2018-11-11, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Så du menar att Ambulanspersonalen i maskopi med Expressen producerade fram ett TV-inslag där man bara hittade på att det var hemska scener och man sa det för skojs skull?

Vet du om pappan hade hängt sig? Låg barnen i sängarna? Jag fick lite kalla kårar av att du skrev att även klädval på vissa var oväntat eller konstigt.

Sen kan ju föräldrarnas plan sett ut på ett sätt och sen när det blev skarpt läge uppstod kaos eller tvivel och ångest. Då flyttar man kanske inte barnens kroppar så de skulle ligga tillsammans utan ser bara till att alla dör så snabbt som möjligt.
Citera
2018-11-11, 15:12
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Det gör det eftersom det stod i Expressen och det var exakt detta jag skrev här i tråden innan det publicerades i tidningen...

Men det var inte bökigt eller massa blod och så. Men det var som jag förstod det väldigt märklig scen, val av kläder på personerna och dylikt. Men framförallt så var det inte en scen där föräldrarna tillsammans i harmoni avslutade barnen och sedan sina egna liv.

Det finns egentligen INGENTING som pekar på att föräldrarna begick mordet i samförstånd förutom det här brevet som likväl kan ha skrivits utav mannen eller kvinnan...

Tror du att du kan precisera lite mer om varför det var en scen som talade mot ”harmoniska” självmord? Var barnen eller föräldrarna märkligt klädda???
Framgick det vad de var för sig verkade ha dött av dvs var det olika saker?
Citera
2018-11-11, 15:16
Medlem
Undrande87

Stämmer ryktena att pappan hittades hängd i hallen? Mamman i köket och barnen i sina sängar?

Det ryktas också att pappan "hjälpte" mamman att dö och att det var blod i köket, men att detta kom av skärskador från krossat dricksglas?

Det sägs ju också att Oskar sågs av en granne alldeles förvirrad ute på uppfarten...

Det ryktas också om att alla inte dog samtidigt, utan flera timmar emellan kanske inte ens samma dygn?

Att både Agnes och Oskar setts den 5 januari men datum saknas för Moa och Hanna är också förvirrande.

Jag läser mellan raderna att du har ännu fler detaljer än de du hittills delat med dig av , skulle du kunna tänka dig att delge oss något mer? Jag uppskattar verkligen dina inlägg och att du är tillbaka i tråden igen.
Citera
2018-11-11, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Vet du om pappan hade hängt sig? Låg barnen i sängarna? Jag fick lite kalla kårar av att du skrev att även klädval på vissa var oväntat eller konstigt.

Nej det vet jag faktiskt inte, men det var kaos, det var saker överallt, alla var inte samlade,såg mer som ett rån som gick snett än ett planerat självmord var min väns ord.
Vilket också bekräftas i media utav individer som var på plats först.

Om du med din fru planerar att ta dina barns liv och sen dina egna, då gör du det smidigt. Inte under kaosartade scener. Familjen levde inte i kaos enligt folk som känner dom utan snarare överklass. Dom bodde inte i en oreda utan det var i samband med den här incidenten allt detta hände.

Det är för övrigt bedrövligt av SVT/Expressen/Aftonbladet att inte gräva djupare i det här utan köpa den officiella förklaringen utan en uns utav undersökande journalistik eller gräv.
Citera
2018-11-11, 15:18
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Så du menar att Ambulanspersonalen i maskopi med Expressen producerade fram ett TV-inslag där man bara hittade på att det var hemska scener och man sa det för skojs skull?

Har ambulanspersonal medverkat i ett tv-inslag genom Expressen? Eller missförstår jag dej?
Citera
2018-11-11, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag läser mellan raderna att du har ännu fler detaljer än de du hittills delat med dig av , skulle du kunna tänka dig att delge oss något mer? Jag uppskattar verkligen dina inlägg och att du är tillbaka i tråden igen.

Jag kanske återigen ska förtydliga att jag inte själv var där. Men enligt en person som jag bedömer vara tillförlitlig och som pratade med poliser/ambulansförare i samband med att allt det här hände så tyckte ingen att det såg ut som ett kollektivt självmord.
Ingenstans har det heller levererats ett enda hållbart bevis på att det faktiskt skedde i samförstånd förutom just det här brevet.
Dessutom medias tystnad och faktumet att kvinnan i familjen hade bokat in sig på en kurs får mig att tvivla sedan dag ett.

