2018-11-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det låter smart. Är SD så smart?

Frågar du honom själv är nog svaret JA! Han har nog tänkt sig det "perfekta mordet". DÅ pratar vi nog snarast om en Psykopat, i så fall. Som i nästan alla fall har stora narcissistiska drag.

Det har alltid funnits svävande och närvarande i min tanke.

Hans oerhörda säkerhet efteråt ("dom har inget på mig"), hans nonchalans efter brottet, hans flitiga uppvisande av "normal life" via geocaching loggen pekar i den riktningen också. Han är nöjd och söker bekräftelse ...

Dessvärre föder vi som "följare" med kommentarer det behovet och han "planterar" medvetet ut motsägelsefulla uppgifter, för att det roar honom men framförallt för att det förstärker hans EGO att vara Överlägset SMARTAST. Tror jag.
Citera
2018-11-14, 01:17
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Frågar du honom själv är nog svaret JA! Han har nog tänkt sig det "perfekta mordet". DÅ pratar vi nog snarast om en Psykopat, i så fall. Som i nästan alla fall har stora narcissistiska drag.

Det har alltid funnits svävande och närvarande i min tanke.

Hans oerhörda säkerhet efteråt ("dom har inget på mig"), hans nonchalans efter brottet, hans flitiga uppvisande av "normal life" via geocaching loggen pekar i den riktningen också. Han är nöjd och söker bekräftelse ...

Dessvärre föder vi som "följare" med kommentarer det behovet och han "planterar" medvetet ut motsägelsefulla uppgifter, för att det roar honom men framförallt för att det förstärker hans EGO att vara Överlägset SMARTAST. Tror jag.

Denna perioden i hans liv kan komma att bli hans bästa. "Han lyckades nästan bli en flashback-kändis" kommer folk säga. Han njuter säkert på ett obehagligt narcissistiskt sätt av denna tråd, trots att det som skrivs om honom här är långt ifrån smickrande. Men han kanske är en så svag individ att han gillar det också. Han tar det han kan få helt enkelt, oavsett.
Citera
2018-11-14, 01:26
Medlem
Citat:
Denna perioden i hans liv kan komma att bli hans bästa. "Han lyckades nästan bli en flashback-kändis" kommer folk säga. Han njuter säkert på ett obehagligt narcissistiskt sätt av denna tråd, trots att det som skrivs om honom här är långt ifrån smickrande. Men han kanske är en så svag individ att han gillar det också. Han tar det han kan få helt enkelt, oavsett.

Han får UPPMÄRKSAMHET!
Citera
2018-11-14, 01:36
Medlem
Citat:

Han bryr sig inte ett smack om vad negativt som skrivs om honom här, han är är totalt oberörd.

Tycker du han verkar berörd/besvärad?
Citera
2018-11-14, 01:40
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Han bryr sig inte ett smack om vad negativt som skrivs om honom här, han är är totalt oberörd.

Tycker du han verkar berörd/besvärad?

Nej, verkligen inte. Den enda (ända) som verkar tycka det här är jobbigt å SD:S vägnar, är hans advokat.
Citera
2018-11-14, 01:49
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Citerar mig själv för att få in artikeln.

Krafitgt våld mot kroppen.
Vad ska man tänka om det?
Utesluter det våld mot hals, huvud?
Eller har ett tillhygge ändå använts?
Kniv???

Läste nyligen en stor forskningsstudie om kvinnomord, som bla redogjorde omständigheterna runt själva överfallet och döden. Fanns en del paralleller som är intressant i detta fall (kan återkomma om detta om intresse finns). Men bla framkom iaf att offren som regel hade utsatts för övervåld. Dvs att kvinnorna hade fler skador än de som de dog av, och att 70% av gärningsmännen orsakade minst 5 olika "sorters" skador på kroppen.
Citera
2018-11-14, 01:49
Medlem
Citat:
Nej, verkligen inte. Den enda (ända) som verkar tycka det här är jobbigt å SD:S vägnar, är hans advokat.

Hurtig är inte den Smartaste direkt. Han är däremot väldigt mediak*t. Han överklagar gärna till HD. Men vinner han några mål? Knappast, men hans namn figurerar på löpsedlarna. Ofta.

Men pengarna tickar stadigt in ... Oavsett utgången.
Citera
2018-11-14, 02:02
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Han får UPPMÄRKSAMHET!

Födelsedagsprinsen....
Citera
2018-11-14, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Läste nyligen en stor forskningsstudie om kvinnomord, som bla redogjorde omständigheterna runt själva överfallet och döden. Fanns en del paralleller som är intressant i detta fall (kan återkomma om detta om intresse finns). Men bla framkom iaf att offren som regel hade utsatts för övervåld. Dvs att kvinnorna hade fler skador än de som de dog av, och att 70% av gärningsmännen orsakade minst 5 olika "sorters" skador på kroppen.

Intressant. Jag tror det stämmer. Offret får ta emot all uppdämd aggressivitet/hämnd som Förövaren burit och lagrat inom sig under lång tid. Kanske sedan barndomen.

"Triggern" var säkerligen att HD begärde skilsmässa och att LW var totalt ointresserad.
Han var oönskad.
Citera
2018-11-14, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Födelsedagsprinsen....

?? Eeh
Citera
2018-11-14, 02:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser

Ihjälstampad är ett hett tips. Usling och ”distansering”.

Intressant med Metro-nyheten. Varför inte i NA?
Citera
2018-11-14, 02:09
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
?? Eeh

En ”vision” jag hade tidigare. Mammas och pappas kelgris.
Blåsa ut alla ljusen under stor dramatik. I allas centrum.

Sen finns det ju andra som fyller år också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in