2018-11-12, 21:54
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heheho
intressant spekulation. Lingärde, Moelv Allsén har samm historia (i stort sätt).

Yes. Det finns en uppgift som stör bilden och det är att ett ungt par gick framför paret Palme ganska precis då. LN kan alltså ha sett fel i hastigheten. Finns i Grandförhören.
Citera
2018-11-12, 22:10
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Utseendet ska man inte hänga upp sig alltför mycket på. Söner till shejkar är både språkkunniga och världsvana.
Här en bild på en 14 år ung Osama bin Laden i Sverige 1970-tal.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/529023/posts

Många har funnit bildlikhet mellan KSM och skådisen Ron Jeremy.
https://cheezburger.com/3882758400

Edit: Jag tror vare sig VG eller KSM (eller de andra) värvades till MOP direkt av CIA. Sådant gick genom bulvaner. När VG flyttade till staterna hade han ingen aning om att - vad jag tror - CIA låg bakom MOP. VG hade pratat för mycket - som han tillstod - och de som orkestrerat mordet statuerade ett exempel på honom. Skott både framifrån och bakifrån genom huvudet sa att det spelar ingen roll vart en tjallare flyr. Guldet den nakna kroppen hade på sig i snödrivan sa att de som fått rikligt betalt för sin insats skulle vara rädda om vad de hade fått. Visst låter detta avancerat, som taget ur en fiction film, men underrättelsevärlden är avancerad. Idag pratar ingen!
Förlåt att jag är formell men jag behöver något som knyter honom till mordet, inte bara spekulationer utan åtminstone indicier. Din teori är tänkbar, men inte bedömningsbar.
Citera
2018-11-12, 22:34
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knusslig
Det har säkert redan nämnts i denna tråd, men vad tror du om Romanders uttalande nyligen om att det var regeringen som beordrade att 300 poliser skulle jobba med PKK-spåret?

Det är klarlagt att regeringen lade PU i händerna på Hans Holmer mot Holger Romanders vilja redan 1986. Det är också bekräftat att HR initierade en ordentlig genomlysning av PKK när han tog över ledningen av PU. Detta kan ha varit ett pris han fick betala för att få bort HH. Bas för denna utredning blev Walter Kegö. Fram mot hösten drog PG Näss successivt ner på antalet utredare för WK ju mer genomtröskat fallet blev . Näss var säkerligen också orolig för det faktum att ett antal utredare sökte sig bort från PU pga fokuset på PKK.

vid årskiftet 87-88 var endast ett halvdussin utredare kvar WK var slut men sedan dök Ebbe Carlsson upp och fortsatte med regeringens goda minne PKK-jakten , nu med nye rikspolischefen och gamle arbetskamraten Nils-Erik Åhmansson som en orolig medarbetare. Alltid lyhörd för vindpustar från Rosenbad.

Jag tror på HR när han säger sig tvingad från regeringen/Sten Wickbom att utreda PKK-spåret. Däremot låter siffran 300 utredare omöjlig i mina öron. En nolla mindre , alltså 30 låter mera rimlig. Det är sannerligen ingen dålig kraftsamling det heller. Nu är ju SW avliden men hans grå eminens Harald Fälth lever. Det gör också Kurt Malmström och Johan Munck som satt på höga befattningar på departementet våren 1987, innan Stig Berglings rymning fick dom bortsopade av en Leijontass.
Citera
2018-11-12, 22:56
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Högerextremister med anknytning till Gladio upplevde att de arbetade för italienska säkerhetstjänsten och de i Brigate Rosse som deltog i kidnappningen och mordet på Aldo Moro upplevde att de utförde operationen på egen hand. Aldo Moro ville börja samregera med italienska kommunistpartiet för att bryta det politiska dödläget och hade blivit uttryckligen varnad av USA för att göra det.

