2018-11-11, 12:23
Medlem
20 poliser gjorde razzia på thaimassage 2 salonger i Uppsala och Järfälla 2018-11-08.
En kvinna har häktats för grovt koppleri .

Enl. Thomas Eriksson till SVT så har "Deltagande polisers bidrag har varit mycket värdefullt"

Vad tror ni, har dessa poliser köpt sexuella tjänster?

Vilka salonger är det denna gång? Finns någon koppling till de andra kopplerihärvorna?

Källa: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/uppsala/kvinna-haktad-i-koppleriharva
Citera
2018-11-11, 13:26
Medlem
Den häktade är Ph*tch*ri Ch*roenm*k.

*a

Och nej, det finns ingen som helst anledning att tro att poliserna skulle ha köpt sexuella tjänster.
Citera
2018-11-11, 13:47
Medlem
Nicke08s avatar
20 poliser genomför razzia. Hur många poliser har hållt på med utredningen? Spaning med mera.

Detta är vad svensk polis är lämpad för.
I Sverige prioriteras denna brottslighet.
Gubbar blir avrunkade för en femhundring.

Känns tryggt att ha våran polisstyrka på alerten.
Citera
2018-11-11, 14:03
Medlem
Phatchari Spa på Hjalmarbrantingsgatan 10a Uppsala.
Citera
2018-11-11, 16:07
Medlem
lillapaddingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Det skjuts för fullt o dör folk till höger å vänster mens Polisen jagar runkare Avsätt Polischefen i Uppsala. PS Hellre Runkare än Punkare
Håller med dig. Men vad jag kommer ihåg så satsar/prioriterar Uppsala polisen (på) organiserad kriminalitet. Vilket kan betyda att polisen misstänker att dessa salonger är organiserad och sammankopplade. Bara min gissning.
Citera
2018-11-12, 03:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
20 poliser genomför razzia. Hur många poliser har hållt på med utredningen? Spaning med mera.

Detta är vad svensk polis är lämpad för.
I Sverige prioriteras denna brottslighet.
Gubbar blir avrunkade för en femhundring.

Känns tryggt att ha våran polisstyrka på alerten.

Det handlar om organiserad grov kriminell verksamhet där bordellägare gör stor illegal vinning på sina anställdas slit som sexarbetare.

Tänk om dom där Thailändarna kunde respektera svensk lagstiftning?
Citera
2018-11-12, 04:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
Håller med dig. Men vad jag kommer ihåg så satsar/prioriterar Uppsala polisen (på) organiserad kriminalitet. Vilket kan betyda att polisen misstänker att dessa salonger är organiserad och sammankopplade. Bara min gissning.

Visst är denna verksamhet organiserad, varför ska svenskar och Sverige tolerera invandrarrelaterad brottslighet?

De enda som kan tänkas försvara illegala bordeller som styrs av thaikriminella är väl de sexköpare som nyttjar dessa salonger?
Citera
2018-11-12, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
De enda som kan tänkas försvara illegala bordeller som styrs av thaikriminella är väl de sexköpare som nyttjar dessa salonger?

Eller ni som vill att de skall förbli illegala.

Draga en tarzan mot betalning. Ibland undrar man om polisstatsfeministerna kan föreställa vad deras "medsystrar" som inte läste genus/sociologi/kriminologi tvingas utföra. Torka ett 90-årigt hemorrojdarsle eller pumpa en 50-årig vd-kuk. Jag vet inte vad som är vidrigast ärligt talat, men jag kan omöjligen se någon av dessa tjänster som ett övergrepp om de sker mot betalning.
Citera
2018-11-12, 08:41
Medlem
Vad kostar det idag att lösa ut en av massagetjejerna
från salongen en fredag eller lördag natt, 5-6000kr/natt?

Hur mycket tar hon som driver salongen av det 25-30%?

Någon som vet?
Citera
2018-11-12, 13:04
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Eller ni som vill att de skall förbli illegala.

Det är inte förbjudet att sälja sex, däremot är koppleri förbjudet.

Missade du trådrubriken? "Ännu en kopplerirazzia"

Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Draga en tarzan mot betalning. Ibland undrar man om polisstatsfeministerna kan föreställa vad deras "medsystrar" som inte läste genus/sociologi/kriminologi tvingas utföra. Torka ett 90-årigt hemorrojdarsle eller pumpa en 50-årig vd-kuk. Jag vet inte vad som är vidrigast ärligt talat, men jag kan omöjligen se någon av dessa tjänster som ett övergrepp om de sker mot betalning.

Nu är det inte tjänsten att sälja sex som polisen slår ned på utan den organiserade verksamhet som kallas koppleri. Nötter som du anser väl att det är helt ok att starta upp en illegal bordell?
Citera
2018-11-12, 13:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dollmen
Dom jagar inte bara ”Runkare” i Uppsala dom e ju bäst i Sverige på att ta Svensson i trafiken , ”Uppsalamodellen”. Istället för att, ta knarkare , ta mördare , stoppa våldtäktsmän, m,m. Sorligt

Varför är det sorgligt? Det handlar om organiserad kriminell verksamhet med stora svarta pengar, varför är det så viktigt för dig att mamasan kan fylla sina fickor tack vare de anställdas slit med att ruska tupp?

En helt annan aspekt på det hela är att det handlar om invandrarrelaterad brottslighet, borde inte alla nysvenskar respektera svea rikes lagar? Sett ur det perspektivet så är polisens razzior mot thaimassagesalongerna varmt välkomna.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2018-11-12 kl. 13:12.
Citera
2018-11-12, 14:03
Medlem
Detta är ju en lukrativ affärsverksamhet som startades upp i slutet på 50-talet i Thailand.
I varje by där det finns en kareokebar pågår försäjningen av byns flickor till byns killar o män.
När sedan tjejerna sitter där med några ungar och inte är attraktiva längre i byn så måste de dra vidare.
De som hamnar utanför Thailand tar med sig seden dit de kommer.
Massagesalonger här är som kareokebarer där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in