2018-11-16, 03:04
Medlem
Tänker på USA-resan och vad som möjligen föregick den. Bodde flickorna D hos sina morföräldrar under tiden paret var borta? Skjutsade i så fall SD flickorna till dem? Nu har jag kanske missuppfattat det hela när jag tror att de bor i St.Mellösa, men en tanke som dök upp är att SD kunde ha tagit med ”obekväma ting” i bilen tillsammans med barnens packning, och gjort sig av med sitt bagage nånstans efter vägen. Långsökt kanske, sega tankar så här mitt i natten.
Citera
2018-11-16, 06:31
Medlem
Honan6s avatar
Någon som vet om HD har slutat umgås med S*ll*n?
Enligt geologgar syns de inte ha träffats sen den 13:e oktober.

SD tog ledigt från jobbet tisdagen den 16 oktober för en FTF-jakt i Färnebo-serien som lagts ut i Uppsalatrakterna. Passade han på att efter "kampen" mot *Kv*rnd*mm*n (a, a, e) söka upp S*ll*n (i, e) för att tala om att nu är det slutcachat med HD? Tänker att SD inte gillade att S*ll*n gärna ville äta gott fikabröd hemma hos HD fler gånger...

*FTF-jägarna i Färneboserien har loggat texter med direkta "passningar" till varandra. Lite underhållande att läsa:

Senast redigerad av Honan6 2018-11-16 kl. 06:39.
Citera
2018-11-16, 06:38
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Polis/ÅK har redan från början siktat in sig på SD, gått ut i media
och sagt att dom bara har en misstänkt, dom hyser gott hopp
om å lösa fallet.
Var tror du att dom har lagt dom huvudsakliga resurserna på

Du tycker inte att ca 600 förhör är att kolla alternativa GM?
Citera
2018-11-16, 06:40
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej det är fel uppfattning, jag uttrycker mig inte nog inte korrekt.

Det kan säkert stämma att SD hotat henne. Det därför jag funderar över varför hon ändå öppnar dörren för honom mitt i natten och går ner till planket.
Det är ett av mysterierna för mig i det här fallet.

Är du verkligen psykolog??
Du verkar inte veta ett dugg om hur människan fungerar.
Citera
2018-11-16, 08:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Tack — tror jag!

Det är ljusårs skillnad mellan Billy o SD. På många plan. Därtill, hade SD börjat tänka — cachefilur som han är — så hade det nog inte gått lika bra (se hur det gick när örebropolisen började tänka...) och han hade kanske rent av blivit sittande med olika klurigheter och till sist besinnat sig.

”Passionsmord” av de mer tragiska slagen hör först och främst hemma bland ungdomar, bland mentala enslingar från povra förhållanden och riktiga dumskallar — där man inte har mycket att förlora, ingen att leva för, eller är för dum för att förstå sig närmare på hur saker hänger ihop. SD har barn och jobb och klamrar sig fast vid resterna av något slags status (”födelsedagspresenterna”), som han inte för allt i världen vill förlora. Han mördar för att han är rädd för att förlora det han har. Inte för att inte har något alls kvar. Han mördar för nån typ är fräck nog att hota att ta något (mer, bland det sista, som det tedde sig då) ifrån honom.

Alltså skulle han till varje pris vilja undvika att misstankarna kastas på honom.

Ergo är det ett ”oplanerat” mord, en ”olyckshändelse”, ett nödvändigt ont, en förlorad fattning, ett hinder på vägen. Är min gissning.

Nej, det är sant. Det finns så gott som inga likheter mellan Billy och SD.

Utom på en springande punkt; det fruktansvärda tärande kontrollbehovet.
Kontrollbehovet som dödade Tova och LW.

Man kanske kan kalla det passions eller svartsjuka som fräter. Men det har egentligen inget, inget, inget med riktig kärlek att göra.

Billy verkade obekymrad om sin situation och sov gott om nätterna efter mordet. Innan? Ångest och besök till läkare för det.

SD verkar obekymrad om sin situation och springer runt och söker cacher och ler brett (alltför brett) in i kameran. Innan? Stalkat, hotat, misshandlat LW.
Citera
2018-11-16, 08:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Är du verkligen psykolog??
Du verkar inte veta ett dugg om hur människan fungerar.

Snarare tvärtom, det är uppenbarligen du som ingen kunskap har iom att du inte är i professionen. Det är du som utgår från hur en liten minoritet skulle agera som om det är det mest sannolika och logiska. Så är det alltså inte.

Men annars är ni snabba med att dra fram statistik som GW sagt i TV eller vad det nu var, att 7-8 av 10 kvinnomord... ( minns inte vad det gällde) men ni applicerar det på detta fall.

Då kan jag meddela att 7-8 kvinnor inte går ut mitt i natten med någon som hotat och misshandlat dem innan.

