2018-11-17, 00:18
Medlem
Tjenare flashback, ny medlem här

Som rubriken lyder, jag har ett grafikort radeon 736 oc-2gd som jag köpte 2016 ifrån inet.se som har säckat ihop, enligt sid annonsen på inet så har det kortet 3års garanti men har utgått ur sortimentet. Kan jag fortfarande skicka tillbaks det på garanti och hur gör man då? Har aldrig lämnat in något på garanti innan nämligen. Har ordernummer osv på min sida på inet.

Tack på förhand
Citera
2018-11-17, 00:49
Medlem
gå in på inets sida gör en felanmälen om den har utgått så får du liknande kort fast nyare
Citera
2018-11-17, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinago
gå in på inets sida gör en felanmälen om den har utgått så får du liknande kort fast nyare
Tackar, gjort en anmälan nu. Har jag tur så får jag ut ett billigare kort som jag ändock hade tänkt köpa som nödlösning.
Citera
2018-11-17, 02:16
Medlem
Scarlettstorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Igor94
Tjenare flashback, ny medlem här

Som rubriken lyder, jag har ett grafikort radeon 736 oc-2gd som jag köpte 2016 ifrån inet.se som har säckat ihop, enligt sid annonsen på inet så har det kortet 3års garanti men har utgått ur sortimentet. Kan jag fortfarande skicka tillbaks det på garanti och hur gör man då? Har aldrig lämnat in något på garanti innan nämligen. Har ordernummer osv på min sida på inet.

Tack på förhand

Dom kommer göra ett försök att laga kortet först och går inte det så får du ett nytt likvärdigt grafikkort.

Det som är så bra med datordelar att det är mycket längre garanti på dessa än andra produkter. Ramar är det oftast livstidsgaranti på.
Citera
2018-11-17, 03:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlettstorm
Dom kommer göra ett försök att laga kortet först och går inte det så får du ett nytt likvärdigt grafikkort.

Det som är så bra med datordelar att det är mycket längre garanti på dessa än andra produkter. Ramar är det oftast livstidsgaranti på.

Ja precis, är det inte kortet så har jag garanti på moderkortet med då det är köpt samtidigt, att jag inte tänkte på garantin när ett av mina ramminnen säcka ihop. Har det liggandes så får väll skicka in det snart.
Citera
2018-11-17, 03:57
Medlem
Frågan är om du kommer få något alls.
Har du använt ESD-skydd när du monterade kortet?

Har du störningsfilter på ditt elnät?
Citera
2018-11-17, 05:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Frågan är om du kommer få något alls.
Har du använt ESD-skydd när du monterade kortet?

Har du störningsfilter på ditt elnät?

jag fick ett helt nytt 1070 efter 2 år för coilwhine är det helt dött och han har garanti kvar så borde det inte va nps
Citera
2018-11-18, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinago
jag fick ett helt nytt 1070 efter 2 år för coilwhine är det helt dött och han har garanti kvar så borde det inte va nps

Garantin gäller inte idioti.
Hanterar man känslig elektronik utan skyddsutrustning så ska man inte ha något.
Citera
2018-11-19, 14:35
Medlem
har ts garanti så är det upp till säljaren att bevisa att han har varit vårdslös för att garantin inte skall gälla

t
Citera
2018-11-21, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
har ts garanti så är det upp till säljaren att bevisa att han har varit vårdslös för att garantin inte skall gälla

t

Det är inte så svårt att lista ut om det är en ESD-skada.
Bara fråga kunden om ESD-skydd används.
Vet kunden inte ens vad det är så har du svaret där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in