2008-08-10, 15:58
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shotta
Propellern skapar väl vattenströmmar som suger ner personen i fråga ? Själva rotationen kan inte suga in nån i motorn, nej

Propellrarna är dessutom belägna många meter ner under vatten ytan. Men att hålla sig vid ytan blir nog som sagt ganska svårt.
Citera
2008-08-10, 19:24
Medlem
RustyChainSs avatar
Men att sugas in mot propellranrna blir nog ganska omöjligt, då dom skapar strömmar bakåt...

Men om man trillar i i fören (längst fram, så man glider längs sidan) så kommer man nog sugas ner i propellrarna, inte så kul...
Citera
2008-08-10, 21:37
Medlem
Kexars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyChainS
Men att sugas in mot propellranrna blir nog ganska omöjligt, då dom skapar strömmar bakåt...

Men om man trillar i i fören (längst fram, så man glider längs sidan) så kommer man nog sugas ner i propellrarna, inte så kul...

Får rysningar av att bara tänka på det, fy fan vilket öde.
Citera
2008-08-11, 21:39
Medlem
Slumlords avatar
Jag var på hemväg från England en gång med båt och det var ganska kraftig sjögång. Står på däck och tar lite frisk luft när en ung tjej kommer utragglande och börjar spy över relingen. Båten kränger plötsligt till och hon är på vippen att tippa över men jag rusar fram och får tag i henne i sista sekunden. Minns än idag hur benen med de svarta strumpbyxorna sprattlade i luften när jag rusade framåt...

Sedan var mitt gamla jobb på Finlandskryssning några år innan jag började där och då försvann en ung kollega i 20-årsåldern spårlöst. De letade igenom hela båten dagen efter men kunde inte göra något annat än att åka hem till sist. Ett par år senare fick en fiskare utanför Åland upp en människokäke i näten och den visade sig tillhöra den försvunne killen.

Kommer också ihåg när engelska fotbollsfans gick bärsärk på en färja på väg till Göteborg inför VM-kvalet Sverige-England 1989. Olika gäng slogs med personal och varandra och det var totalt kaos ombord efter vad som rapporterades i medierna. Det hela slutade i alla fall med att färjan vände tillbaka till England men innan dess hade en LSD-påtänd kille hoppat eller knuffats över bord.

Så som sagt var, saker händer ute på färjorna. Mitt råd är att alltid stanna inomhus om man har dragit i sig ett par järn.
Citera
2012-12-06, 15:33
Medlem
Manboiiis avatar
Bumpar tråden, finns det inte någon form av gps man får använda på dagens färjer som sänder en signal till färjan om man ramlar över?

Självklart super man på färjan, vet man om att man kan bli lite för full så kanske det skulle vara tryggt om man vet om att man har en sändare på sig ifall något händer. Nu tänkte jag inte att alla ska ha en sådan som dom tilldelas, kanske ett alternativ att man får hämta en inne på färjan för ett par 100 lappar för deponi av den.

Någon som vet något om sådant?
Citera
2013-01-05, 02:31
Medlem
3487s avatar
Guide till att trilla av en finlandsbåt.

1. Drick en stor mängd alkohol.
2. klart.
Citera
2018-11-10, 23:25
Bannlyst
Ska åka på kryssning för första gången om några veckor. Dricker inte så ofta alkohol men jag kommer nog festa till det lite. Är jävligt rädd att vad som helst kan hända på fyllan. Är dörrarna till utomhus låsta på kryssningar till finland?
Citera
2018-11-10, 23:34
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riksdagsmajoritet
Ska åka på kryssning för första gången om några veckor. Dricker inte så ofta alkohol men jag kommer nog festa till det lite. Är jävligt rädd att vad som helst kan hända på fyllan. Är dörrarna till utomhus låsta på kryssningar till finland?

Hah nej de är öppna under hela resan.
Här ska du få alla tips du behöver:

1. Ramla inte över bord.
2. Reta inte upp vakterna ombord. De är inte så många men de har rutin.
3. Kondom.

Sådär.
Källa: svensk mästare i finlandskryssning.
Citera
2018-11-10, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Hah nej de är öppna under hela resan.
Här ska du få alla tips du behöver:

1. Ramla inte över bord.
2. Reta inte upp vakterna ombord. De är inte så många men de har rutin.
3. Kondom.

Sådär.
Källa: svensk mästare i finlandskryssning.

Att vakterna kan kasta i en förstår jag, men hur hjälper kondom?
Citera
2018-11-11, 12:14
Medlem
brackspaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevis-jonglerare
Att vakterna kan kasta i en förstår jag, men hur hjälper kondom?

Trä den över huvudet så flyter du lättare.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in