2018-11-11, 09:04
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Du kan läsa här https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=777259&threadid=2906 246

Jag vet ingenting med säkerhet, jag berättar bara vad jag har fått höra av en på Expressen som är en tradig jävel. Han hade aldrig hittat på för han tjänar ingenting på det. Han är inte en sån snubbe.

Men jag var nyfiken på detta och vi tog en bärs kort efter dådet. Enligt honom så hade merparten av poliserna som var först på plats varit oerhört skeptiska till att båda föräldrarna tagit sina liv. Dom ska också ha fått indikationer utav familjemedlemmar och kollegor att så inte var fallet.

Polisen tog dock en enklare utväg genom det här sättet. Hur det ligger till lär vi aldrig få reda på så vi kan inte göra annat än att låta den officiella förklaringen var sanning. Men jag personligen tror inte på den.

Jag betvivlar inte att din vän journalisten berättat detta för dig.
Jag kan inte tänka mig att samtliga som arbetade i huset denna kväll läste avskedsbrevet, testamentet eller såg någon film gemensamt.
Dessutom känns det väldigt konstigt att poliserna yppar något öht till en journalist just då och där.

Tror att det var Avd.9 som skrev att H hade tagit samma typ av cocktail som de givit till barnen. Den fungerade inte eller var inte tillräcklig för att hon skulle avlida så O var tvungen att hjälpa henne det sista. Tror aldrig det nämnts i tråden hur denna "hjälp" gick till så möjligen kan det sett ut som om hon blivit mördad.
Citera
2018-11-11, 09:11
Bannlyst
Teorin om Sc kan ses på två sätt.
Antingen var familjen aktiva medlemmar i Sc och förvägrade dem därför adekvat vård pga att de förlitade sig på irrlärorna.
Eller så initierades mötet med Sc som en konsekvens av att den traditionella skolmedicinen misslyckats. Inte ovanligt att man söker hjälp på alltmer obskyra platser när man är desperat.

Det stör mig dock att det inte finns någonting utanför tråden som verifierar Sc-tankarna.

Enligt tidigare uppgifter i tråden har man även sökt hjälp på kliniker i Sverige som är högst tvivelaktiga, som stödjs av Facebook-gillande av HB.
Citera
2018-11-11, 10:19
Medlem
Det goda som skulle kunna komma fram om det visade sig att en koppling till någon som helst sekt har påverkat skeendet vore att samhället skulle se det som en riskfaktor. På samma sätt som när Jehovas vittnen vägrar barn blodtransfusion. Då kan man göra ett omedelbart omhändertagande och ta ifrån föräldrarna vårdnaden medan behandlingen pågår. Detta görs ibland med föräldrarnas tysta samtycke för att de inte ska behöva bryta mot sin religion.
Citera
2018-11-11, 10:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det goda som skulle kunna komma fram om det visade sig att en koppling till någon som helst sekt har påverkat skeendet vore att samhället skulle se det som en riskfaktor. På samma sätt som när Jehovas vittnen vägrar barn blodtransfusion. Då kan man göra ett omedelbart omhändertagande och ta ifrån föräldrarna vårdnaden medan behandlingen pågår. Detta görs ibland med föräldrarnas tysta samtycke för att de inte ska behöva bryta mot sin religion.
Ja, visst vore det en bra sak. Men man ska också vara försiktig med att låta ändamålen helga medlen och försumma sanningskrav bara för att lögnen hade kunnat göra nytta. Risken är då att den slår tillbaks och stärker det man försöker fälla.

Den väsentliga frågan borde vara hur man kan skaffa sig mer potenta belägg för att det finns en koppling till Sc. För alldeles oavsett vilken inverkan Sc ev. haft på denna familj,så vore det en mycket besvärande uppgift för sekten att några av deras medlemmar har gjort något så udda och unikt, som att slakta sina två barn i samförstånd.
Citera
2018-11-11, 11:23
Medlem
Undrande87

Detta var väldigt intressant :

'Ni ska få en sak iallafall som är säker. Båda döttrarna hittades av polisen i deras respektive säng, då dom hade antingen blåmärken eller blod så det är INTE tal om förgiftning som någon gissade.
Modern samma sak."

Samt att du skriver att modern bokat en kurs timmarna innan hon dog. Vad för slags kurs var det?

Vill inte din vän på Expressen gräva vidare i detta?
Citera
2018-11-11, 11:28
Medlem
Citat:
Du kan läsa här https://www.flashback.org/find_posts_by_user.php?userid=777259&threadid=2906 246

Jag vet ingenting med säkerhet, jag berättar bara vad jag har fått höra av en på Expressen som är en tradig jävel. Han hade aldrig hittat på för han tjänar ingenting på det. Han är inte en sån snubbe.

Men jag var nyfiken på detta och vi tog en bärs kort efter dådet. Enligt honom så hade merparten av poliserna som var först på plats varit oerhört skeptiska till att båda föräldrarna tagit sina liv. Dom ska också ha fått indikationer utav familjemedlemmar och kollegor att så inte var fallet.