Det går aldrig att frita eller förklara bort Brigate Rossis ansvar för mordet på Aldo Moro. pragmatiska demokrater som han är alltid vänster och högerextremisters värsta fiende. Ungefär som när kommunister på 30-talet samarbetade med högerextrema mot socialdemokrater och kallade dessa "socialfascister". Att Röda brigaderna mördade AM det råder ingen tvekan om. Camillo Guglielmi var i närheten när han mördades , men morden utfördes av de Röda Brigaderna.
Citera
2018-11-12, 23:16
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Det går aldrig att frita eller förklara bort Brigate Rossis ansvar för mordet på Aldo Moro. pragmatiska demokrater som han är alltid vänster och högerextremisters värsta fiende. Ungefär som när kommunister på 30-talet samarbetade med högerextrema mot socialdemokrater och kallade dessa "socialfascister". Att Röda brigaderna mördade AM det råder ingen tvekan om. Camillo Guglielmi var i närheten när han mördades , men morden utfördes av de Röda Brigaderna.
Ja visst är det så. De har skulden för vad de gjorde och de upplever att de gjorde sin egen vilja. Detsamma gäller de två högerextrema bankrånare Francesca Mambro och Giuseppe Fioravanti som fångades på övervakningskameror när de den 2 augusti 1982 placerade ut bomberna på järnvägsstationen i Bologna som dödade 85 personer och skadade över 200 personer. Ett dåd som de senare dömdes till livstids fängelse för, men som först skylldes på vänstern - spänningarnas strategi. Faktiskt hade vänsterterroristerna i Europa motsvarande strategi, de ville öka spänningarna och tvinga arbetare och vänsterfolk att mobilisera sig mot kapitalet.

Men det står klart att det fanns intressen bakom: Gladio och USA. Genom att infiltrera extrema organisationer med våldsbenägna medlemmar kan infiltratörer manipulera medlemmar att begå handlingar som andra vill ha utförda. Jag är helt säker på att detta har bäring också mordet på Olof Palme. Viktiga uppgifter utfördes av personer som inte förstod att de medverkade i ett mord på en statsminister.
Citera
2018-11-12, 23:31
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Ja visst är det så. De har skulden för vad de gjorde och de upplever att de gjorde sin egen vilja. Detsamma gäller de två högerextrema bankrånare Francesca Mambro och Giuseppe Fioravanti som fångades på övervakningskameror när de den 2 augusti 1982 placerade ut bomberna på järnvägsstationen i Bologna som dödade 85 personer och skadade över 200 personer. Ett dåd som de senare dömdes till livstids fängelse för, men som först skylldes på vänstern - spänningarnas strategi. Faktiskt hade vänsterterroristerna i Europa motsvarande strategi, de ville öka spänningarna och tvinga arbetare och vänsterfolk att mobilisera sig mot kapitalet.

Men det står klart att det fanns intressen bakom: Gladio och USA. Genom att infiltrera extrema organisationer med våldsbenägna medlemmar kan infiltratörer manipulera medlemmar att begå handlingar som andra vill ha utförda. Jag är helt säker på att detta har bäring också mordet på Olof Palme. Viktiga uppgifter utfördes av personer som inte förstod att de medverkade i ett mord på en statsminister.

Mordiska kommunister står alltid på egna ben . Det är själva grunden i ideologin , göra sig av maes oliktänkande . Varje gång kommunister uppnår en maktposition upprepas masslakten. Dom är aldrig förledda .

Tror inte ett ögonblick att Olof Palmes mördare är förledda fånar. Övertygad om att den/dom som ligger bakom var nöjda med sitt dåd. Din säkerhet på Gladio och USAs medverkan har stannat vid tro. Kopplingen till mordplatsen lyser ännu med sin frånvaro.
Citera
2018-11-12, 23:33
Medlem
bartrams avatar
En OT-detalj: bombningen i Bologna var 1980, inte1982
Citera
2018-11-12, 23:38
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Mordiska kommunister står alltid på egna ben . Det är själva grunden i ideologin , göra sig av maes oliktänkande . Varje gång kommunister uppnår en maktposition upprepas masslakten. Dom är aldrig förledda .

