Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Fast uppenbarligen inte lika problematisk som om det handlat om ett demokratiskt distrikt givet hur du raljerade när du trodde det men försvarar det som ett rätt rimligt förfarande nu.
Jag medgav att jag baserade min slutsats på objektivt felaktiga minnesbilder, ja. I den felaktiga minnesbilden var detta en av många grejer Broward County hade gjort fel, därav min missfärgade slutsats.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Vad jag skrev när jag drog upp historien var: "Jag vet inte om jag är så hemskt upprörd, men bryter mot reglerna gör det, och kan man verkligen vara helt säker på de röstandes identitet via email?" Att jag drog upp det var närmast som svar på alla konspirationsteorier om att demokrater fuskat som saknar alla bevis.
OK! Nu saknar det ju dock inte bevis, en domstol har dömt dom för detta bla och finns videos på hur de illegalt behandlar rösterna osv. Se min tidigare post.
Citat:
Ursprungligen postat av
Xenonen
Du kunde läst resten av artikeln också istället för att bara leta reda på ett citat du anser gynnar din sak för att förstå varför det är ett problem. Dock bättre än 2000 då valet antagligen avgjordes av att över 10000 ströks från röstlängderna "av misstag" utan att begått något brott de skulle förlora sin rösträtt för.
Jag läste hela artikeln, och jag håller varken med dom eller dig på grund av vad som gömdes undan i mitten där dom hoppas att allt ska skummas igenom, att Scott, en republikan, gav rösträtten tillbaka till fler demokrater än republikaner, och även om artikeln gör sitt bästa för att få Scott att låta som en ond rasist är det inte alls så klart;
"State investigators pull any records involving law enforcement, including charges that were dropped and traffic citations. In some cases, investigators call applicants and ply them with personal questions. They’re asked about their drinking habits, family life and more."
Det är alltså inte den elaka och onda rasisten Scott som sänker dessa människors chanser, utan statliga undersökare, även om han tar det slutgiltiga beslutet baserat på denna information.
Fråga dig själv, varför är det så många fler svarta än vita (procentuellt) som är brottslingar? Kan det bero på ett kulturellt fenomen kanske? Kan det vara så att dessa kulturella fenomen som lett till att de begått brott till högre grad (vs vita) inte försvinner under sin tid i finkan?
Frågeställningen bör istället vara alltså, är svarta sämre på att rehabiliteras än vita? Svaret, enligt dessa vänsteraktivister till professorer, är JA:
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/07418820701485387
Om de återfaller i brott i högre grad än vita och uppvisar till högre grad anti-socialt beteende, varför i hela friden ska de återfå rösträtten som de inte förtjänar? (det ska tilläggas att de inte förtjänar den enligt USAs system och jag uttalar mig med den kontexten, själv jag anser att rösträtten ska inte kunnas tas bort utav någon anledning överhuvudtaget.)