PS: Jag skriver bara detta en gång eftersom jag inte orkar skriva 20 sidor om sjukdomar,diagnoser,sciantologer och diverse tramsande. Men vad jag har förstått så var inte barnens sjukdom så farliga som det skrivs här. Visst det var inte en dans på rosor men dom hade kunnat ha lika normalt liv som ett barn med diabetes eller något. I synnerhet med tanke på att föräldrarna hade bra ekonomiska förutsättningar.
Citera
2018-11-11, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Har ambulanspersonal medverkat i ett tv-inslag genom Expressen? Eller missförstår jag dej?

Ambulanspersonal eller polis intervjuades i Expressen TV. En som var på plats svar ja.
Citera
2018-11-11, 15:26
Medlem
Citat:
Jag kanske återigen ska förtydliga att jag inte själv var där. Men enligt en person som jag bedömer vara tillförlitlig och som pratade med poliser/ambulansförare i samband med att allt det här hände så tyckte ingen att det såg ut som ett kollektivt självmord.
Ingenstans har det heller levererats ett enda hållbart bevis på att det faktiskt skedde i samförstånd förutom just det här brevet.
Dessutom medias tystnad och faktumet att kvinnan i familjen hade bokat in sig på en kurs får mig att tvivla sedan dag ett.

PS: Jag skriver bara detta en gång eftersom jag inte orkar skriva 20 sidor om sjukdomar,diagnoser,sciantologer och diverse tramsande. Men vad jag har förstått så var inte barnens sjukdom så farliga som det skrivs här. Visst det var inte en dans på rosor men dom hade kunnat ha lika normalt liv som ett barn med diabetes eller något. I synnerhet med tanke på att föräldrarna hade bra ekonomiska förutsättningar.

Uppskattar att du delar med dig av vad du hört.
Men har du frågat din journalistvän om varför han inte gräver vidare? Isåfall vad fick du för svar?
Citera
2018-11-11, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Uppskattar att du delar med dig av vad du hört.
Men har du frågat din journalistvän om varför han inte gräver vidare? Isåfall vad fick du för svar?

Ja för att det bedöms som ett känsligt ärende, pressetik i kombination med att dom inte har någonting att gå på. Det är locket på och sekretess på allt. Skolorna är tysta, myndigheterna, rektorerna, kollegorna, polisen. Alla tiger.
Det har varit enskilda poliser som anonymt sagt att dom inte är övertygade om händelseförloppet men eftersom det bedöms vara så känsligt och eftersom man inte har något bevis så vore det ett journalistiskt självmord att publicera det.
Citera
2018-11-11, 15:32
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Tack för att du bidrar med mer info. Det är väldigt uppskattat att du är tillbaka.

Avskedsbrevet har ju aldrig publicerats. Däremot har vi kopia av testamentet här i tråden.
Det är bevittnat 3/1 och ett gemensamt testamente för bägge föräldrarna - men barnen nämns inte med ett enda ord. Som om föräldrarna VET att barnen inte kommer vara i livet då.
Det fick mig att tvivla på endast en förövare.
Citera
2018-11-11, 15:35
Medlem
Tack Undrande87
Oerhört intressant allt du skriver.

Med tanke på allt du vet, skulle det t.o.m. kunna vara så att någon/några utomstående mördat samtliga familjemedlemmar och iscensatt brevet mm?

Det som talar emot att någon utomstående gjort detta är visserligen testamentet.
Citera
2018-11-11, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tack för att du bidrar med mer info. Det är väldigt uppskattat att du är tillbaka.

Avskedsbrevet har ju aldrig publicerats. Däremot har vi kopia av testamentet här i tråden.
Det är bevittnat 3/1 och ett gemensamt testamente för bägge föräldrarna - men barnen nämns inte med ett enda ord. Som om föräldrarna VET att barnen inte kommer vara i livet då.
Det fick mig att tvivla på endast en förövare.

Jag har inte alls hängt med i tråden förutom första dygnen, när jag fick reda på att förövaren var död tappade jag intresset.
Men man har alltså inga konkreta bevis på att det är gemensamt självmord förutom indicier i form utav dessa testamente och avskedsbrev som i princip hade kunnat förfalskas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in