fattig, du äger fortfarande bilen va?

Du har torskat 350 lax, jag torskade 900 lax inom loppet av någon månad och sålde allt jag ägde och att sälja min bil var typ det första jag gjorde vilket inte du har gjort, det ska du ha en eloge för! Fick dessutom riktigt dåligt betalt för den, minst 10 lax under marknadsvärdet då jag ville få den såld snabbt. Det gick så långt att jag sålde min TV, och lämnade in dator+mobil hos pantbanken för att få loss cash. Hur kunde jag spela då spela vidare? Jo genom min gamla långsamma dator....
Men det gäller att ta sig vidare, hur konstigt det än må låta har jag mer eller mindre glömt att jag hade 900 000 kr. Det är historia nu, du måste också glömma din förlorade pengar och faktiskt inse att du har mycket pengar och pengar som kommer att komma framöver genom arbetet. Ditt liv är inte förstört, förstör det inte!