2018-11-12, 17:39
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tim00Bloom
Tror AIK kommer gå till Europa. I år var fokus att vinna Allsvenskan. Nästa år så tror jag att dom kommer prioritera europaspel mer.

Det är ganska dumt. Allsvenskan ska alltid vara prio 1. Annars har ni inte chans på de stora pengar som finns i CL. Pengarna i EL är betydligt mindre men ändå ett mycket bra tillskott om vill förstärka och utveckla klubben.
2018-11-12, 17:53
Medlem
Bondbruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abbagron
Någon på Flashback som har mer information kring vad Djurdjic & Rodic gjorde på AIKs guldfest? Enligt media var allt ett "misstag". Tvivlar på detta. Enligt andra källor ska den balkan-duon ha festat till småtimmarna på The Soap Bar. Någon som kan bekräfta?

Är det ens rimligt att man kan gå in baren & sedan missa att AIKs guldfest kommer vara där? Enligt videor/bilder ser stället ganska AIK-vänligt ut med banderollen i stil med "Grattis till SM-guldet Gnaget" osv.

Känner till att Bajen-supportrar är minst sagt uppretade efter detta.

Var på Soap, såg dem inte. Hade dock en promillehalt som påverkade minnet, synen och allt där till.

Det var helt omöjligt att missa att det var guldfest på Soap igår. Det syntes tom utanför.
2018-11-12, 18:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Var på Soap, såg dem inte. Hade dock en promillehalt som påverkade minnet, synen och allt där till.

Det var helt omöjligt att missa att det var guldfest på Soap igår. Det syntes tom utanför.

De hävdar att de var där innan aikspelarna kom. Det verkar stämma, om man trots detta borde anat att det var guldfest där kan jag dock inte svara på.
2018-11-12, 18:31
Medlem
Eldarn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Att välja ordet "hybris" var kanske att omedvetet trampa på en öm tå nu när just AIK vunnit. Storhetsvansinne drabbas vi alla av under vinteruppehållet, i synnerhet efter ett vunnet guld. Allt jag ville få fram var att man ska suga på den här karamellen länge och väl innan man funderar på hur nästa guld ska joggas hem och Europa ska erövras för ett halvår senare kan man sitta på Vångavallens parkering och fundera på om det blir nerflyttning, tro mig, jag vet.

Återigen, stort grattis!
Äsch, jag förstår poängen du vill få fram och köper den rakt av. Nu är det fira för laget men räknar med att man återgår till fokus och ödmjukhet när säsongen närmar sig, detsamma gäller supportrarna.

Djurdjic får inte nog av AIK!
2018-11-12, 19:49
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
De hävdar att de var där innan aikspelarna kom. Det verkar stämma, om man trots detta borde anat att det var guldfest där kan jag dock inte svara på.
Dom kan hävda vad dom vill, tillomed om den ene varit blind och den andre döv så hade de vetat att festen var där.

Hand i hand...
2018-11-12, 19:50
Medlem
Jeff.Becks avatar
Citat:
De gick ju vidare till ett annat ställe med aikarna efter soap...
Det har väl hänt att spelare blivit hemskickade av supportrar efter att de gått ut och festat efter en förlust,antar att de inte ville riskera det och valde att festa med aik istället 😁
2018-11-12, 20:13
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Går in med samma frågor som förra veckan.

Vad är oddsen på att 1.) Paulinho gör minst två mål idag samt att 2.) majoriteten av aiks guldfirande kommer vara riktat mot att pika Bajen?

Kan på riktigt se Milosevic dra igång horaramsan om oss inför ett planstormat Guldfågeln.

Class will be class etc.
Ingen hade en tanke på Bajen igår.
Hammarby påverkar (inte).

Kram från Solna.
2018-11-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 56k
Det här är AIK tabellplaceringar de senaste 10 åren, var exakt ligger hybrisen?
2008 5
2009 1
2010 10
2011 2
2012 4
2013 2
2014 3
2015 3
2016 2
2017 2
2018 1

De AIK supporters jag träffar har nog allt annat än hybris men på flashback är det hybris om en supporter anser att AIK ska vinna ett guld efter placerat sig topp 2-3 fem säsonger i rad.
Malmös dito
2008 6
2009, 7
2010, 1
2011, 4
2012, 3
2013, 1
2014, 1
2015, 5
2016, 1
2017, 1
2018, 3
2018-11-12, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Dom kan hävda vad dom vill, tillomed om den ene varit blind och den andre döv så hade de vetat att festen var där.

Hand i hand...
https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/linner-de-var-pa-fel-plats-vid-fel-tidpunkt/

"Efter tolvslaget tog sig delar av AIK-spelarna vidare in till centrala Stockholm för att fira segern med supportrarna på en innekrog. Och det blev onekligen en stökig fest.

– Ja, vi tänkte gå till Cafe Opera, det var planen. Men de hade inte tillräckligt med vakter så de kunde inte garantera säkerheten och då fick vi gå dit (till Soap Bar) i stället. Där var det också ganska bra tryck. Det blev så trångt att jag nästan fick klaustrofobi och gick hem, nu räcker det. "

Det som stör mig mest egentligen är varför två av våra spelare är ute på krogen 05:00. Även om tävlingssäsongen är slut.
Senast redigerad av Tiddlywank 2018-11-12 kl. 21:05.
2018-11-12, 20:42
Medlem
Bajenspelare besöker konkurrenternas guldfirande.

För att dom aldrig själva får fira. Jävla mentalitet.

#loserbajen
2018-11-12, 21:12
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm

Hand i hand...

Kan bara instämma. Riktigt difigt agerande att vara med på gnagetjippon...

Såklart väldigt puckat gjort av dem, även fast avsikten inte har varit att fira aik givetvis. De borde ha hajat hur taskig tajmingen var med tanke på hur utfallet i sista omgången blev. Har själv ingenting emot att de drar ut efter att säsongen är slut, men här gav man ju smashläge för aikare att skapa shitstorm.

Slarvigt!
2018-11-12, 21:25
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Kan bara instämma. Riktigt difigt agerande att vara med på gnagetjippon...

Såklart väldigt puckat gjort av dem, även fast avsikten inte har varit att fira aik givetvis. De borde ha hajat hur taskig tajmingen var med tanke på hur utfallet i sista omgången blev. Har själv ingenting emot att de drar ut efter att säsongen är slut, men här gav man ju smashläge för aikare att skapa shitstorm.

Slarvigt!
Samtidigt får ju dif luft och en möjlighet att ta bort fokus från deras högst sagt P I N S A M M A avtackning till bög-Isak som överlåter det till Kongo-Kim huruvida han ska spela veteranfotboll eller ej. Lol.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in