2018-11-15, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nero1
Höstens skottlossningar och mord verkade startats i samband med att någon gick upp på Länsmanstorget och skrämde iväg somali-gänget med lite bly. Somali-gänget dök upp hux flux en dag i Januari och dom har sedan dess oavbrutet med minst 10 pers stått utanför Pizzerian eller inne vid Ica. Aldrig en dag utan att dom stod där och beckna. Och lika plötsligt som dom dök upp försvann dom i Septemper efter den här skjutningen på torget. Några veckor senare avrättades en somalier på Dimvädersgatan. Och nu detta på Väderil.
Vilka var det som jagade iväg somalierna som tog över Länsmanstorget? Somalierna kom från Friskis och jag har aldrig sett dom tidigare och inte efter heller.

Jag pratade med någon som påstod att någon/några från Kortedala/Bergsjön låg bakom somaliernas etablering i Länsmans genom att låta dom dränga för dom genom att beckna serbiska Xanor/200kr karta och självklart gräs. Skall röra sig om ganska unga personer från Kortedala.

Det känns som att det finns ett sammanhang med den plötsliga upplösningen av gänget i Länsman och senaste våldsdåd. Det måste kännas ekonomiskt att bli av med den omfattande försäljningen på Länsmanstorget. Ingen verkar efter det tagit över försäljningen efter somali-fördrivningen. I så fall så sker det nu mycket diskretare eftersom det inte ens finns nåt gäng där längre.
Det låter väldigt orimligt att Bergsjön mördar någon som har koppling till a-falangen tror ej dom morden har med varandra att göra , troligtvis två olika sidor ! Varför skulle folk från a-falangen ha kopplingar till somalier i länsmansgården ? Min tanke är att någon från b-falangen har gått och skjutit någon för att enbart mörda någon som har koppling till a-falangen
Citera
2018-11-15, 23:54
Medlem
415brushans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y3ape77
har väldigt svårt att tro att bergsjön skickar folk till biskop.

Nä men förser med grejer.

Sen så tror jag inte det finns nån direkt konflikt och koppling mellan bergsjön och biskop.
Snarare personliga saker isf
Citera
2018-11-15, 23:57
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Dom har inte skickat folk till biskop, dom har däremot fått somalierna att sälja deras (kortedala/Bergsjön) varor i norra Biskop och Länsman. Så fick jag det förklarat i alla fall, om det sen är är fake-news, har jag ingen aning om.

Men rent strategiskt så är det ju rätt smart att manipulera främlingar på andra sidan stan att sälja deras grejer på främlingarnas egna territorium.
Citera
2018-11-16, 00:03
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zazz08
Det låter väldigt orimligt att Bergsjön mördar någon som har koppling till a-falangen tror ej dom morden har med varandra att göra , troligtvis två olika sidor ! Varför skulle folk från a-falangen ha kopplingar till somalier i länsmansgården ? Min tanke är att någon från b-falangen har gått och skjutit någon för att enbart mörda någon som har koppling till a-falangen
Somalierna som stod på Länsmanstorget är inte boende i Länsmansgården. Dom hör hemma i norra Biskop, runt Friskväderstorget med omnejd. Det är bara 10 minuters promenad mellan Friskis och Länsmanstorget, men ändå rätt avskiljda rent socialt ifrån varandra.
Citera
2018-11-16, 00:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MolesterStallone
Men han var ju inte kriminell???
Hur vet du det?
Har läst att han var från ett annat kriminellt gäng från NÖ Gbg som blivit ditlurad (GP idag).
Citera
2018-11-16, 00:15
Medlem
nero1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Username67
Hur vet du det?
Har läst att han var från ett annat kriminellt gäng från NÖ Gbg som blivit ditlurad (GP idag).
Jaha, då kanske det finns en koppling till Bergsjön i alla fall. Om detta stämmer.
Citera
2018-11-16, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Username67
Hur vet du det?
Citat:
I nuläget talar inte särskilt mycket för att den senaste mordet skulle ha någonting av göra med den äldre konflikten mellan de så kallade Aoch B-falangerna.

Även om det förekommit kontakter mellan offret och företrädare för A-falangen.

– Vi ser flera olika anledningar till de senaste skjutningarna, de ryms inte under samma paraply här. När det uppstår en temperaturhöjning, då går det väldigt fort
(mer från GP)
Citera
2018-11-16, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersnopp
https://www.expressen.se/gt/teorin-han-mordade-anton-for-500-kronor/

Inga ghettonegrer i den bemärkelsen men skit samma. Det händer uppenbarligen.
usch på dig! du är helt svensk eller. Anton tror jag inte mördades för 500 kr i så fall så var mördaren en psykopat.En tjej var ju inblandad där med.
Citera
2018-11-16, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rusur
Tack!

Jo för jag undrar just hur man vill starta en insamling till familjen som är i svår kris med mål som 10 000 kr, innan det ens gått i närheten av ett dygn.
Och adressen bor ytterligare 3 personer och lägenheten är på 60 kvm.

Det ser inte direkt hederligt utfört.

Att folk hyr svart är väl inte problemet , det är själva marknaden.
Sen skulle området fungerat jävligt mycket bättre utan alla jävla svartlägenheter.
en muslim ska helst begravas inom ett dygn. Nu ska väl denna kille obduceras först.
Citera
2018-11-16, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 415brushan
Nä men förser med grejer.

Sen så tror jag inte det finns nån direkt konflikt och koppling mellan bergsjön och biskop.
Snarare personliga saker isf

Att försöka pressa in sina grejer på andras territorium är ju sen gammalt. Kolla bara hur det är i Mölndal nu tydligen en hel del folk från Bergsjön som styr upp där med grejer.

Ju mer territorium ju mer pengar liksom simpelt matematik.

Sen kan det vara som så att yngre norra somalierna som stod utanför pizzerian becknade Bergsjöns grejer för att man inte kunde få tag i egna? Och som vanligt i orten där det görs pengar lägger sig folk i till slut.

Dock hörde jag att många blev väldigt glada av att slippa dessa negrer till slut
Citera
2018-11-16, 08:32
Medlem
Citat:
Nä det tror inte jag heller de verkar respektera varandras revir så att bergsjön skulle skicka dit folk tror jag inte.Fö har väl länsmangården varit hyggligt befriat från skottlossningarna som ägt rum det senaste
Citera
2018-11-16, 08:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Freshener
Nä det tror inte jag heller de verkar respektera varandras revir så att bergsjön skulle skicka dit folk tror jag inte.Fö har väl länsmangården varit hyggligt befriat från skottlossningarna som ägt rum det senaste

Är det senaste November du menar? Annars har det varit en del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in