Polisen tog dock en enklare utväg genom det här sättet. Hur det ligger till lär vi aldrig få reda på så vi kan inte göra annat än att låta den officiella förklaringen var sanning. Men jag personligen tror inte på den.

Men varför skulle polisen ungefär en vecka efter dådet går ut med att föräldrarna gjorde detta i samförstånd om man tvekar att det var så? Finns liksom ingen anledning att göra så om man inte är övertygad. Eller?

Familicide är ovanligt, i alla fall i Sverige, men det är ändå i över 95 % en man som är ensam gm. Med att påstå att föräldrarna har gjort detta i samförstånd väljer polisen att se något mycket mer ovanligt som ligger bakom dådet. Varför gör man det då? Det kan inte enbart vara två underskrift - särskild om det skulle finnas tvivel vid två självmord. Då måste väl annan bevisning till. Så mycket måste väl polisen har fattat att det är nästan unikt att påstå att två föräldrar har gjort detta.
Citera
2018-11-11, 11:34
Medlem
Citat:
Det har dom inte. Du kan inte misslyckas i något du kmappt undersöker.
Varför i helvete skulle morsan bokat någon kurs timmarna före hon tog sitt liv?
Denna tråden tar fan priset i absurda gissningar.

Varför så lite prat i media om detta?

Nästan samtliga poliser och journalister som har inblick ifrågasätter mammans roll. Ändå har dubbelmordet blivit typ det officiella och enda som syns i media.

Läs mitt inlägg i princip efter dådet. Det som jag skrev då det hände.
Inlägget om kurs är från april. Varifrån kom den informationen?
Citera
2018-11-11, 11:36
Medlem
Citat:

Ja och den officiella förklaringen, vad fan är den? Jo - Vi hittade fyra döda och ett brev, sen lägger vi locket på om precis allt annat! Just därför lär den här tråden leva vidare och som sagt, det lär finnas många som vet mkt vid det här laget så själv tror jag saker o ting kommer fram med tiden
Citera
2018-11-11, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinbergssnacka
Men varför skulle polisen ungefär en vecka efter dådet går ut med att föräldrarna gjorde detta i samförstånd om man tvekar att det var så? Finns liksom ingen anledning att göra så om man inte är övertygad. Eller?

För att man hittade ett brev undertecknat utav båda föräldrarna och för att man inte kunde säkerställa att modern bragts av livet.
Jag är dessutom säker att om man inte hade haft infallsvinkeln som man hade nästan omgående så hade man kunnat se att mannen bragt kvinnan om livet.
Man gjorde det som sagt enkelt för sig, därför jag frågade om skrivstilsexperter undersökt brevet eller inte.
Citera
2018-11-11, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Ja och den officiella förklaringen, vad fan är den? Jo - Vi hittade fyra döda och ett brev, sen lägger vi locket på om precis allt annat! Just därför lär den här tråden leva vidare och som sagt, det lär finnas många som vet mkt vid det här laget så själv tror jag saker o ting kommer fram med tiden

Detta fallet är ännu ett i raden utav bevis på svensk polis sanslösa inkompetens.
Citera
2018-11-11, 11:43
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Undrande87

Detta var väldigt intressant :

'Ni ska få en sak iallafall som är säker. Båda döttrarna hittades av polisen i deras respektive säng, då dom hade antingen blåmärken eller blod så det är INTE tal om förgiftning som någon gissade.
Modern samma sak."

Samt att du skriver att modern bokat en kurs timmarna innan hon dog. Vad för slags kurs var det?

Vill inte din vän på Expressen gräva vidare i detta?

När man läser ”Undrande87s” uppgifter kring hur barnen återfanns, om det stämmer, blir man obehaglig till mods. Vilket fruktansvärt svek av mamma/pappa om de plötsligt med våld mördat barnen.

Vilken chock, ångest, skräck och förtvivlan har inte flickorna känt då. Om ens älskade trygga förälder plötsligt förvandlas till ens mördare. De var dessutom två offer som kanske också visste vad den andra utsatts för - vilken enorm ångest.

De här barnamorden ska inte tystas ner!
Citera
2018-11-11, 11:56
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Detta fallet är ännu ett i raden utav bevis på svensk polis sanslösa inkompetens.

Vi har ju en del fall där det gått riktigt på tok polisiärt utredningsmässigt.
Vore det inte intressant för journalister att även i detta fall försöka få fram sanningen?
Eller i vart fall syna de fakta som finns nu när analyser etc är klara?

Det är ju helt orimligt i ett civiliserat samhälle att man kan mörda två flickebarn och slippa undan såväl kritik som dåligt rykte i sin epilog. Dessutom få ett seminarium uppkallat efter sig som hedersbetygelse.
Det hela kallas ”tragedi”, ”sista tiden förtjänade inte du”- riktat till mördaren

Ungefär som om en naturkatastrofolycka drabbat barnen. Agnes och Moa dog inte av någon olycka eller någon tragisk tragedi - de mördades avsiktligt.
Deras mördare ska inte slippa undan kritik - inte ens postumt.
Det borde vara absolut ovärdigt ett land som värnar om barns rättigheter.
Senast redigerad av Solglittret 2018-11-11 kl. 12:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in