2018-11-13, 20:14
Medlem
Belows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f0rum
Han kommer till 110% inte hamna på Sundbo om det skulle bli frågan om något sådant straff.
Tror inte ens ungdomar från tex Västerås eller Ludvika hamnar på Sundbo, då det är för nära och dom kan känna igen områdena(rymningsrisken).

Nej så är det absolut, sundbo tar även imot enbart dom våldsammaste. Om jag inte missminner mig ifrån den tiden så hade SIS bara ett lite större hem för sexbrottslingar och den problematiken(?) lär ju vara ganska lätt att rubba tillvaron för mongo ungen.

Om inte annat så känner jag google, ska fräsha upp minnet lite.

Edit

Då paragraf 12 hem kom 1994, så har det sett likadant ut jag kan tippa på att han är här;
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p6PO2X/unga-sexbrottslingar-far-ingen-vard
Citat:
Sju vårdplatser i landet
Men det finns bara sju platser i hela landet för unga sexförbrytare - samtliga på Bärby ungdomshem utanför Uppsala.

Specialavdelningen Garanten erbjuder sju platser - och där är det fullt i månader framåt.

- Vi försöker välja ut de ungdomar som har störst behov av behandlingen.
Senast redigerad av Below 2018-11-13 kl. 20:24. Anledning: Google
Citera
2018-11-13, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Below
Nej så är det absolut, sundbo tar även imot enbart dom våldsammaste. Om jag inte missminner mig ifrån den tiden så hade SIS bara ett lite större hem för sexbrottslingar och den problematiken(?) lär ju vara ganska lätt att rubba tillvaron för mongo ungen.

Om inte annat så känner jag google, ska fräsha upp minnet lite.

Edit

Då paragraf 12 hem kom 1994, så har det sett likadant ut jag kan tippa på att han är här;
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/p6PO2X/unga-sexbrottslingar-far-ingen-vard

Frågan är om han kommer räknas som sexualbrottsling?
Finns ju en del boenden för ungar på glid (där med INTE sagt att jag på något sätt förminskar vad fanskapet gjort)
Citera
2018-11-13, 21:27
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Synnerligen otäckt fall. Den yngre verkar mentalt mer utvecklad än den äldre. Betydligt mer kallhamrad också. Den yngre försöker göra sig själv till ett offer i förhör, men jag tror inte det är verkligheten?

Vila i frid, Nella.
Senast redigerad av Ettsjutretton 2018-11-13 kl. 21:31.
Citera
2018-11-13, 21:50
Medlem
Belows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Finns ju en del boenden för ungar på glid (där med INTE sagt att jag på något sätt förminskar vad fanskapet gjort)

Finns på tok för mycket hem för "odömda" lvu fall, men dom dömda brottslingarna har sin plats. Jag har precis kämpat ur systemet (90-00talist) och vad jag vet av min erfarenhet är att så länge ingen hotbild finns så får han bo på vanlig avd. Men, om hanns papper nystas upp blev det flytt tillbaka.

Barn med denna kriminella moral och sina idoler blir farligare än vad man tror pch det är stenhårt skydd kring våldtäkt brottslingar.

Vill minnas en kille som jag bodde med som hade våldtagit en pensionär ute i skogen nästan eller till döds, han var somalie. Var en riktigt stökig vecka där då.

Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32

Helt klart en ungdom men tankebanor om att våldta, sis kommer inte utreda han som nån som är på glid. Ett allvarligt brott har begåtts och han fick ta sitt straff från den dagen han erkände, han var nog frihetsberövad minst 6månader samma kväll.
Vi ser han i en fräsch lägenhet i nått lvu boende i utsluss när han är 21 ute som ingenting.
Senast redigerad av Below 2018-11-13 kl. 21:56. Anledning: Svar till emma
Citera
2018-11-13, 21:57
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettsjutretton
Synnerligen otäckt fall. Den yngre verkar mentalt mer utvecklad än den äldre. Betydligt mer kallhamrad också. Den yngre försöker göra sig själv till ett offer i förhör, men jag tror inte det är verkligheten?

Vila i frid, Nella.

De är båda riktigt ordentligt störda och jag hade firat med en öl till nyheterna att de råkat ut för en "olycka".

Mördaren i förhöret alltså...hur han rättfärdigar allting. "Jag tänkte att nu har jag ju bestämt mig för att döda henne så då får jag väl göra det", typ som han snackar om att något helt normalt. Han tyckte det var småpinsamt att behöva säga "snopp" i förhöret, men att titta på när tjejen blir våldtagen under pistolhot är helt lugnt.

