2018-11-14, 03:04
Medlem
enskild firma
Citera
2018-11-14, 04:37
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastaflex
enskild firma
Vad menar du med det?
Citera
2018-11-14, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Vad menar du med det?

menade mer typ att dom tror dom är framgångsrika företagare. inget ont om enskild firma.

bästa var "om vi jobbar på som vi gör nu så kommer det se ljust ut".

Från allabolag:

OMSÄTTNING
1 - 49 tkr
Omsättningsintervallet grundar sig på den momsredovisning som företaget har gjort kalenderår 2017.
Citera
2018-11-14, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
I Lyxfällans barndom anklagades programmet ibland för att utnyttja deltagarna men nu för tiden är det tydligen tvärtom. Det märktes tydligt att dagens avsnitt inte hade någon röd tråd eller mycket att gå på över huvud taget.

Inte ens Kickass-Philip lyckades greppa situationen, så det blev något slentrianmässigt om att "tänka efter före".

Folk tror att bara för att de registrerat ett eget företag så blir de per automatik framgångsrika.

Vad var det f.ö. för dröm-Nissan/Toyota för 619 000 kr?

Nissan GTr är den ultimata sportbilen. De byggs för hand och ingen är exakt likt den andre. En ny går på i runda slängar på 1004200 kronor.
Citera
2018-11-14, 20:29
Medlem
Laxons avatar
Fyfan vad jag satt och kokade till detta avsnitt. Skräp-människor som inte tillför ETT SKIT till samhället. En ascool kille som kom tvåa i PH (FUCK YEAH!) och nästan vann en halv mille, och en ”fräsch” bimbo till knähund. Lågvattensmärken:

• Att dom har egna företag verkar de likställa vid ekonomisk frihet då man ju ”...kan ta ut så mycket lön man vill”.
  • Budget? ”Ja men vilken intressant idé!” Jag drog till mig skämskudden på 0,2secs.
  • Kontrollera sina impulser? ”Men, men, det är ju sådana vi är! Vi kan ju inte styra över vår spontanitet!” Väntade nästan på att dom skulle spela ut kränkt-kortet.
  • När hon berömde honom (och han sig själv) för sitt fantastiska(!!!) affärssinne när han avslutade dealen med den alltför vänliga pantbanksgubben på otroliga(!!!) 3500kr.
  • Den totala ignoransen över att yrkesmän (och kvinnor) har bemödat sig att åka till skithålan Tomelilla, tagit sig tid att försöka hjälpa dom, ansträngt sig med kalkyler och organiserat olika intressenter. Vad blev tacken? En axelryckning och en snäsig kommentar. Otacksamhet så det räcker till Hades och tillbaka.
Vad som faktiskt VAR intressant var Philips direkta analys av deras trotsiga agerande och hans noterande av PH-tomtens sätt att prata - att han alltid sa allting tre gånger. Osäkerhet? Talsvårigheter? Koncentrationssvårigheter? Nej. Inkompetens.

Alltså, helt ärligt, dom här parasiterna har tagit någras plats, några som faktiskt är i behov utav hjälp. Att dessa amöbor går med på denna tv-exponering är enbart för att öka antalet subs (och dylika intetproducerande kanaler), få in en slant till tatueringskassan, och få sin idiotiska bilränta sänkt. För annars hade dom ju aaaallt under kontroll, speciellt utgifterna: ”Jaha men det delat på två, och på ett helt år, ja men det var ju inte så farligt.” Haha, lycka till med er youtube-karriär era lågutbildade puckon.

Jag borde inte bry mig, men fyfan vad provocerad jag blir av detta patrask som stjäl någons tid, tid som är satt till att ge någon riktig ekonomisk hjälp (nåväl, så riktigt som det nu kan bli i tv-rutan). Min största önskan är att dessa två hybrismonster lever långt över deras tillgångar i decennier, så att i alla fall företag och lånefirmor kan tjäna en slant på deras dårskap, och att dom till sist försätter sig själv i en skuldavgrund som är omöjlig att ta sig upp ur.

Tack för mig.

PS.
Mongots svar till TV3 kan ju vara det mest patetiska jag har sett; det spelar ingen roll hur många sedelbuntar du har hämtat ut från ICAs bankterminal, hela Sverige har sett era skulder. Skulder betyder minus. Ni är panka. Fatta.
Citera
2018-11-15, 08:58
Medlem
Det här sammanfattar influencers = Ingen talang
Citera
2018-11-15, 11:15
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury
Nissan GTr är den ultimata sportbilen. De byggs för hand och ingen är exakt likt den andre. En ny går på i runda slängar på 1004200 kronor.

Okej, då förstår jag, misstänkte att det måste vara något utöver det vanliga!
Citera
2018-11-15, 14:02
Medlem
luddesbros avatar
Fy satan vilka puckon. Domedagen är nära för mänskligheten. Det är ett som är säkert.
Citera
2018-11-15, 15:56
Medlem
keckoishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asklord
Jo visst är det. Min sambo som har en lön på 29000 fick 12000 i mammapenning.

För övrigt så verkade programledarna väldigt obenägna att säga till på skarpen. Tassade runt på tårna kring stackars paradise-hotel-losern zannie och sin naiva flickvän.

