2018-11-15, 00:07
Medlem
develis avatar
JF om mordet:
Citat:
"jag kände att det är lättare att angripa en kvinna för dom är oftast svagare (..) jag funderade först om jag skulle ha tagit typ jag har ett sådant här gammalt snöre till en tröja har gått ur och det är fungerande perfekt som strypsnara (..)"

"jag tänkte att med strypsnaran går det ganska fort om man ska strypa någon tror jag i alla fall jag har aldrig gjort det, däremot har jag prövat någon gång på mig själv bara att sätta runt så här och dra åt (..)"

"hon lät ju inte luras in där hon jag sa ju att min kompis mådde dåligt och frågade om hon kunde hjälpa oss och ta honom till sjukhus (...)" jag ville inte förlora henne ur sikte och strax efter sjukhuset kom han ikapp mig"

"gå ner i tunneln med dig för vi ska ha lite kul med dig så vi sa jag då"

"jag har min pistol i hennes huvud då, här ungefär satte jag den och sa åt honom att hålla sig lugn, skriker hon så och det kommer fler personer så måste vi döda dem också sa jag bara för hon skulle hålla sig lugn."

"vi tänkte ha kul med henne så och jag sa att om hon skriker då dödar vi henne och sen så var vi tvungen att döda dom som kommer också"

"ju snabbare vi blir klar desto snabbare vad heter det snabbare får du leva sa jag då"

"hon började gråta gjorde hon när han höll på då och jag tyckte inte synd om henne av någon anledning (..)"

"Efter att han haft kul i hennes mun då så gick han ner och så drog han upp byxorna det var då jag gick fram"

"tog tag i hennes hår drog hennes huvud bakåt gjorde jag, satte kniven vid halsen på henne"

"hon sa snälla och låt bli ungefär ganska tyst då"

"jag tog hennes hår och så skulle jag skära halsen av henne då det var tanken det är då hon börjar kvida så då hon liksom drar ner huvudet så det nästan kommer mellan mina ben (..)"

"Och tanken från början var att jag skulle döda någon men sen känner jag när hon ligger där och börjar kvida och be om nåd och så där då tvekar jag då drar hon ner huvudet och börjar skrika då får jag panik och kör kniven i nacken (..)."

"Jag högg hela bladlängden det var väl sådant långt blad ungefär 8 cm blad rakt in i nacken jag kände kotorna i skelettet gjorde jag"

"jag sa åt dig att hålla tyst och jag ber om ursäkt sa hon (..) då högg jag gång på gång jag tror jag kommer inte ihåg 3 eller 4 gånger högg jag henne och sista gången var var ungefär här vid halspulsådern så att då (ohörbart) en del och då torkade jag av min kniv gjorde jag mot min hand då och då skrek hon och då stack vi (..)"

"(..) det var ganska breda och djupa sår för att jag vred till varje gång också."

"jag såg allt blod forsa fram och tänkte hon kommer inte överleva det här så att då slutade jag hugga jag kände att det inte var nån idé att fortsätta hugga mer och sen när hon skrek sista gången då för hals och mun full i blod så då hade jag slått på med kniven så då ville jag inte fram och hugga igen."

"(..) det enda problemet med mig att jag känner mig inge jag mår inge illa ingenting, jag tycker inte ens synd om henne förräns då för några dagar senare (..)"

" jag trodde att jag skulle få så här rus och häftig känsla och allting sådant där, jag fick ingenting sådant jag blev bara avslappnad blev jag men jag kände ingenting bara vart helt tom"

"Ja, jag ville döda nån för att jag ville få utlopp för mina aggressioner men jag ville se hur känslan hur det var att döda någon men sen när jag väl skulle till då tvekade jag men jag dödade henne i alla fall gjorde jag."

"Jag kände bara att jag har tänkt på det så pass många gånger att jag ville döda någon människa jag tyckte det var dags och göra det, em va?"
Citera
2018-11-15, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
JF om mordet:

Så djävla sjukt!!! Stackars oskyldiga kvinna
Citera
2018-11-15, 01:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är sjukt. Det är utomordenligt stört, rubbat och vedervärdigt. Mitt i det infantila är han en känslokall strateg som är väldigt målmedveten.
Att vara så hämndbenägen, så lättkränkt, hånad om nån råkar titta på honom är fullständigt absurt. Sugen att mörda en kvinna sen många år tillbaka, extrema aggressionsutbrott.
Jag tror det här är om sin syster som andas fel.

