2018-11-16, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för att du rätade ut våra frågetecken.

Finns det en cykelbana efter den vägen? som vi tror hon svängde in på till höger från Byalagsvägen? Vilken cykelbana menas här?
Citera
2018-11-16, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Åh herre gud så liten och snäv din värld måste te sig som tror att denna tråd är så intressant för utomstående att t,o.m radion planerar in vad de ska sända utifrån vad som skrivs här
Skrev jag inte nåt om att kanske nån tipsat SR om vad som pågår i denna tråd?
Konstigt. Hade precis för mig att jag i mitt inlägg antydde nåt åt det hållet..
Citera
2018-11-16, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solifera
Jag vill börja med att säga att följande inte är möjligt att åberopa källa på! Som jag nämnde i mitt första inlägg här så har jag kopplingar till området. Det får räcka med det. Men som jag fick höra redan för ett par veckor sedan ifrån dom så stämmer det att allt börjat en liten bit ifrån planket. Sedan blivit indragen dit hon hittades. En annan sak också; det är inte ett mordvapen det krattades efter. Vet inte exakt vad det är än men återkommer med mer info om jag kan
Väntar med spänning att få höra mer .😊
Citera
2018-11-16, 19:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Mmm, det kommer verkligen att öppna ögonen på såväl utredare som trådens deltagare. Imagine, the moose prolly did it. Again. I snudd på centrala Örebro dessutom, tur att man skjuter av de mordiska djuren i rask takt
(och de är goda att äta dessutom)
Citera
2018-11-16, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Cykelbana..menar man med det den gata som löper förbi LW:s bostad och som krökar sig vid FP? Vilket han i förhör sen ska ha nekat till att de gjort..
?
Vad nekar han till menar du; att vägen svänger?🤔

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för att du rätade ut våra frågetecken.

Nja, anser man att några frågetecken efter dessa uppgifter numer står i rak givakt så bör man nog aningens kalibrera sitt kritiska tänk.
Men å andra sidan ett skolboksexempel på hur en trådsanning kreeras. Alltid nåt iofs.
Citera
2018-11-16, 20:14
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Fast den dokumentären och alla andra dokumentärer SR producerar ligger ju ständigt på SRplay. Man kan lyssna på den fascinerande älghistorien 10 ggr om dagen om man vill.
Citera
2018-11-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Mmm, det kommer verkligen att öppna ögonen på såväl utredare som trådens deltagare. Imagine, the moose prolly did it. Again. I snudd på centrala Örebro dessutom, tur att man skjuter av de mordiska djuren i rask takt
(och de är goda att äta dessutom)
Jag är generellt emot dödsstraff, men OM det är [ännu] en mördarälg som varit framme, denna gång i Örebro, så får jag erkänna att jag inte skulle gråta om den blev skjuten.
Åtminstone inte om några bitar hamnade i min gryta.

OnT: När det gäller misstankarna mot IW, så är det ju precis som Reimer skriver, att det är viktigt att inte tidigt i en mordutredning låsa sig. Där blev det riktigt fel och det blev det på alla sätt.
I fallet med LW, så sägs det att man har "jättemycket teknisk bevisning". Kan det vara massa varghår?
Citera
2018-11-16, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Fast den dokumentären och alla andra dokumentärer SR producerar ligger ju ständigt på SRplay. Man kan lyssna på den fascinerande älghistorien 10 ggr om dagen om man vill.
Tell me the news..

Min poäng var att visa att SR, efter fem år, valt att SÄNDA programmet en gång till.
Du missade det?

Pärlor för svin..
Citera
2018-11-16, 20:23
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ett lyssningstips till alla er som, utan att tveka, utpekar SD som mördare.

Enl vad en fågel viskade, kommer SR P1 att på söndag kl 15:03 sända denna dokumentär i repris:
https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/213329?programid=909

Den sändes första gången i juli 2013 och handlar om min "favoritmördare" -älgen, som dödade Agne*ta We*stlund och vars make Inge*mar under mer än ett halvår var på sannolika skäl misstänkt för att ha dödat henne - med en åkgräsklippare..

IW fick sitt liv förstört, inte bara för att han förlorade sin fru och under lång tid satt häktad, utan för att han utpekades som mördare av "detektiven allmänheten" och där var och en kan agera som sin egen Sherlock Holmes.

Nånting säger mig att nån på SR har fått ett litet tips om vad som pågår i denna tråd.
Just saying.

Jag tror nog att det enda djuret som kommer visa sig vara inblandad i detta mord är SD.
Citera
2018-11-16, 20:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosaelefant99
Enligt min källa som har viss insyn i utredningen tros allt ha börjat på en cykel/gångbana ett tiotal meter från där LW senare hittades o troligen inte vid medvetande då hon verkar ha släpats till fyndplatsen för att där senare hittas liggande på mage. Våld ska ha förekommit i stort mot hela hennes fra överkropp och huvud

Hmm, en trafikolycka på motorvägen?
Cykel/gångbana kan ju vara en förvrängning av vägrenen på motorvägen.
Det förklarar iallafall skriken och även att det lät som det kom närmare Dalaan.
Skador bara på framsidan också som vid en trafikolycka.

Men vad gjorde människan på motorvägen mitt i natten?
Citera
2018-11-16, 20:31
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Tell me the news..

Min poäng var att visa att SR, efter fem år, valt att SÄNDA programmet en gång till.
Du missade det?

Pärlor för svin..
För de flesta av oss är skillnaden marginell, det är ett inspelat program som alla med internet kan höra när dom helst. Tror inte lyssnarskaran blir nämnvärt större för att det är en tablålagd sändning.

Känns det förresten verkligen nödvändigt att ständigt försöka förminska andra genom sk härskartekniker? Trodde du hade bättre tilltro till din argumentation...
Citera
2018-11-16, 20:33
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Tell me the news..

Du missade det?

Pärlor för svin..
Nej, jag missade inte det. SR återsänder dokumentärer hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in