2018-11-11, 17:59
Medlem
Dequiallos avatar
Köper min olja av Dr. Mikael.
Citera
2018-11-12, 10:29
Medlem
MohinderHerbs avatar
Medcam.se vände sin attityd och visade på positiv kundservice. De återkom och sa att jag kunde behålla varan om den kommer fram även fast jag fått pengar tillbaks. Ändrar mina tidigare inlägg till ingen leverans ännu men god kundservice.

Citat:
Ursprungligen postat av taxi43
Håller mig till cbd som finns på darknet nu förtiden. Tycker ingen av shopparna som finns har något att ha inne och darknet har riktigt fin cbd till bra pris.Gick tom att få tag på labbresultatet från en. Likabra att hålla sig utanför systemet, man vet aldrig när det blir en lagändring igen och där står man

Vart på DN hittar du labbtestad cbd? Är halten THC fortfarande låg? Mycket intressant!
Senast redigerad av MohinderHerb 2018-11-12 kl. 10:33.
Citera
2018-11-12, 13:11
Medlem
vilken cbd olja är mest prisvärd och funkar bra?

Är ute efter en ren produkt och inte från koncentrat alltså högst 2-3%

Hampabonden eller scandinavian hemps, vilken är bäst? såg att hampabonden hade rapsolja i sin och har hört att cbd binder sig bättre till t.ex. oliv och kokos om detta stämmer vet jag inte, finns de någon annan bra där ute?

Har letat efter labbtest från både hampabonden och scandinavian hemp men verkar inte finnas? är detta ens äkta produkter eller bara ren olja?

Hur mycket cannabinoider är det per flaska från hampabondens 2%iga olja? står inte så mycket om den men låter otroligt billigt att få 5stycken vilket alltså är 100ml olja för 516kr jämfört med konkurrenternas pris? är de någon kvallite på denna?

Edit: vet inte om detta är rätt tråd, men säg om man skulle köpa hampan istället för oljan, går detta och röka och få en märkbar effekt likt oljan? och hur mycket skulle behövas för att göra egen olja per flaska? kanske billigare och göra sin olja själv, någon som gjort detta?
Tackar
Senast redigerad av Kossanrosie 2018-11-12 kl. 13:26.
Citera
2018-11-12, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MohinderHerb
Medcam.se vände sin attityd och visade på positiv kundservice. De återkom och sa att jag kunde behålla varan om den kommer fram även fast jag fått pengar tillbaks. Ändrar mina tidigare inlägg till ingen leverans ännu men god kundservice.

Vart på DN hittar du labbtestad cbd? Är halten THC fortfarande låg? Mycket intressant!

Frågade en av försäljarna från utlandet. Verkar inte finnas kvar dock. Den som säljer från Sverige verkade ha väldigt bra koll på vad de sålde dock. Ingen thc bara ren cbd.
Citera
2018-11-12, 15:29
Medlem
sweetstickythings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kossanrosie

Hampabonden eller scandinavian hemps, vilken är bäst? såg att hampabonden hade rapsolja i sin och har hört att cbd binder sig bättre till t.ex. oliv och kokos om detta stämmer vet jag inte, finns de någon annan bra där ute?

Har letat efter labbtest från både hampabonden och scandinavian hemp men verkar inte finnas? är detta ens äkta produkter eller bara ren olja?

Hur mycket cannabinoider är det per flaska från hampabondens 2%iga olja? står inte så mycket om den men låter otroligt billigt att få 5stycken vilket alltså är 100ml olja för 516kr jämfört med konkurrenternas pris? är de någon kvallite på denna?

Edit: vet inte om detta är rätt tråd, men säg om man skulle köpa hampan istället för oljan, går detta och röka och få en märkbar effekt likt oljan? och hur mycket skulle behövas för att göra egen olja per flaska? kanske billigare och göra sin olja själv, någon som gjort detta?
Tackar

Mest bang for the buck får du genom att röka eller vapea grovhackad hampa, fungerar utmärkt och effekt erhålls direkt. Håller sig i 2-3 timmar. Jag har för mig att t.ex 50g Finola från bonden innehåller strax över 2000mg cannabinoider, dvs runt 40mg per G. En flaska 2% innehåller runt 400mg. Går enkelt att göra egen olja hemma, tar ett par timmar och blir billigare än att köpa färdig. Först dekarboxylerar du hampan i ugnen och gör sedan en oljeextraktion i vattenbad. Stämmer att kokos lämpar sig bättre än raps.
Citera
2018-11-12, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetstickything
Mest bang for the buck får du genom att röka eller vapea grovhackad hampa, fungerar utmärkt och effekt erhålls direkt. Håller sig i 2-3 timmar. Jag har för mig att t.ex 50g Finola från bonden innehåller strax över 2000mg cannabinoider, dvs runt 40mg per G. En flaska 2% innehåller runt 400mg. Går enkelt att göra egen olja hemma, tar ett par timmar och blir billigare än att köpa färdig. Först dekarboxylerar du hampan i ugnen och gör sedan en oljeextraktion i vattenbad. Stämmer att kokos lämpar sig bättre än raps.
vänta är det 40mg per g i hans finola? då kan man ju köpa 1kg för 1.8k och få samma mängd som man skulle fått i flaskor för 120tusen? låter helt sinnessjukt onödigt att köpa färdiga isfåfall och då tjänar man riktigt mycket på att göra egen
Citera
2018-11-12, 20:57
Medlem
vinnarskalles avatar
Tjena!

Jag tänkte köpa CBD-Olja, jag undra om någon som kan rekommendera mig någon bra sida & någon speciell olja?

Jag har inga större problem, hört mer att mår bra av det och sover bättre
Citera
2018-11-12, 21:00
Medlem
Citat:

Tackar

Du kan också dekarboxylera hampa och sedan dricka som te, med kokosolja.
billigt och med god effekt.

För övrigt så säljs nu cbdolja hos gymgrossisten, så det börjar bli kommersiellt.

rc
Citera
2018-11-12, 23:22
Medlem
sweetstickythings avatar
Citat:
vänta är det 40mg per g i hans finola? då kan man ju köpa 1kg för 1.8k och få samma mängd som man skulle fått i flaskor för 120tusen? låter helt sinnessjukt onödigt att köpa färdiga isfåfall och då tjänar man riktigt mycket på att göra egen

Hahah, nej... Det vore ju sjukt. Är du bränd?

1kg finola innehåller ca 40 000mg cannabinoider.
En flaska 2% innehåller ca 400mg dvs att det krävs 100 flaskor för samma mängd som ett kg råhampa.

5 flaskor för 516kr hos bonden
100/5 = 20 á 5st
20x516 = 10320kr är vad samma mängd i flaskor kostar
10320 - 1800 = 8520kr är vad du sparar om du köper ett kg hampa över 2% flaskor.
Citera
2018-11-13, 10:11
Medlem
Hej,

Tänkte eventuellt köpa lite skönhetsprodukter med cbd till min fru då jag har hört att cbd även ska ha många fördelar för huden. (anti-aging, acne, rik på omega 3 och 6 och bra mot psoriasis)
Är det någon annan som testat dessa produkter och som kan rekommendera vart man skall köpa dem?
Har hittat en del produkter på cbdbutiken.se, någon som köpt därifrån?
Citera
2018-11-13, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetstickything
Hahah, nej... Det vore ju sjukt. Är du bränd?

1kg finola innehåller ca 40 000mg cannabinoider.
En flaska 2% innehåller ca 400mg dvs att det krävs 100 flaskor för samma mängd som ett kg råhampa.

5 flaskor för 516kr hos bonden
100/5 = 20 á 5st
20x516 = 10320kr är vad samma mängd i flaskor kostar
10320 - 1800 = 8520kr är vad du sparar om du köper ett kg hampa över 2% flaskor.
Tänkte lite fel och yttrade mig lite för snabbt haha

Men ändå! man sparar en hel del frågan är dock om man kommer lyckas göra det bra nog och inte bränna skiten.

Men hallå vad har hampabonden för kvallité på sina grejjer, någon som testat och fått effekt mot t.ex ångest, värk och minnesproblem?
Citera
2018-11-13, 15:27
Medlem
sweetstickythings avatar
Citat:
Tänkte lite fel och yttrade mig lite för snabbt haha

Men ändå! man sparar en hel del frågan är dock om man kommer lyckas göra det bra nog och inte bränna skiten.

Men hallå vad har hampabonden för kvallité på sina grejjer, någon som testat och fått effekt mot t.ex ångest, värk och minnesproblem?

En vanlig oljeextraktion fixar vem som helst... Det är ju ingen raketforskning direkt. För mer potent olja krävs såklart andra, mer komplicerade metoder som kräver viss förberedning och utrustning.

Tycker bondens kvalité är bra, billig och utan tvekan effektiv, men viktigt att ha i åtanke att det inte är några bärnstens täckta buds på 20% direkt. Lider inte av någon minnesproblematik, men tycker iaf den är extremt effektiv mot ångest - hästlängder bättre än psykofarmakan som erbjuds idag från vården. Den är dock helt utan eufori men är således helt utan biverkningar och är inte beroendeframkallande. Stör inga kognitiva funktioner över huvud taget, så den som letar efter ett rus kommer bli besviken, effekten är subtil. Lugnande. Mot värk fungerar den för mig lätt avtrubbande, men inte alls lika effektiv som storebror THC.

Cannabinoider är utan några tvivel framtiden för behandling av olika former av ångestproblematik och stressrelaterade sjukdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in