• 1
  • 2
2018-11-14, 14:45
Medlem
Tror ni det är svårt att få ett jobb på en coffeeshop i Amsterdam? Sugen på att dra i 1 år och arbeta.
Känner ni till några krav som krävs för att få jobba där? Placerade den i Cannabis då jag ska arbeta med det, sen visste jag inte var den skulle ligga!
Citera
2018-11-14, 14:57
Medlem
SkadeskjutenEkorres avatar
Vilka språk kan du? Holländska är nog ganska viktigt. Eller tyska. Övrig erfarenhet?

Överintresserad av cb?
Citera
2018-11-14, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkadeskjutenEkorre
Vilka språk kan du? Holländska är nog ganska viktigt. Eller tyska. Övrig erfarenhet?

Överintresserad av cb?

Svenska, engelska och lite smått av varje. Språket är givetvis något man får lära sig. Studerat handels så har lite försäljning.

Skulle jag inte påstå. Tycker det är intressant och tror det hade varit kul att få jobba med något man har intresse utav. Sen tror jag det skulle vara värt att spendera något år i landet!
Citera
2018-11-14, 15:19
Medlem
Airikrrs avatar
Känns som det kommer vara långa köer om jobb.
Hur är det med lönen?
Citera
2018-11-14, 15:22
Medlem
Alltså det är inte omöjligt, sikta på att dra i början av turistsäsongen, då din bästa chans är att få jobb i en skitig turistcoffeeshop där du inte behöver ha koll på mer än namnen på de strains du säljer, då dina kunder är fulla Britter som ska förbi Red Light District senare. "This is haze, mate" är allt du behöver veta.

Som jag förstår är coffeeshops i slutändan ett caféjobb, och det främsta du lär ta med dig från det jobbet är en betydligt högre tolerans för weed och en avsmak för Haze.
Citera
2018-11-14, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnarkistChipset
Svenska, engelska och lite smått av varje. Språket är givetvis något man får lära sig. Studerat handels så har lite försäljning.

Skulle jag inte påstå. Tycker det är intressant och tror det hade varit kul att få jobba med något man har intresse utav. Sen tror jag det skulle vara värt att spendera något år i landet!

Blir nog rätt tufft med så pass bristande språkkunskaper.
Citera
2018-11-14, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkadeskjutenEkorre
Blir nog rätt tufft med så pass bristande språkkunskaper.

Nog tror jag att snubben kan få jobb.

Engelska räcker om du är i en turistcoffeeshop, men konkurrensen är betydligt större, så du lär väl först bara få deltidsjobb i början av säsongen, och då när säsongen tar fart och då när din (imaginära) kollega från Australien åker hem efter att du har jobbat där några veckor, får du chansen att plocka fler pass.

Mitt förslag är att du inte enbart förlitar dig på coffeeshops, då alla säsongsarbetare lär vilja jobba i en coffeeshop, för att weed är en sån fetisch för vissa. Sök dig till extrapass i barer och andra caféer, där kommer du också undan med att jobba bäng
Citera
2018-11-14, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrrrrrlinBaby
Nog tror jag att snubben kan få jobb.

Engelska räcker om du är i en turistcoffeeshop, men konkurrensen är betydligt större, så du lär väl först bara få deltidsjobb i början av säsongen, och då när säsongen tar fart och då när din (imaginära) kollega från Australien åker hem efter att du har jobbat där några veckor, får du chansen att plocka fler pass.

Mitt förslag är att du inte enbart förlitar dig på coffeeshops, då alla säsongsarbetare lär vilja jobba i en coffeeshop, för att weed är en sån fetisch för vissa. Sök dig till extrapass i barer och andra caféer, där kommer du också undan med att jobba bäng

Jag var lite väl kort där. Menade precis som du säger, att konkurrensen blir tuffare, men att det inte är omöjligt.
Citera
2018-11-14, 15:34
Medlem
Uppskattar svaren, informativa!
Citera
2018-11-14, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airikrr
Känns som det kommer vara långa köer om jobb.
Hur är det med lönen?

Lönen är basic om jag uppfattat rätt. Kan väl plocka 16-18k på heltid.
Citera
2018-11-14, 15:54
Medlem
Appelskrutten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnarkistChipset

Kan du inte språket och ej erfarenhet kan det nog bli tufft att få jobb på CoffeeShop men du kan ju alltid söka. Kanske om du är väldigt kunnig inom gräs så kan det kanske finnas ett intresse.
Citera
2018-11-14, 15:58
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Tror nog många kunder mer uppskattar nån som kan deras språk och kan snacka lite skit efter en tung arbetsdag än en cannabis-överintresserad-person.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in