"har hon sagt ett ord i fel tonläge enligt mig då, då blir jag väldigt väldigt arg blir jag. En gång i Borlänge när vi var ute och gick då andades hon fel, hon andades ut fel tyckte jag, för vi pratade om en sak och då tyckte jag det kändes som att hon kränkte mig, knuffade jag till henne och gick tillbaka mot hennes bil och skulle slå sönder den för jag skulle ha min väska (..) sa till henne att hon skulle akta sig för jag skulle ha min väska, slog till henne på armen och tog en sten och skulle slå sönder rutan för att komma in men hon lyckades lugna ner mig så pass mycket att jag släppte stenen och så gick jag och slet upp en stolpe med händerna istället och slängde den åt helsicke sen lugnade jag mig."

Jag undrar osökt hur tillvaron har varit för de i hans direkta närhet, det är väl inte ens en bråkdel som kommer fram skulle jag tro.

Skönt att Nella dog, han erkänner sig vara "lite hänsynslös" vid den tanken..

"På fredagen när jag vaknade upp så då ja spelade förvånad över allting att hon hittats död och sådant jag visste ju att hon var död, eller sagt hon var i stort sett död när jag stack därifrån, när vi stack därifrån så att jag och jag satt faktiskt och tänkte att skönt att hon har dött för att då kan hon ju inte avslöja vilka det var jag är väl lite hänsynslös kanske men så tänkte jag då"
Citera
2018-11-15, 01:31
Medlem
Citat:
Det är sjukt. Det är utomordenligt stört, rubbat och vedervärdigt. Mitt i det infantila är han en känslokall strateg som är väldigt målmedveten.
Att vara så hämndbenägen, så lättkränkt, hånad om nån råkar titta på honom är fullständigt absurt. Sugen att mörda en kvinna sen många år tillbaka, extrema aggressionsutbrott.
Jag tror det här är om sin syster som andas fel.

"har hon sagt ett ord i fel tonläge enligt mig då, då blir jag väldigt väldigt arg blir jag. En gång i Borlänge när vi var ute och gick då andades hon fel, hon andades ut fel tyckte jag, för vi pratade om en sak och då tyckte jag det kändes som att hon kränkte mig, knuffade jag till henne och gick tillbaka mot hennes bil och skulle slå sönder den för jag skulle ha min väska (..) sa till henne att hon skulle akta sig för jag skulle ha min väska, slog till henne på armen och tog en sten och skulle slå sönder rutan för att komma in men hon lyckades lugna ner mig så pass mycket att jag släppte stenen och så gick jag och slet upp en stolpe med händerna istället och slängde den åt helsicke sen lugnade jag mig."

Jag undrar osökt hur tillvaron har varit för de i hans direkta närhet, det är väl inte ens en bråkdel som kommer fram skulle jag tro.

Skönt att Nella dog, han erkänner sig vara "lite hänsynslös" vid den tanken..

"På fredagen när jag vaknade upp så då ja spelade förvånad över allting att hon hittats död och sådant jag visste ju att hon var död, eller sagt hon var i stort sett död när jag stack därifrån, när vi stack därifrån så att jag och jag satt faktiskt och tänkte att skönt att hon har dött för att då kan hon ju inte avslöja vilka det var jag är väl lite hänsynslös kanske men så tänkte jag då"

Den här terapeuten eller vad det nu var, sätter jag sannerligen stora stämplar av Icke-kompetens på. Hon hade en ypperlig chans att förhindra att detta hände. Han skickade ju ut RÖDA Varningstrianglar i varje mening! OM hon inte klarade det borde hon remitterat honom vidare till en manlig psykolog.

Resultatet blev snarast att hon bekräftade hans tokiga och farliga mindset.
Citera
2018-11-15, 01:38
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Det är nästintill ofattbart stört och så inihelvete otäckt, en ful svenne från Falun beter sig som någon jävla amerikansk seriemördarpsykopat. Hur många som han finns det därute? Det har varit ganska många skruvade mord på sistone. Fy faan, i dessa lägen kan man börja fundera på dödsstraff eller åtminstone på äkta livstid.
Citera
2018-11-15, 01:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Den här terapeuten eller vad det nu var, sätter jag sannerligen stora stämplar av Icke-kompetens på. Hon hade en ypperlig chans att förhindra att detta hände. Han skickade ju ut RÖDA Varningstrianglar i varje mening! OM hon inte klarade det borde hon remitterat honom vidare till en manlig psykolog.

Samma åsikt när jag läste förhör och anteckningar. Jag reste ragg.
Hon har ju inte ens rätt ordval i sina anteckningar utan sätter nästintill fjärrdiagnos på hela högen via hörsägen? ("Johan upplever att..)
Det må kanske finnas instabilitet och brister men det här tog priset utan att ens ha träffat dem?

