2018-11-13, 22:42
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ett axplock från artikeln:

" Nu väljer åklagaren att berätta att hon dödades med ”kraftigt våld mot kroppen”, och att hon dödades på den plats hon hittades."

"– Det handlar om kraftigt våld mot kroppen, säger hon till Metro."

"Åklagaren vill inte gå in på hur våldet sett ut eller om något tillhygge användes. "

"Utredningen har nu pågått ett halvår, och åklagaren säger sig fortfarande ha förhoppningen om att mordet ska klaras upp."

"– Det tar tid eftersom det är en komplicerad utredning. Det har visat sig att målsäganden hade en oerhört stor bekantskapskrets som vi har hållit mängder med förhör med. "

"Hon berättar vidare att utredarna fortfarande inväntar analyssvar på föremål som har lämnats till polisens laboratorium NFC, Nationellt forensiskt centrum."

https://www.metro.se/artikel/nya-uppgifter-lena-wesstr%C3%B6m-d%C3%B6dades-med-kraftigt-v%C3%A5ld

Då slipper vi spekulera om bil, transport och huruvida hon lades på platsen vid ett senare tillfälle eller inte.
Citera
2018-11-13, 22:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ett axplock från artikeln:

" Nu väljer åklagaren att berätta att hon dödades med ”kraftigt våld mot kroppen”, och att hon dödades på den plats hon hittades."

"– Det handlar om kraftigt våld mot kroppen, säger hon till Metro."

"Åklagaren vill inte gå in på hur våldet sett ut eller om något tillhygge användes. "

"Utredningen har nu pågått ett halvår, och åklagaren säger sig fortfarande ha förhoppningen om att mordet ska klaras upp."

"– Det tar tid eftersom det är en komplicerad utredning. Det har visat sig att målsäganden hade en oerhört stor bekantskapskrets som vi har hållit mängder med förhör med. "

"Hon berättar vidare att utredarna fortfarande inväntar analyssvar på föremål som har lämnats till polisens laboratorium NFC, Nationellt forensiskt centrum."

https://www.metro.se/artikel/nya-uppgifter-lena-wesstr%C3%B6m-d%C3%B6dades-med-kraftigt-v%C3%A5ld

Citerar mig själv för att få in artikeln.

Krafitgt våld mot kroppen.
Vad ska man tänka om det?
Utesluter det våld mot hals, huvud?
Eller har ett tillhygge ändå använts?
Kniv???
Citera
2018-11-13, 22:47
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Då slipper vi spekulera om bil, transport och huruvida hon lades på platsen vid ett senare tillfälle eller inte.

Ja, nu har vi lite mindre att spekulera om.😬

Men vi får krama ur så mycket vi kan ur den här artikeln.

Tillägg:
Kanske det kommer uppföljare till informationen i NA imorgon bitti. Möjligen hakar Expressen, AB på.
Citera
2018-11-13, 22:49
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trie
Vi diskuterade det här första gången kort efter att inloggningen skedde. Min gissning är fortfarande att det var en automatisk betalning av en hennes årsavgift som visar sig i form av en "inloggning" (eftersom det var just på årsdagen) och hon är också fortfarande en Premium medlem.
Även om hennes bankkonton är spärrade så kan det gått via ett PayPal konto som kan leva vidare så länge som det finns pengar kvar. Det är även den rekommenderade metoden att betala sitt medlemskap om jag minns rätt.

Polisen bör också ha haft tillgång till hennes konto långt tidigare oavsett vilken teknik de använder för att få tillgång till hennes personliga uppgifter.

En betalning visar sig inte som en inloggning. Är själv medlem. Det mest vanliga är att man registrerar sig som vanlig basmedlem och det är kostnadsfritt så småningom så brukar man utöka det till premiummedlemsskap så det är inte ofta att 1:a registreringen samstämmig med premiummedlemskapet även om det är teoretiskt är möjligt. Det dras pengar från kontot elker via Paypal men som sagt har aldrig sett att det är en inloggning. Ingen ska kunna logga in på mitt konto och absolut inte banken eller paypal thats it!

Sista inloggningadatum är en fysisk inloggning från någon som har tillgång till kontot och det mest troliga är att det är polisen.
Citera
2018-11-13, 22:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Då kan vi konstatera att sierskan Dahlström hade fel när hon såg BO förvaras i en mörk källare, transport i bil och ett hårstrå som finns kvar i den.
Citera
2018-11-13, 22:53
Medlem
Citat:
Exakt. Har sagt det flera gånger att FP är BP.
Nu kan vi sluta med foliehattsteorierna och inte krångla till det.

SD har med grovt våld mördat LW där hon hittades.

F ö ger Metro-artikeln helt klart hopp
Citera
2018-11-13, 22:54
Medlem
Citat:

Kniv???

Upprepade knytnävar mot huvudet?
Citera
2018-11-13, 22:56
Medlem
Citat:

Kniv???
Tror inte det utesluter detta. Inte heller huruvida ett mordvapen använts.
Citera
2018-11-13, 23:11
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Ok..och detta är inget du tror utan ren fakta från någon/några som hon berättat det för? Vet du vad han hotade henne om?.

Jag får uppfattningen om att LW berättat det för St.Holmes direkt. Har inte uppfattningen att hen springer med skvaller/rykten. Men jag kan ju ha fel
Citera
2018-11-13, 23:16
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Upprepade knytnävar mot huvudet?

Jag har alltid tänkt mig att det har varit blodigt våld, därav talet om de "blodiga kläderna".

Så har jag också tänkt att om knytnävarna använts hade gm haft sönderlagna knogar, eftersom han togs in på förhör och greps ganska strax efter försvinnandet.

Då återstår ett tillhygge?

- impulsstyrt, taget på plats?
- viss planering? medhavt, från LW eller från eget hem?

Jag har nog mest hela tiden trott att gm använt tillhygge från brottsplatsen. Tagit något som han hittat där i brådrasket.

Det kan ha föregåtts av strypningsförsök, som kanske misslyckats. Att LW skriker i omgångar borde vara tecken på att inte strypning är den enda metoden. Tror att det kan vara svårt att skrika så högt och så länge då.

Min magkänsla har sagt en sten, något som hittats vid planket. Möjligen en större gren?

MV har sagt att man misstänker att någon planering har föregått mordet.

Då kan ett medhavt vapen passa in.
En kniv, en hammare, eller något annat som man lätt kan ta med utan att LW märker det?
Citera
2018-11-13, 23:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Tror inte det utesluter detta. Inte heller huruvida ett mordvapen använts.

Nä.
Men tänker också tvärtom.
Hon säger våld mot kropp.

Om det enbart var våld mot huvud hals, skulle man uttrycka sig så då?

Kraftigt våld mot kroppen, det måste ha någon betydelse för mordet. Det kan inte räknas som några slag mot magen. Och vilket våld mot kroppen dör man av? Om man inte har vapen?
Citera
2018-11-13, 23:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då kan vi konstatera att sierskan Dahlström hade fel när hon såg BO förvaras i en mörk källare, transport i bil och ett hårstrå som finns kvar i den.

Jag fick en otäck känsla av att meningen med det hela var att lägga skulden på någon...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in