Citat:
Ursprungligen postat av
janten
PS. Jag ser hur alla skriver om att det är enbart/mestadels invandrare som fuskar på HP- ni har helt fel.
Om ni bara visste hur många svenskar, vita, unga och välbärgade som jag känner som har fuskat. Vad skiljer invandrarna från oss vita svenskar som fuskar?
Jo, invandrarna är mycket slarvigare och lite dumma vad gäller betalning, ger ut personuppgifter för lätt, de skryter oftast mer osv.
De gör dem inte mindre värda men ni på Flashback borde skruva ner främlingsfientligheten.
Kan du inte vara snäll och berätta hur många du känner? 1?15?100? Själv känner jag en del personer som simmat över atlanten genom att enbart använda högerarmen när dom simmar fjärilsim, bevis? äsch ni får helt enkelt tro på mig.
Är la bara att kolla på dom (55?) som åkte dit under 2016 för fusk där samtliga fick samma svar och blev underkända, mestadels utländska namn. Där spelar det ingen roll om man klantade sig och var lat, betalade man med swisch, banköverföring, kontant, natura eller med höns så åkte man dit. Med det sagt så är det självklart även svenskar som fuskar men merparten var av utländsk bakgrund.
Sen att främlingsfientligheten är uppskruvad på flashback är inte någon nyhet, bara att undvika aktuella brottsfall så är den mesta främlingsfientligheten borta.
ONT:
Polisen verkar ju onekligen ha gjort en sjudundrans utredning i det här fallet. Vikke har beställt typ 150 batterier från Clas-ohlson, samma sort som används i tutorial videon som finns upplagd på vimeo, dessa batterier återfanns sedan vid beslag i postboxarna. Ogge beställde telefonerna som användes, detta gjorde dom givetvis i sina egna namn över internet istället för att traska till närmaste affär. Lite klantigt sådär. En hel drös bilder från kameraövervakning utanför lägenheten, bilder från kamerorna vid postboxar, privatspan och hela fadderuttan. Polisen har lagt ner en hel del resurser på detta fall.
Sen verkar inte den där L*kas ha spelat med rent mjöl i påsen (geniet betalade för övrigt kurirernas tågresor med swisch/banköverföring från sin egna bank). En av tjejerna som agerade kurir (minns ej vilken relation hon hade med L*kas) jobbade iaf på Dreamhack några år och berättade för kompisar hon träffade där att hon var involverad i högskolefusket och att hon mer eller mindre kände sig tvingad att hämta pengar och fara med utrustning, detta styrks i facebook chattar där hon skrivit med en av Dreamhack kompisarna att hon får typ panikanfall vid tanken om vad L*kas skulle göra om hon hoppade av. Verkar helt enkelt ha känt fel person, nu får hon ta den smällen.
Nu har jag bara skummat igenom förundersökningen lite sådär så uppfattade inte riktigt hur dom gjorde för att få in kontanter på sina konton. Brorsorna verkar ha skickat paket till varandra där mottagaren betalar typ 50 000 kronor eller mer, dom verkar även ha skickat paket till sig själva från ena sidan av stan och hämtat på andra sidan av stan. Kan man alltså skicka paket till sig själv där man måste betala för att hämta ut? Såg att allt finns dokumenterat av Schenker och bilder från uthämtningsstället, om någon skulle vara vänlig och beskriva lite mer invecklat skulle jag vara evigt tacksam