2018-11-14, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Äntligen har man bevis för det där misstänkta röstfusket i Florida:
https://www.miamiherald.com/news/politics-government/election/article221536055.html
Jag vet inte om jag är så hemskt upprörd, men bryter mot reglerna gör det, och kan man verkligen vara helt säker på de röstandes identitet via email?

Floridas guvernör, Rick Scott skrev i samband med Hurricane Michael en executive order om att election supervisors i countyn drabbade av orkanen får befogenheter att se till att de som drabbas av infrastrukturproblem inte ska drabbas så att de inte kan rösta. Borde rimligen vara inom lagen men det låter jag vara osagt.
Citera
2018-11-14, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Floridas guvernör, Rick Scott skrev i samband med Hurricane Michael en executive order om att election supervisors i countyn drabbade av orkanen får befogenheter att se till att de som drabbas av infrastrukturproblem inte ska drabbas så att de inte kan rösta. Borde rimligen vara inom lagen men det låter jag vara osagt.
I det här fallet så lyckades dom med konststycket att INTE använda något av de tillåtna medlen för att rösta utan de snickrade ihop en egen version där de kunde rösta via mejl, dvs

"hej jag heter puffaroll jag vill rösta på demokraterna"

"Super din röst är räknad, du behöver inte tänka på att identifiera dig själv därför du är säkert svart och det är svårare för dig än någon annan att skaffa ett gratis IDkort eller vandra till lokalerna som finns strategiskt utplacerade"
Citera
2018-11-14, 15:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av PuffaRoll
I det här fallet så lyckades dom med konststycket att INTE använda något av de tillåtna medlen för att rösta utan de snickrade ihop en egen version där de kunde rösta via mejl, dvs

"Super din röst är räknad, du behöver inte tänka på att identifiera dig själv därför du är säkert svart och det är svårare för dig än någon annan att skaffa ett gratis IDkort eller vandra till lokalerna som finns strategiskt utplacerade"
Nu handlade det alltså om ett distrikt som var starkt republikanskt så det handlade om att generera fler röster till republikanerna, precis tvärtom vad du tycks tro.

Precis som att Scott såg till att mest ge tillbaka rösträtt till republikanska brottslingar:
https://www.palmbeachpost.com/news/20181027/florida-felon-voting-rights-who-got-theirs-back-under-scott
Citera
Medlem
Citat:

Det kan vara så. Inte sett något exakt om hur röstförfarandet såg ut.
Citera
Medlem
klybans avatar
Citat:
Du låter som en bandspelare som fastnat, fa-fasc-fascist-fascist-fascist
Uppenbart att du inte vet vad termen innebär eller betyder utan det är bara bekvämt att kleta det på dina meningsmotståndare som ursäkt för varför du inte ska diskutera sakpolitiken. SAD!
Ena i fascismen är att hantera pressen, så vad sa du sa du?
Jag kallar det för det är och vad som sker, och det är inte svårt och se = Oliktänkande ska rensas ut.
Citera
2018-11-14, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ena i fascismen är att hantera pressen, så vad sa du sa du?
Jag kallar det för det är och vad som sker, och det är inte svårt och se = Oliktänkande ska rensas ut.
Tack för att du återigen bevisar att du inte har en aning om vad du snackar om. Duktigt att dumförklara dig själv på ett sådant effektivt sätt med bara två meningar.
Citera
2018-11-14, 16:03
Medlem
Citat:
Nu handlade det alltså om ett distrikt som var starkt republikanskt så det handlade om att generera fler röster till republikanerna, precis tvärtom vad du tycks tro.
Fan, du har rätt! Jag som måste läst fel namn på countyt. Var spiksäker på att det handlade om Broward och inte Bay (fråga mig inte hur jag blandade ihop de).

Många delar i Bay County blev utplånade under senaste stormen, så faktumet i sig att dom släppte på restriktionerna i sig är inte konstigt (åtta andra counties med varierande politisk tillhörighet fick samma släppning) men e-mail grejen är naturligtvis problematisk.

NBC-7 WJHG interviewed Bay County Supervisor of Elections Mark Andersen about how he dealt with voters displaced by Hurricane Michael.

