Citat:
Det låter väldigt orimligt att Bergsjön mördar någon som har koppling till a-falangen tror ej dom morden har med varandra att göra , troligtvis två olika sidor ! Varför skulle folk från a-falangen ha kopplingar till somalier i länsmansgården ? Min tanke är att någon från b-falangen har gått och skjutit någon för att enbart mörda någon som har koppling till a-falangen
Höstens skottlossningar och mord verkade startats i samband med att någon gick upp på Länsmanstorget och skrämde iväg somali-gänget med lite bly. Somali-gänget dök upp hux flux en dag i Januari och dom har sedan dess oavbrutet med minst 10 pers stått utanför Pizzerian eller inne vid Ica. Aldrig en dag utan att dom stod där och beckna. Och lika plötsligt som dom dök upp försvann dom i Septemper efter den här skjutningen på torget. Några veckor senare avrättades en somalier på Dimvädersgatan. Och nu detta på Väderil.
Vilka var det som jagade iväg somalierna som tog över Länsmanstorget? Somalierna kom från Friskis och jag har aldrig sett dom tidigare och inte efter heller.
Jag pratade med någon som påstod att någon/några från Kortedala/Bergsjön låg bakom somaliernas etablering i Länsmans genom att låta dom dränga för dom genom att beckna serbiska Xanor/200kr karta och självklart gräs. Skall röra sig om ganska unga personer från Kortedala.
Det känns som att det finns ett sammanhang med den plötsliga upplösningen av gänget i Länsman och senaste våldsdåd. Det måste kännas ekonomiskt att bli av med den omfattande försäljningen på Länsmanstorget. Ingen verkar efter det tagit över försäljningen efter somali-fördrivningen. I så fall så sker det nu mycket diskretare eftersom det inte ens finns nåt gäng där längre.
Vilka var det som jagade iväg somalierna som tog över Länsmanstorget? Somalierna kom från Friskis och jag har aldrig sett dom tidigare och inte efter heller.
Jag pratade med någon som påstod att någon/några från Kortedala/Bergsjön låg bakom somaliernas etablering i Länsmans genom att låta dom dränga för dom genom att beckna serbiska Xanor/200kr karta och självklart gräs. Skall röra sig om ganska unga personer från Kortedala.
Det känns som att det finns ett sammanhang med den plötsliga upplösningen av gänget i Länsman och senaste våldsdåd. Det måste kännas ekonomiskt att bli av med den omfattande försäljningen på Länsmanstorget. Ingen verkar efter det tagit över försäljningen efter somali-fördrivningen. I så fall så sker det nu mycket diskretare eftersom det inte ens finns nåt gäng där längre.