"Brodern K har hög ångest, faderns ångest och moderns ångest, svägerskans ständiga kontroll."
"Min bedömning är att fadern har egen hög ångest samt ett svaghetsförakt. Hanterar sin egen skam och ångest genom att leta fel hos andra - för att tillfälligt höja sin egen självkänsla och ej känna sin egen skam."
"Monica ansåg att det inte var bra för Johan att träffa dessa familjemedlemmar då deras ångest och kontrollbehov var störande för Johan."
Citera
2018-11-15, 01:55
Medlem
Bizmarcks avatar
Vi får hoppas att den där knäppgöken Johan aldrig får röra sig fritt på gator och torg igen. In i en cell med fanskapet och kasta bort nyckeln!
Och beträffande den lilla skiten till våldtäktsman, så bör han väl bli bortstädad för gott inom några år, av välvilliga medborgare.
Citera
2018-11-15, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det är nästintill ofattbart stört och så inihelvete otäckt, en ful svenne från Falun beter sig som någon jävla amerikansk seriemördarpsykopat. Hur många som han finns det därute? Det har varit ganska många skruvade mord på sistone. Fy faan, i dessa lägen kan man börja fundera på dödsstraff eller åtminstone på äkta livstid.

Han borde upptäckts tidigare, vid första hoten mot den kvinnliga studiekamraten, och fått adekvat psykolog kontakt. NU har krutdurken bara växt och växt obehindrat under varje år som gått sedan dess. Jag tror på tidigt ingripande.

Sedan tycker jag faktiskt att media har ett ansvar. Att tapetsera alla tidningar med grova våldsbrot
varje dag kan trigga en hel del slumrande tankar hos vissa individer. Att bli Känd, få den uppmärksamheten dom längtat efter.

När fakta säger att så inte hänt! Våldsbrott har dalat över tid. MEN Gängkriminalitet har ökat de senaste åren.
Citera
2018-11-15, 02:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Ja, man undrar ju osökt vad som inspirererat...
Här låter det som han är på väg att berätta om troféer. Han verkar dock ha noll koll på varför man tar sådana på film men han plockar med sig hennes mobil.

hade gärna velat höra fortsättningen på den här meningen:
"eller någonting som.."

"Jag vet faktiskt inte det har jag lärt mig från filmer att dom tar med sig telefon eller de tar med sig handväskan eller någonting som."
"Ingen aning det är väl fränt då antagligen men så tänkte jag att det vet jag inte jag kände bara fränt att göra som de gör på film att ta med sig nån grej och så (..)"
Citera
2018-11-15, 02:22
Medlem
Citat:
Samma åsikt när jag läste förhör och anteckningar. Jag reste ragg.
Hon har ju inte ens rätt ordval i sina anteckningar utan sätter nästintill fjärrdiagnos på hela högen via hörsägen? ("Johan upplever att..)
Det må kanske finnas instabilitet och brister men det här tog priset utan att ens ha träffat dem?

"Brodern K har hög ångest, faderns ångest och moderns ångest, svägerskans ständiga kontroll."
"Min bedömning är att fadern har egen hög ångest samt ett svaghetsförakt. Hanterar sin egen skam och ångest genom att leta fel hos andra - för att tillfälligt höja sin egen självkänsla och ej känna sin egen skam."
"Monica ansåg att det inte var bra för Johan att träffa dessa familjemedlemmar då deras ångest och kontrollbehov var störande för Johan."

Jag tror att den Ångestskapande personen i Rummet (familjen) har varit Johan. Det har knäckt alla förmodligen. Att ha uppsikt över en lättkränkt Krutdurk 24/7 och tassa på snäckskal för att inte skapa aggressionsutbrott kräver starka familjemedlemmar.

Klart som attan att familjen försökt att ha kontroll/ansvar över Johan. Lika självklart som att Johan framställde familjen på det sätt som passade honom.

Hur lyckat var det att Johan fick egen lägenhet, skild från sina familjemedlemmar? På annan ort. Ensam i en lägenhet. Som terapeuten rekommenderade.

Nu har vi facit, hur det gick.
Senast redigerad av Remark 2018-11-15 kl. 02:31.
Citera
2018-11-15, 03:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror att den Ångestskapande personen i Rummet (familjen) har varit Johan. Det har knäckt alla förmodligen. Att ha uppsikt över en lättkränkt Krutdurk 24/7 och tassa på snäckskal för att inte skapa aggressionsutbrott kräver starka familjemedlemmar.