Andersen said he worked with 147 voters who returned ballots by email using similar protocols to those used for military and overseas ballots to allow voters to sign an oath and verify their identities.

http://floridapolitics.com/archives/281018-bay-county-email-votes

Jag hade alltså fel i ytterligare en punkt också, de fick verifiera sina identiteter iallafall. Så man har kunnat bekräfta att det inte blir några duplikationer i rösterna. Verkar alltså inte som du säger att ha varit en effort att generera fler republikanska röster iochmed att det vart 9 counties som fick samma regler med varierande tillhörighet och alla fick verifiera identiteten.

Vad är det ni demokrater säger, Count all votes, except republican?

Citat:
Precis som att Scott såg till att mest ge tillbaka rösträtt till republikanska brottslingar:
https://www.palmbeachpost.com/news/20181027/florida-felon-voting-rights-who-got-theirs-back-under-scott
Han har också gett tillbaka rösträtt till tiotusentals färre människor än tidigare guvernörer, och utav dom 3000 var det bara 50% som fick sin ras identiferad utav tidningen, och utav dessa, ja jag citerar istället;

Of those whose identities were confirmed by The Post, 42 percent regaining voting rights under Scott were Democrats, whereas 35 percent were Republicans.

Han har alltså gett tillbaka rösträtten till fler demokrater än republikaner. Ditt issue är att han inte har gett ännu fler demokrater rösträtten, eller vad är det frågan om?
Senast redigerad av PuffaRoll 2018-11-14 kl. 16:10.
Citera
2018-11-14, 16:44
Avstängd
Citat:
Många delar i Bay County blev utplånade under senaste stormen, så faktumet i sig att dom släppte på restriktionerna i sig är inte konstigt (åtta andra counties med varierande politisk tillhörighet fick samma släppning) men e-mail grejen är naturligtvis problematisk.
Fast uppenbarligen inte lika problematisk som om det handlat om ett demokratiskt distrikt givet hur du raljerade när du trodde det men försvarar det som ett rätt rimligt förfarande nu.
Citat:
Vad är det ni demokrater säger, Count all votes, except republican?
Vad jag skrev när jag drog upp historien var: "Jag vet inte om jag är så hemskt upprörd, men bryter mot reglerna gör det, och kan man verkligen vara helt säker på de röstandes identitet via email?" Att jag drog upp det var närmast som svar på alla konspirationsteorier om att demokrater fuskat som saknar alla bevis.
Citat:
Han har alltså gett tillbaka rösträtten till fler demokrater än republikaner. Ditt issue är att han inte har gett ännu fler demokrater rösträtten, eller vad är det frågan om?
Du kunde läst resten av artikeln också istället för att bara leta reda på ett citat du anser gynnar din sak för att förstå varför det är ett problem. Dock bättre än 2000 då valet antagligen avgjordes av att över 10000 ströks från röstlängderna "av misstag" utan att begått något brott de skulle förlora sin rösträtt för.
Citera
2018-11-14, 17:05
Medlem
Citat:
Fast uppenbarligen inte lika problematisk som om det handlat om ett demokratiskt distrikt givet hur du raljerade när du trodde det men försvarar det som ett rätt rimligt förfarande nu.
Jag medgav att jag baserade min slutsats på objektivt felaktiga minnesbilder, ja. I den felaktiga minnesbilden var detta en av många grejer Broward County hade gjort fel, därav min missfärgade slutsats.
Citat:
Vad jag skrev när jag drog upp historien var: "Jag vet inte om jag är så hemskt upprörd, men bryter mot reglerna gör det, och kan man verkligen vara helt säker på de röstandes identitet via email?" Att jag drog upp det var närmast som svar på alla konspirationsteorier om att demokrater fuskat som saknar alla bevis.
OK! Nu saknar det ju dock inte bevis, en domstol har dömt dom för detta bla och finns videos på hur de illegalt behandlar rösterna osv. Se min tidigare post.
Citat:
Du kunde läst resten av artikeln också istället för att bara leta reda på ett citat du anser gynnar din sak för att förstå varför det är ett problem. Dock bättre än 2000 då valet antagligen avgjordes av att över 10000 ströks från röstlängderna "av misstag" utan att begått något brott de skulle förlora sin rösträtt för.
Jag läste hela artikeln, och jag håller varken med dom eller dig på grund av vad som gömdes undan i mitten där dom hoppas att allt ska skummas igenom, att Scott, en republikan, gav rösträtten tillbaka till fler demokrater än republikaner, och även om artikeln gör sitt bästa för att få Scott att låta som en ond rasist är det inte alls så klart;

"State investigators pull any records involving law enforcement, including charges that were dropped and traffic citations. In some cases, investigators call applicants and ply them with personal questions. They’re asked about their drinking habits, family life and more."

Det är alltså inte den elaka och onda rasisten Scott som sänker dessa människors chanser, utan statliga undersökare, även om han tar det slutgiltiga beslutet baserat på denna information.

Fråga dig själv, varför är det så många fler svarta än vita (procentuellt) som är brottslingar? Kan det bero på ett kulturellt fenomen kanske? Kan det vara så att dessa kulturella fenomen som lett till att de begått brott till högre grad (vs vita) inte försvinner under sin tid i finkan?

Frågeställningen bör istället vara alltså, är svarta sämre på att rehabiliteras än vita? Svaret, enligt dessa vänsteraktivister till professorer, är JA:
https://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/07418820701485387

Om de återfaller i brott i högre grad än vita och uppvisar till högre grad anti-socialt beteende, varför i hela friden ska de återfå rösträtten som de inte förtjänar? (det ska tilläggas att de inte förtjänar den enligt USAs system och jag uttalar mig med den kontexten, själv jag anser att rösträtten ska inte kunnas tas bort utav någon anledning överhuvudtaget.)
Senast redigerad av PuffaRoll 2018-11-14 kl. 17:10.
Citera
2018-11-14, 18:00
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
.
Några kommentar om pass? Rasistiskt kanske?

Little Rubio kör rakt in i kaklet!
https://twitter.com/marcorubio/status/1062522622540464128
Citat:
Marco Rubio

Imagine if NFL team was trailing 24-22 but in final seconds hits a 3 pt kick to win. Then AFTER game lawyers for losing team get a judge to order rules changed so that last second field goals are only 1 point

Well that’s how democrat lawyers plan to steal #Florida election 1/4
Citat:
For example, #Florida law requires that the voter signatures on mail ballots match the signature of the voter.

But Dem lawyers are asking a judge to throw that law out & force Florida to count ballots with signatures that don’t match the voter signature on file. 2/4
Citat:
#Florida law requires a manual recount of “undervotes” in close races & provides a clear standard for determining whether a voter intended to vote for a candidate.

Now Dem lawyers want a judge to order Florida to ignore this intent standard when reviewing “undervotes” 3/4
Citat:
In short, Dem lawyers came to Florida to get judges to change Florida elections laws, AFTER the election. That isn’t a strategy to win an election, that is a strategy to steal an election. 4/4
DEMS WANT TO STEAL ELECTION!
Citera
2018-11-14, 18:33
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Little Rubio kör rakt in i kaklet!
https://twitter.com/marcorubio/status/1062522622540464128

Ja, och med huvudet före, tydligen. Den där NFL-allegorin var bland det mest enfaldiga (och pinsamma) jag läst i relation till sakfrågan.

Å andra sidan så får man ju ha i åtanke vilket klientel den är avsedd att påverka, så visst.
Citera
2018-11-14, 18:46
Avstängd
Citat:
Fråga dig själv, varför är det så många fler svarta än vita (procentuellt) som är brottslingar? Kan det bero på ett kulturellt fenomen kanske? Kan det vara så att dessa kulturella fenomen som lett till att de begått brott till högre grad (vs vita) inte försvinner under sin tid i finkan?
Det "kulturella fenomenet" är framförallt sekel av rasism. Svarta är fattigare, har svårare att få vettiga jobb, har tillgång till sämre skolor osv och till på köpet finns massor av utredningar om hur poliser och domstolar dömer svarta hårdare än vita. Sen är klart att amerikanska fängelsesystemet inte direkt är konstruerat för att göra fångarna till bättre samhällsmedborgare.
Citat:
Om de återfaller i brott i högre grad än vita och uppvisar till högre grad anti-socialt beteende, varför i hela friden ska de återfå rösträtten som de inte förtjänar? (det ska tilläggas att de inte förtjänar den enligt USAs system och jag uttalar mig med den kontexten, själv jag anser att rösträtten ska inte kunnas tas bort utav någon anledning överhuvudtaget.)
Lagen är en kvarleva av Jim Crow som redan från början var till för att försvåra för svarta att rösta. Nu röstade dock Florida i samband med det här valet bort regeln om att fd fångar förlorar sin rösträtt, så framöver slipper vi den här diskussionen. Ibland går det framåt.
https://eu.pnj.com/story/news/2018/11/06/florida-amendments-midterm-election-results-2018-passed-failed/1897043002/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in