De hade ju under någon tidsperiod fått in lite stålar ändå. Var väl inte heller så lite, men för sällan och utan kontinuitet. De kan inte rätt upp och ner anklagas för att vara drömmare. Lite framgångar kan de trots allt prisa sig med ha haft. Så då står man som lyxfällanprogramledare och väger lite. Håller inne med förlöjligandet ett tag. De är ju själva inget annat än showbizfolk, de heller.
Citera
2018-11-15, 23:10
Medlem
hegoballs avatar
Enligt en video på deras Youtube-kanal så är dom med endast för att dom fick bra betalt för att medverka. Samt att dom ville vara "förebilder" och varna andra för att ta idiotiska lån.

https://youtu.be/SgpR_VHDANU
Citera
2018-11-16, 10:30
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laxon
Fyfan vad jag satt och kokade till detta avsnitt. Skräp-människor som inte tillför ETT SKIT till samhället. En ascool kille som kom tvåa i PH (FUCK YEAH!) och nästan vann en halv mille, och en ”fräsch” bimbo till knähund. Lågvattensmärken:

• Att dom har egna företag verkar de likställa vid ekonomisk frihet då man ju ”...kan ta ut så mycket lön man vill”.
  • Budget? ”Ja men vilken intressant idé!” Jag drog till mig skämskudden på 0,2secs.
  • Kontrollera sina impulser? ”Men, men, det är ju sådana vi är! Vi kan ju inte styra över vår spontanitet!” Väntade nästan på att dom skulle spela ut kränkt-kortet.
  • När hon berömde honom (och han sig själv) för sitt fantastiska(!!!) affärssinne när han avslutade dealen med den alltför vänliga pantbanksgubben på otroliga(!!!) 3500kr.
  • Den totala ignoransen över att yrkesmän (och kvinnor) har bemödat sig att åka till skithålan Tomelilla, tagit sig tid att försöka hjälpa dom, ansträngt sig med kalkyler och organiserat olika intressenter. Vad blev tacken? En axelryckning och en snäsig kommentar. Otacksamhet så det räcker till Hades och tillbaka.
Vad som faktiskt VAR intressant var Philips direkta analys av deras trotsiga agerande och hans noterande av PH-tomtens sätt att prata - att han alltid sa allting tre gånger. Osäkerhet? Talsvårigheter? Koncentrationssvårigheter? Nej. Inkompetens.

Alltså, helt ärligt, dom här parasiterna har tagit någras plats, några som faktiskt är i behov utav hjälp. Att dessa amöbor går med på denna tv-exponering är enbart för att öka antalet subs (och dylika intetproducerande kanaler), få in en slant till tatueringskassan, och få sin idiotiska bilränta sänkt. För annars hade dom ju aaaallt under kontroll, speciellt utgifterna: ”Jaha men det delat på två, och på ett helt år, ja men det var ju inte så farligt.” Haha, lycka till med er youtube-karriär era lågutbildade puckon.

Jag borde inte bry mig, men fyfan vad provocerad jag blir av detta patrask som stjäl någons tid, tid som är satt till att ge någon riktig ekonomisk hjälp (nåväl, så riktigt som det nu kan bli i tv-rutan). Min största önskan är att dessa två hybrismonster lever långt över deras tillgångar i decennier, så att i alla fall företag och lånefirmor kan tjäna en slant på deras dårskap, och att dom till sist försätter sig själv i en skuldavgrund som är omöjlig att ta sig upp ur.

Tack för mig.

PS.
Mongots svar till TV3 kan ju vara det mest patetiska jag har sett; det spelar ingen roll hur många sedelbuntar du har hämtat ut från ICAs bankterminal, hela Sverige har sett era skulder. Skulder betyder minus. Ni är panka. Fatta.

Alltså såg skiten också och den där snubben var ju så pantad så man nästan börjar förespråka social darwinism. Håller helt med om det du skrev för övrigt! Lyxfällan är ju känd för att ha en del WT men detta var ju något i särklass! Killens( vad han nu hette) blattedialekt gjorde mig trött också...
Citera
2018-11-16, 16:06
Medlem
submariners avatar
Hej,

Givet den mastiga omsättning i Zannie och Amandas bolag var de slantar som Lyxfällan bidrog med (några 10 kSEK?) säkert ett välkommet tillskott

Lyxfällan har de senaste säsongerna haft frekventa inslag av C kändisar (främst från olika reality TV program) som deltagit. Sitter kanske någon och castar som passar på att bygga nätverk?

Om vi bortser att Z`s klädsmak lämnar en del övrigt att önska (att se tjock ut i så stora tischor är en bedrift i sig) verkar han vara en framåt kille... orkade inte räkna hur många gånger han ignorerade fakta med kommentaren ”Just nu, ja...” eller ”men jag är inte orolig”. Dessutom underbart klippning i bilhallen där A i sin rosa Gant tröja framstår fullständigt genomblåst

Efter denna kvalitativa medieexponering (och då kan vi säkert ändå se fram emot ytterligare ett par uppföljningsartiklar i Expressen och kanske en Scandal Beauties blogg) kan de säkert börja surprisa Jocke & Jonna som nästa powercpuple
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in