Citat:
Ursprungligen postat av
T34Panzer
Att utöva makt över någon är som jag skrev inte särskilt svårt om offret befinner sig i en utpressningssituation.
Att SD utövar nån ev makt över HD ser jag inte för otroligt då hon befinner sig i en beroendesituation pga av föräldraskapet.
Och om han utövar någon makt över vänner vet jag inte, men man funderar ju lite på om lojaliteten kan rubba personers normala gränssättningsförmåga.
Sen det kan ju finnas andra inblandade i olika grader - inte i själva brottet men i meningen skyddande av brottsling, eller försvårande. Folk kan ha blivit förda bakom ljuset. Det hör väl till normala utredningsåtgärder om polisen även kollar personer i SDs närhet såsom vänskapskretsen och inte bara familjen/släkten (obs ej barnen).
Och då är det väl inte konstigt om de även kollar lite på de närmaste geovännerna, dvs de som SD och HD reser med och geocachar mest frekvent med. Vem vet, kanske någon av dessa vet mer och kan tillföra utredningen något.
T.ex
geonick YankeeDude (Jerry Gr*y)
geonick: PeterGabrio (Pet*r Norén)
geonick: ”masesas_” (S*ra Selling)
Jag hoppas teknikerna hos polisen sätter sig in i geocachevärlden.
Som vi ser så hittar vår grävare GilGrissom mycket intressant i loggar. Djävulen finns som bekant i detaljerna.
Har för mig att det tidigare i tråden framkommit att det finns geo-folk i polishuset (kanske kan dom anställa våra grävare här i tråden som handräckare några veckor)?
Inte konstigt att det hållits så många förhör... undrar hur många som har med geo-folk att göra... tuff utredning men jag hoppas som Honan att nätet dras åt.
Bara den senaste veckan borde hjälpa polisen iaf med fler att förhöra (en gång till kanske).