2018-11-11, 23:33
Medlem
En besökare har skrivit följande i sin logg:
Citat:
Ett jättebra event, tack s*****m, det menar jag verkligen.
Får inte skriva vad man kände då en typ av deltagare smög in, då censureras man. Men, tack för det trevliga sällskapet och de bra filmerna, bättre än förra året och en mycket bättre uppslutning.
Citera
2018-11-12, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krabbankonrad
En besökare har skrivit följande i sin logg:

Intressant, har det införts censur på geo-loggen? Eller missförstod jag inlägget?

Är det därför SDs bilder på döttrarna och deras kompisar numera är "svarta" rutor?
Senast redigerad av Remark 2018-11-12 kl. 03:42. Anledning: Tillägg
Citera
2018-11-12, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Att utöva makt över någon är som jag skrev inte särskilt svårt om offret befinner sig i en utpressningssituation.

Att SD utövar nån ev makt över HD ser jag inte för otroligt då hon befinner sig i en beroendesituation pga av föräldraskapet.

Och om han utövar någon makt över vänner vet jag inte, men man funderar ju lite på om lojaliteten kan rubba personers normala gränssättningsförmåga.

Sen det kan ju finnas andra inblandade i olika grader - inte i själva brottet men i meningen skyddande av brottsling, eller försvårande. Folk kan ha blivit förda bakom ljuset. Det hör väl till normala utredningsåtgärder om polisen även kollar personer i SDs närhet såsom vänskapskretsen och inte bara familjen/släkten (obs ej barnen).

Och då är det väl inte konstigt om de även kollar lite på de närmaste geovännerna, dvs de som SD och HD reser med och geocachar mest frekvent med. Vem vet, kanske någon av dessa vet mer och kan tillföra utredningen något.
T.ex
geonick YankeeDude (Jerry Gr*y)
geonick: PeterGabrio (Pet*r Norén)
geonick: ”masesas_” (S*ra Selling)

Jag hoppas teknikerna hos polisen sätter sig in i geocachevärlden.
Som vi ser så hittar vår grävare GilGrissom mycket intressant i loggar. Djävulen finns som bekant i detaljerna.
Har för mig att det tidigare i tråden framkommit att det finns geo-folk i polishuset (kanske kan dom anställa våra grävare här i tråden som handräckare några veckor)?

Inte konstigt att det hållits så många förhör... undrar hur många som har med geo-folk att göra... tuff utredning men jag hoppas som Honan att nätet dras åt.

Bara den senaste veckan borde hjälpa polisen iaf med fler att förhöra (en gång till kanske).
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-11-12 kl. 05:18.
Citera
2018-11-12, 07:52
Medlem
Honan6s avatar
Börjar JG dra öronen åt sig vad det gäller att umgås offentligt med SD? Eller, har han skämskudde efter att en viss GilG i tråden har upptäckt hans fuskloggningar?

Smög SD sig in på eventet igår ensam eller kom han tillsammans med HD som efteråt skrev glatt och nöjt om kramar?
Citera
2018-11-12, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Börjar JG dra öronen åt sig vad det gäller att umgås offentligt med SD? Eller, har han skämskudde efter att en viss GilG i tråden har upptäckt hans fuskloggningar?

Smög SD sig in på eventet igår ensam eller kom han tillsammans med HD som efteråt skrev glatt och nöjt om kramar?

Han förklarar sig såhär:

"I'm truly sorry Svegrim that I didn't feel comfortable coming to this immaculate GIFF event. Good to hear that my fears were not realized and that almost everyone behaved themselves.
Caches ya later"
Citera
2018-11-12, 08:32
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Han förklarar sig såhär:

"I'm truly sorry Svegrim that I didn't feel comfortable coming to this immaculate GIFF event. Good to hear that my fears were not realized and that almost everyone behaved themselves.
Caches ya later"

Nästan alla? Undrar vad han menar med det.
Citera
2018-11-12, 08:40
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nästan alla? Undrar vad han menar med det.

Förmodligen att klappmongot som inte kunde sköta sig uppe i Sundsvall betedde sig som en idiot igen men inte fick något gehör för sina dumheter.

Hoppas att åklagaren som har hand om det ärendet tar i med hårdhandskarna med den dumme fan, rätt ska skipas i en rättssal inte med knytnävar.
Citera
2018-11-12, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
SD ute på FTF-burkletartur igår:

Dessutom, en annan spontan mitt-i-veckan-semester för att jaga en hel trail med FTF:er (från 16 oktober) som han nu har nätloggat i efterhand. Litet intressant i sammanhanget är även hans filosoferande kring tävlingsinriktning och hur en annan geocachare väljer att inte vilja samarbeta med honom.

Intressant hur HTD i den första texten/spoilern skriver om att köra texten i translator. Helt oskyldigt och naturligt i sammanhanget men jag tänkte genast på översättningsproblemen här i tråden.
Citera
2018-11-12, 11:16
Medlem
Död kvinna (kanske den försvunna 77åringen?) Hittat i vattnet i centrala Örebro. Hoppas ingen koppling till detta.
Citera
2018-11-12, 11:20
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenrasande1
Död kvinna (kanske den försvunna 77åringen?) Hittat i vattnet i centrala Örebro. Hoppas ingen koppling till detta.
Hur menar du att det är det ?
Citera
2018-11-12, 11:28
Medlem
Tänker på hur dagens ungdomar ser ut, 18 åringar eller 14åringar vem ser skillnad?
Citera
2018-11-12, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handlr
Hur menar du att det är det ?

Det äldre vittnet, tanten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto