2018-11-15, 01:03
Medlem
Va o spontanköpte en dator för nån vecka sen och undrar om ens en chromebook är nåt o ha? Anledningen att jag köpte den va för ja Inte pallar släpa med plattan till jobbet utan tänkte ja kör med denna... Så vart inte fallet inte ens öppnat kartongen utan överväger på o lämna tillbaka..

Så Flashback va skulle ni göra?

https://www.netonnet.se/art/dator/barbara-datorer/14-15-tum/acer-chromebook-cb3-431-c82q/246664.8908/?gclid=CjwKCAiArK_fBRABEiwA0gOOc1xP0dPFWS-x-

Prylen de gäller
Citera
2018-11-15, 01:13
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Va o spontanköpte en dator för nån vecka sen och undrar om ens en chromebook är nåt o ha? Anledningen att jag köpte den va för ja Inte pallar släpa med plattan till jobbet utan tänkte ja kör med denna... Så vart inte fallet inte ens öppnat kartongen utan överväger på o lämna tillbaka..

Så Flashback va skulle ni göra?

https://www.netonnet.se/art/dator/barbara-datorer/14-15-tum/acer-chromebook-cb3-431-c82q/246664.8908/?gclid=CjwKCAiArK_fBRABEiwA0gOOc1xP0dPFWS-x-

Prylen de gäller

Jag hade lämnat tillbaka den, du skriver att du har en platta, så använd den istället och spara pengarna och gör något skoj istället.
Citera
2018-11-15, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Jag hade lämnat tillbaka den, du skriver att du har en platta, så använd den istället och spara pengarna och gör något skoj istället.

Lutar åt det. Jag är nöjd med plattan men jag ville ha nåt med större skärm spontant bara men ser inte något användningsområde för den alls
Citera
2018-11-15, 01:31
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuningofroslagen
Lutar åt det. Jag är nöjd med plattan men jag ville ha nåt med större skärm spontant bara men ser inte något användningsområde för den alls

Jag tyckte den var läcker när den kom men hittade heller inget användningsområde för den. Jag tänkte inte tusan kommer jag att sitta med en bärbar dator i knät och slösurfa, jag har ju plattor (som jag Castar med etc), onödiga pengar.
Citera
2018-11-15, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Jag tyckte den var läcker när den kom men hittade heller inget användningsområde för den. Jag tänkte inte tusan kommer jag att sitta med en bärbar dator i knät och slösurfa, jag har ju plattor (som jag Castar med etc), onödiga pengar.

Nästan så jag tänkte med men skönt med lite större skärm och kunna ställa på bordet / i knät visst de skiljer inte mycket mellan min Samsung tab o den men ja.. Tydligen motivera de köpet
Citera
2018-11-15, 10:38
Medlem
Vi använde förut chromebooks i skolan.
Laggar som fan.
Går även inte att spara något på skrivbordet eftersom allt ska finnas i molnet.
Mitt råd är att köpa en "riktig" dator eller inte någon dator alls.
Citera
2018-11-15, 13:21
Medlem
Jag är jättenöjd med min.
Gillar inte Padda, mycket bättre att ha tangentbort, synd att inte kunna Skypa, annars ok
Citera
2018-11-15, 14:15
Avslutad
Chromebooks är perfekta för folk som inte gör tungt arbete på sin dator. Består dina sysslor av att surfa, skriva, lyssna på musik mm så funkar dem jättebra. Säkra datorer också, tack vare operativsystemet. Du kan ju naturligtvis gå under "huven" och mecka så du får fram en terminal mm.
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas928
Jag är jättenöjd med min.
Gillar inte Padda, mycket bättre att ha tangentbort, synd att inte kunna Skypa, annars ok
Använd Skype för webben? http://web.skype.com/
Citat:
Ursprungligen postat av jontewtf
vad du än gör köp inte en chromebook... bortkastade pengar
Någon motivering till ditt svar eller bara okunnigt snicksnack?
Citera
2018-11-15, 17:22
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FelixTBS
Vi använde förut chromebooks i skolan.
Laggar som fan.
Går även inte att spara något på skrivbordet eftersom allt ska finnas i molnet.
Mitt råd är att köpa en "riktig" dator eller inte någon dator alls.
Chrome OS har förändrats mycket på sista tiden. Går nu att spara saker på datorn precis som på vilken dator som helst.

Laggar gör den om den kostar 1800. För 4k får du en utmärkt Chromebook.
Citera
2018-12-20, 10:59
Medlem
Funkar Android appar på en sån? Typ spelappar som barn använder?
Citera
2018-12-20, 11:01
Medlem
Chromebook är väl ingen höjdare, min systers började på att lagga sen sten dog den. Detta hände under kanske ett halv år.
Citera
2018-12-27, 23:54
Medlem
Jonblunds avatar
Android funkar genom en app.
På de senaste modellerna kan man köra det mesta som kan behövas.
Utvecklingen går mot fullt stöd för Linux appar, när det kommer fyller en chromebook samma användningsområde som Linux, Apple och Windows. Detta gäller givetvis inte arbetsmaskiner för tx. CAD och proffesionell multimedia
Utifrån pris - prestanda är chromebook snart ifatt alternativen, om tar med säkerhet och enkelhet så blir den klar etta inom segmentet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in