Tror inte ett ögonblick att Olof Palmes mördare är förledda fånar. Övertygad om att den/dom som ligger bakom var nöjda med sitt dåd. Din säkerhet på Gladio och USAs medverkan har stannat vid tro. Kopplingen till mordplatsen lyser ännu med sin frånvaro.
Det fåtal som var invigda fullt ut gjorde det antagligen för pengar. Förmodligen inhyrda slaktare. Men aldrig att WT-männen eller IK kunde föreställa sig att det handlade om mord.
Citera
2018-11-13, 00:10
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaosSomInkomst
Förlåt att jag är formell men jag behöver något som knyter honom till mordet, inte bara spekulationer utan åtminstone indicier. Din teori är tänkbar, men inte bedömningsbar.
Vi på tråden har inte kännedom om alla spår som PU har. Vem vet kanske KSM är ett spår i PU, t.ex. som de har från Säpo?

Men jag skulle inte tro att fångvaktarna i Guantanamo-fängelset släpper in någon från PU för att de skulle förhöra Khalid Sheik Mohammed om ev inblandning i MOP.

Nästa fråga: skulle KSM erkänna ev inblandning? Nope

Men jag tackar för ditt erkännande av tänkbarheten i teorin
Citera
2018-11-13, 00:51
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Vi på tråden har inte kännedom om alla spår som PU har. Vem vet kanske KSM är ett spår i PU, t.ex. som de har från Säpo?

Men jag skulle inte tro att fångvaktarna i Guantanamo-fängelset släpper in någon från PU för att de skulle förhöra Khalid Sheik Mohammed om ev inblandning i MOP.

Nästa fråga: skulle KSM erkänna ev inblandning? Nope

Men jag tackar för ditt erkännande av tänkbarheten i teorin

KSM var 22 år gammal vid tidpunkten för mordet. Är inte det lite väl ungt för att CIA skulle välja honom som kandidat för detta högprofilerade uppdrag?
Citera
2018-11-13, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Finns det någon person i den här tråden som kan ge någon förklaring till Ebbe Carlssons inblandning i Palmeutredningen?

Hur uppstår dessa konstiga allianser mellan Holmer och hans livvakter, hur kunde Holmer köpa vapen direkt från Östling, behövde man inte göra någon offentlig upphandling.

Om Holmer var lojal till socialdemokraterna , tyckte inte Holmer eller socialdemokraterna själva , att det var underligt att Holmer hade så goda kontakter med poliser som verkligen inte gillade OP?

Detaljstyrde socialdemokraterna Palmeutredningen för att man kände till dåliga saker som kunde komma upp till ytan eller ansåg man att OP var död hur som helst så vi lägger bara på locket?

Det naturliga svaret blir ju desinformation och mörkläggning angående Ebbe C.
Verkar som det socialdemokratiska partiet hade överseende med detta. Ebbe Carlsson dök upp i varje s märkt skandal som en joker och lade locket på med desinformation.
PG Näss verkar ha haft som uppdrag i någon form av subgrupp att utreda polismän på riktigt men vad som kom ut är förmodligen strimlat i Ebbes desinformationskvarn.

Du sätter ord på det märkliga att Polisman Ö rörde sig fritt och agerade som någon form av livvaktsskydd av Holmer.
Tillsammans med den andra polisen, G? är dom som borde vara mest intressanta för nuvarande spaningsutredare tillsammans med wt männen.
Det går inte att komma ifrån.
Vi har 3 notoriska lögnare med en historia inom partiet som sysslat med mörkläggning och desinformation. Jag vill även räkna in Lidbom i denna trio.
Alla är väl döda och allt är gömt i Säpos arkiv. Hur man ska få fram bevis idag är nog i stort sett omöjligt speciellt om partiet varit inblandat.
Citera
2018-11-13, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Hur man ska få fram bevis idag är nog i stort sett omöjligt speciellt om partiet varit inblandat.

"Varit" !! Är! KP är väl sosse. En sosse med ett uppdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in