Fyfan vad jag satt och kokade till detta avsnitt. Skräp-människor som inte tillför ETT SKIT till samhället. En ascool kille som kom tvåa i PH (FUCK YEAH!) och
nästan vann en halv mille, och en ”fräsch” bimbo till knähund. Lågvattensmärken:
- Att dom har egna företag verkar de likställa vid ekonomisk frihet då man ju ”...kan ta ut så mycket lön man vill”.
- Budget? ”Ja men vilken intressant idé!” Jag drog till mig skämskudden på 0,2secs.
- Kontrollera sina impulser? ”Men, men, det är ju sådana vi är! Vi kan ju inte styra över vår spontanitet!” Väntade nästan på att dom skulle spela ut kränkt-kortet.
- När hon berömde honom (och han sig själv) för sitt fantastiska(!!!) affärssinne när han avslutade dealen med den alltför vänliga pantbanksgubben på otroliga(!!!) 3500kr.
- Den totala ignoransen över att yrkesmän (och kvinnor) har bemödat sig att åka till skithålan Tomelilla, tagit sig tid att försöka hjälpa dom, ansträngt sig med kalkyler och organiserat olika intressenter. Vad blev tacken? En axelryckning och en snäsig kommentar. Otacksamhet så det räcker till Hades och tillbaka.
Vad som faktiskt VAR intressant var Philips direkta analys av deras trotsiga agerande och hans noterande av PH-tomtens sätt att prata - att han alltid sa allting tre gånger. Osäkerhet? Talsvårigheter? Koncentrationssvårigheter? Nej. Inkompetens.
Alltså, helt ärligt, dom här parasiterna har tagit någras plats, några som faktiskt är i behov utav hjälp. Att dessa amöbor går med på denna tv-exponering är enbart för att öka antalet subs (och dylika intetproducerande kanaler), få in en slant till tatueringskassan, och få sin idiotiska bilränta sänkt. För annars hade dom ju aaaallt under kontroll, speciellt utgifterna: ”Jaha men det delat på två, och på ett helt år, ja men det var ju inte så farligt.” Haha, lycka till med er youtube-karriär era lågutbildade puckon.
Jag borde inte bry mig, men fyfan vad provocerad jag blir av detta patrask som stjäl någons tid, tid som är satt till att ge någon riktig ekonomisk hjälp (nåväl, så riktigt som det nu kan bli i tv-rutan). Min största önskan är att dessa två hybrismonster lever långt över deras tillgångar i decennier, så att i alla fall företag och lånefirmor kan tjäna en slant på deras dårskap, och att dom till sist försätter sig själv i en skuldavgrund som är omöjlig att ta sig upp ur.
Tack för mig.
PS.
Mongots svar till TV3 kan ju vara det mest patetiska jag har sett; det spelar ingen roll hur många sedelbuntar du har hämtat ut från ICAs bankterminal, hela Sverige har sett era skulder. Skulder betyder minus. Ni är panka. Fatta.