Påhopp och personangrepp undanbedes i framtiden av dig.
Senast redigerad av Rosamund 2018-11-16 kl. 08:22.
Citera
2018-11-16, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreamer33
Tänker på USA-resan och vad som möjligen föregick den. Bodde flickorna D hos sina morföräldrar under tiden paret var borta? Skjutsade i så fall SD flickorna till dem? Nu har jag kanske missuppfattat det hela när jag tror att de bor i St.Mellösa, men en tanke som dök upp är att SD kunde ha tagit med ”obekväma ting” i bilen tillsammans med barnens packning, och gjort sig av med sitt bagage nånstans efter vägen. Långsökt kanske, sega tankar så här mitt i natten.

Ja, mycket funderingar blir det. SD hade väl ungarna veckan innan när HD var till Norrköping med manlig vän och hämtade guldskon som sen hamnade i Uppsala där hennes vän bor.

Var det verkligen bestämt att HD skulle med till USA? Det verkar lite osäkert om man ska tro på en trådskrivare som säger att HD bytte arbetspass och sen sjukskrev sig.

Kan ju tänkas att HD hade ungarna på måndagen och hennes föräldrar tog hand om dem från tisdagskvällen efter att HD skjutsat dem dit i SDs bil? Jag tror det var EGT som bestämt visste att HD hade hans bil på tisdagen.
Föräldrarna har sommarställe i område Odensbacken.

Jag tror att HD är mer eller mindre inblandad och att hon mycket väl vet vad som hänt. Det är mycket möjligt att hon "städat" och droppat frapperande bevis på vägen. Ingen otrolig tanke.

Hon kan ha lämnat barnen utan att ha mobil med sig, men förhoppningsvis var den med henne och mastades.
Senast redigerad av Ulanna 2018-11-16 kl. 08:28.
Citera
2018-11-16, 08:39
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Snarare tvärtom, det är uppenbarligen du som ingen kunskap har iom att du inte är i professionen. Det är du som utgår från hur en liten minoritet skulle agera som om det är det mest sannolika och logiska. Så är det alltså inte.

Men annars är ni snabba med att dra fram statistik som GW sagt i TV eller vad det nu var, att 7-8 av 10 kvinnomord... ( minns inte vad det gällde) men ni applicerar det på detta fall.

Då kan jag meddela att 7-8 kvinnor inte går ut mitt i natten med någon som hotat och misshandlat dem innan.

Visa gärna den statistik som du utgår ifrån.
Citera
2018-11-16, 08:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Någon som vet om HD har slutat umgås med S*ll*n?
Enligt geologgar syns de inte ha träffats sen den 13:e oktober.

SD tog ledigt från jobbet tisdagen den 16 oktober för en FTF-jakt i Färnebo-serien som lagts ut i Uppsalatrakterna. Passade han på att efter "kampen" mot *Kv*rnd*mm*n (a, a, e) söka upp S*ll*n (i, e) för att tala om att nu är det slutcachat med HD? Tänker att SD inte gillade att S*ll*n gärna ville äta gott fikabröd hemma hos HD fler gånger...

*FTF-jägarna i Färneboserien har loggat texter med direkta "passningar" till varandra. Lite underhållande att läsa:

Intressant att se att Kv*rnd*mmen skriver sådant i en loggtext:

Ska mycket till tror jag innan man skriver ut en sådan sak så att alla kan läsa det, särskilt en hel månad efter. Nu minns jag inte SDs text så tydligt längre, men tror att han skrev den så att det inte bara blev kritik till Kv*rnd*mmen utan också så att han själv framstod som att han varit utsatt för fara (lite hjälte då?).
verkar också som att Kv*rnd*mmen blir irriterad över den långa fördröjningen med SDs loggtext.

Vem man tror på?
Citera
2018-11-16, 08:47
Medlem
Citat:

Jag är då 1 av 3-2 kvinnor som öppnar trots hot och misshandel, detta för att man inte tror att det ska hända igen! Och absolut inte efter att man anmält personen i fråga..
Citera
2018-11-16, 08:54
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pysselina
Jag är då 1 av 3-2 kvinnor som öppnar trots hot och misshandel, detta för att man inte tror att det ska hända igen! Och absolut inte efter att man anmält personen i fråga..

Ok. Jag skrev att det handlar om att bege sig ut mitt i natten med denna person. Det är skillnad än att bara öppna dörren, och ta in personen, vilket är vanligare än 7-8/10.

Eller skulle du gå ut med honom ner till ett plank mitt i natten också?
Citera
2018-11-16, 08:54
Medlem
Citat:

Tänker inte kritisera dina åsikter ock kunskaper i din profession, men tänker så här utifrån mina erfarenheter, har arbetat i många år i människovårdande yrke där jag mött och arbetat ”nära” utsatta kvinnor med samtal och i vardagsmöten, både starka (som inte vill visa utåt) och andra mer nerbrutna, man tror sig klara av situationen och man tänker att ett kort möte eller samtal hjälper till att få mer andrum, man vill också till vilket pris som helst hålla detta undan barnen, och som jag förstått var de hemma denna kväll, och som jag förstått och tolkat det så var Lena en stark kvinna och med sitt tidigare yrke och funktion känner sig säkert tryggare att kunna prata till rätta, hon verkade ju inte rädd för honom eftersom de fortsatte att umgås och leta burkar efter de tidigare anmälningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in