Fy fan. Jag är normalt ingen förespråkare av dödsstraff men de här två har ingen plats i samhället. De är defekta och bör avlivas omedelbart, ingen skulle sakna dom.
Citera
2018-11-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack-The-Ripper
Finns ngn bild på dåren? (14 åringen)

På en av hans mammas Facebook-konton som länkas i tråden finns bild på en pojke som troligtvis är han, dock troligen gammal och oskarp bild
Citera
2018-11-13, 23:22
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
*klipp*
..
Dagen efter ångrade sig sonen, och berättade för en förälder vad han hade sett hända. Han berättade knappast för det misshandlande arslet till fader, och frågan är om han berättade identiteten på den mördade fb-vännen för mamman?

Ja, det är mycket som äcklar mig i den här historien, och då har jag inte ens berört det andra sviniga äcklet till GM Joh4n F4llqvist (28 år).
Han kommer i a f inte att komma undan med LVU som 14-åringen lär göra. Men JF kom ju lindrigt undan redan 2009 med dödshoten via brev till den kvinnliga studiekamrat som då hade "fräckheten" att ignorera "monstret" JF!

Det var tydligen precis vad han gjorde.
Sidan 5 i sista delen av FUP.
Där står att pappan ringer in till polis och berättar att hans son bevittnat ett mord.
Blev lite förvånad själv faktiskt..
Senast redigerad av Cating 2018-11-13 kl. 23:24.
Citera
2018-11-13, 23:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Där står att pappan ringer in till polis och berättar att hans son bevittnat ett mord.

Bevittnat ett mord!? Ja, han försökte nog skylla det mesta på JF först och hade nog inte ens erkänt för pappan om han inte insett att DNA-spår finns på BO.
Citera
2018-11-14, 00:10
Medlem
poffansoffans avatar
Jag blir riktigt arg på daltandet med unge herr E. Ok han är 14 år, men har man planerat och genomfört en våldtäkt och införstådd med att ett mord kan/ska ske så har man fan förlorat alla rättigheter. ”Jag vill inte berätta, jag vill inte höra Js förhör”. Synd om dig! En kvinna blev brutalt våldtagen och mördad, där du medverka grovt! Det är Nella det är synd om här, ingen annan!
Citera
2018-11-14, 00:11
Medlem
Belows avatar
Citat:

Jag med, hade dragit utomlands direkt, privatlån på maxbelob. Blod före vatten oavsett vad kan jag lova hela folket!
Citera
2018-11-14, 00:11
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Bevittnat ett mord!? Ja, han försökte nog skylla det mesta på JF först och hade nog inte ens erkänt för pappan om han inte insett att DNA-spår finns på BO.

Nej det kanske han inte hade gjort?!

Nu svarade jag på påståendet att han, enligt tidigare citerad användare, knappast ”berättat det för det misshandlande arslet till far”.
Ingenting annat.

Du får det att låta som om jag påstått att han ”bara bevittnat ett mord”.
Det jag skrev är händelserapporteringen i FUP.
Just då när pappan ringer in, så säger han att hans son bevittnat ett mord.
Ska de ändra rapporten med en formulering som låter bättre?
Eller ska de kanske fortsätta att dokumentera händelser och samtal exakt så som de var?
Jag misstänker att vi alla är eniga om att 14-åringen inte ”råkat” bevittna ett mord. Det påverkar inte hur polisen skriver sin rapport av en händelse.
Citera
2018-11-14, 00:24
Medlem
Citat:
Nej det kanske han inte hade gjort?!

Nu svarade jag på påståendet att han, enligt tidigare citerad användare, knappast ”berättat det för det misshandlande arslet till far”.
Ingenting annat.

Du får det att låta som om jag påstått att han ”bara bevittnat ett mord”.
Det jag skrev är händelserapporteringen i FUP.
Just då när pappan ringer in, så säger han att hans son bevittnat ett mord.
Ska de ändra rapporten med en formulering som låter bättre?
Eller ska de kanske fortsätta att dokumentera händelser och samtal exakt så som de var?
Jag misstänker att vi alla är eniga om att 14-åringen inte ”råkat” bevittna ett mord. Det påverkar inte hur polisen skriver sin rapport av en händelse.
Tack, skriv gärna mera om du orkar om vad som sas i förhöret-
jag har en blockering i datorn och kan inte gå in o läsa i Fup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in