Klart som attan att familjen försökt att ha kontroll/ansvar över Johan. Lika självklart som att Johan framställde familjen på det sätt som passade honom.

Hur lyckat var det att Johan fick egen lägenhet, skild från sina familjemedlemmar? På annan ort. Ensam i en lägenhet. Som terapeuten rekommenderade.

Nu har vi facit, hur det gick.
Hans bror vill väl bara väl som engagerar sig, men att den där terapeuten var allt märklig.

Jag har kollat igenom det J säger i förhör och det finns inget annat än att han vet själv att han varit jävlig och att de andra gett support. Han väller ur sig allt så jag är skeptisk mot att skulle mörka nåt sånt.
Att det är kontroverser förvånar mig inte en sekund, de har väl fullt sjå att hålla koll på honom så han inte hamnar i knipa.

"Carro och farsan kom hem till mig på dagen åt lunch". Sen ringer pappan för att tacka för en trevlig stund säger han.
I fängelset ringer pappan och hoppas att han ska få rätt hjälp och förmedlar att de bryr sig om honom.
Han stal från föräldrarna för att ge mobbarna, ingenstans nämns att de vänt honom ryggen.

"jag har inte lika hög utbildning som mina syskon och det svider för mig det, min morsa och farsa bryr sig inte i det, inte mina syskon heller det 'är jag som tänker på sånt."
"det är inge speciella saker tycker min familj"

På förfrågan om det finns nån han kan anförtro sig svarar han "Micke och Mari, Micke och Carro då och morsan och farsan" att han ska "tänka på att jag har en bra familj och att jag är lycklig där jag bor tänka på det istället då har dom fått mig på andra tankar"

"hon var aldrig sur på mig det var jag som var arg på henne, så att jag förlät henne för att hon är en dryg bitsch ibland och hon förlät mig definitivt för att jag var skogstokig men det rann av mig sen(..)"

"Fhl: Ja, det enda rätta du som du kan göra nu är att berätta precis som du gör"
Precis det är som min farsa tycker att man borde göra."

Hans pappa har sagt att han hoppas att han inte gör nåt dumt men att han isf berättar det för honom.
I stort sett varje morgon och kväll kör han honom då han har samhällstjänst efter domen.

Frågan är om knivfixeringen är ett dilemma..

"Jag ljög mycket för föräldrarna och sånt där"
"Det är allt möjligt, städa mitt rum eller om jag gömt saker på mitt rum som inte morsan och farsan vill jag ska ha, det är sådana saker och.."
"morsan och farsan är väldigt överkontrollerande beskyddande att de vill veta allt jag gör"

"dels jag skadar mig själv men sen så skadar jag även den som jag bråkar med eller blir arg på det är främst min syster för hon är svagast ungefär hon och min mamma då men Carro hon bor själv och då attackerar jag henne för att."
"jag sa bara kom inte för nära för då hugger jag mig själv"
" de gick efter mig då jag gick ut på en udde där då sa jag kom ni nära då hugger jag mig själv (...) då vill jag inte se någon av dem så då stod jag bara därute och vrålade i 5 minuter eller något och sen gick det över."
"det har bara varit mig själv jag velat skada."

Det verkar inte vara en dans på rosor direkt.

Han drar inte jämt med en av bröderna men med facit i hand så hade han väl inte fel...

"Min kontakt med min familj är bra förutom min näst äldste bror C som är en dryg elak skistövel"
"C har sagt att han inte skulle bli förvånad om jag åker fast för någonting eller om jag ens har mördat någon för han tycker jag är en galen tonåring ungdom har han sagt till mig att jag kan göra lite vad som helst men där har han helt fel."
Citera
2018-11-15, 03:36
Medlem
develis avatar
Citat:
Kolla den här meningen. Han verkar ha absorberats av filmer.

Fhl: "(..) stoppet av Nella borta vid tunneln och sen att hon ifrågasatte er varför hon blev stoppad."
"Är inte det vad lustmördare gör sa jag."
"Lustmördare dödar ju för att eller de dödar för att det är kul så det är deras nöje."

...vilket får mig att ännu en gång tänka på TR-domen med hotbreven som jag envisas med. Fy fan vilken missbedömning.

Citat:
"I första brevet stod det att hon skulle bli jagad och våldtagen tills hon slutade andas"

" Det har varit frågan om mycket allvarliga, uppskrämmande och otäcka händelser om lemlästning och våld samt hot om våldtäkt till döds."

"Breven utgörs av repliker och handling ur en film."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in