2018-11-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Med facit på hand så är BurlövsRicky den som har haft bäst koll på händelsen. Alla ovanstående inlägg är skrivna innan kommunen höll sin presskonferens och berättade om barnens sjukdom. Det första inlägget ovan är inlägg #199 i tråden och mig veterligt det första där spekulationen om ”frireligiös sekt” nämns. Tyvärr är både BR;s och Lanternlights ursprungsinlägg raderade så det går inte att se vad som föranledde frågan.
Men om man med den kunskap vi har nu läser BR;s inlägg från början och samtidigt följer när olika fakta blev kända så råder det inga som helst tvivel om att hen hade vetskap om vad som hänt i huset före det blev känt i tråden.
Det gör att jag lägger ganska stor vikt även på annan information från denne skribent, hen är även en av dem som nu borde återvända till tråden.

Sen var det Scheele som kom med info också tidigt, men hade hen källor bland poliserna? Senare i tråden har Scheele inte varit aktiv öht.
Citera
2018-11-10, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Sen var det Scheele som kom med info också tidigt, men hade hen källor bland poliserna? Senare i tråden har Scheele inte varit aktiv öht.

Har för mig det var polisen ja, eller om han använde uttrycket "blåljuspersonal"
Saknar scheele här i tråden.
Citera
2018-11-10, 20:35
Medlem
"Därför är jag övertygad om att detta inte kommer att rubriceras som mord."

Att BurlovsRicky skrev detta tycker jag är riktigt kusligt!! Alltså att hen inte kommenterar morden på barnen, utan mer lugnt beskriver att det handlar om kollektivt självmord där båda parter var överens. Men två parter i huset var nog ovetande in i det sista, eller?? Kan det ha varit så skruvat att de invigt barnen i sista stund?
Citera
2018-11-10, 20:42
Medlem
Intermittentexplosivitet visste också många saker tidigt.

Scheele har jag för mig själv hade funderingar kring om familjen var engagerade i något trossamfund.
Citera
2018-11-10, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Winborg
Har för mig det var polisen ja, eller om han använde uttrycket "blåljuspersonal"
Saknar scheele här i tråden.

Ja Scheele satt nog på mer info än h*n avslöjade.
Men vet inte om fb var rätt forum för h*n då h*n tjurade till sig då h*n blev ifrågasatt och lämnade tråden i nästan vredesmod.
Citera
2018-11-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurian
Jag läser igenom tråden och ser att olika skribenter i tråden varit "heta" men att det svalnat efter att bekräftelser utanför tråden uteblivit - Avd9, Missan, Rockkungen, elli09, picasso2 mm. De får sina efterföljare som väljer att lyfta fram just deras teorier tills de faller när verkligheten utanför tråden inte följer med. Ju längre man läser ju mer förvirrande blir det och ju större blir behovet av en ledare som berättar hur det ligger till. Med detta behov verkar dessutom sannings- och beviskraven minska. Gemensamt för dessa ledare är dessutom att de blir aggressiva när de blir ifrågasatta.

Problemet med denna undersökningmetodik är att den är ofri, personlig och låst istället för att vara öppen, kreativ och läraktig. Kanske inte så konstigt att man inte kommit längre efter ett helt år än spridda trådsanningar.

Efter att tråden nu öppnats upp igen efter en lång låsning tycker jag att tonen blivit en helt annan, mer resonerande och lugn - i alla fall mellan oss som hängt med under större delen av året.
Citera
2018-11-10, 20:48
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
"Därför är jag övertygad om att detta inte kommer att rubriceras som mord."

Att BurlovsRicky skrev detta tycker jag är riktigt kusligt!! Alltså att hen inte kommenterar morden på barnen, utan mer lugnt beskriver att det handlar om kollektivt självmord där båda parter var överens. Men två parter i huset var nog ovetande in i det sista, eller?? Kan det ha varit så skruvat att de invigt barnen i sista stund?

Visst är det och det redan kvällen den 9 januari, när ingen visste något alls, alla var chockade och undrande men BR trodde direkt att det var planerat sedan en tid innan.
Citera
2018-11-10, 20:52
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Men vet inte om fb var rätt forum för h*n då h*n tjurade till sig då h*n blev ifrågasatt och lämnade tråden i nästan vredesmod.

Ja han/hon hade förmodligen infon om testamentet redan då, tror även Avd.9 visste om det tidigt.
Men jag förstår varför han/hon inte bara lämnade tråden utan även raderade information som redan skrivits.
Citera
2018-11-10, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Visst är det och det redan kvällen den 9 januari, när ingen visste något alls, alla var chockade och undrande men BR trodde direkt att det var planerat sedan en tid innan.
En frank einstein skriver redan första kvällen att hen tror att det rör sig om ett utvidgat självmord. Det var först andra dagen som infon om att ingen utomstående förövare söktes va?
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
2018-11-10, 21:01
Avslutad
Citat:
Ja han/hon hade förmodligen infon om testamentet redan då, tror även Avd.9 visste om det tidigt.
Men jag förstår varför han/hon inte bara lämnade tråden utan även raderade information som redan skrivits.
Nu vet jag inte. Men tror att man bara kan redigera/ta bort det man skrivit i typ 30 min efter postningen.
Kanske fb mods består av sc anhängare och hjälpt h*n lite
Citera
2018-11-10, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944

Ja absolut. Tror att han var rädd för att bli avslöjad eller att det skulle gå och räkna ut vem det var om han lämna ut för mycket info . Därför det plötsliga lämnadet av tråden.
Citera
2018-11-10, 21:03
Bannlyst
Citat:

Varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in