2018-11-10, 15:59
Medlem
Jag har inte haft så mycket erfarenheter av schweizare i verkligheten... Hur är dem som människor? Är dem som svenskar? Dvs tuffa på internet och som normala svenskar i verkligheten?

Erfarenheter?
Citera
2018-11-10, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ExpressK
Jag har inte haft så mycket erfarenheter av schweizare i verkligheten... Hur är dem som människor? Är dem som svenskar? Dvs tuffa på internet och som normala svenskar i verkligheten?

Erfarenheter?
Jag har träffat några stycken genom åren, privat har de varit rätt trevliga möjligtvis lite dryga.
Sen beror det lite på var de kommer ifrån Schweiz är ett litet land man med stora avstånd p.g.a bergen.
Vissa delar är ganska avskurna med rätt ålderstigna värderingar och kommer du till zurich är det väldigt globalt.
Och i Geneve trakten har många mer kontakter i Frankrike än andra delar av Schweiz.
Som affärspartner är de värre oerhört duktiga förhandlare med en räv bakom varje öra.
Citera
2018-11-10, 16:40
Medlem
WykkedWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Jag har träffat några stycken genom åren, privat har de varit rätt trevliga möjligtvis lite dryga.
Sen beror det lite på var de kommer ifrån Schweiz är ett litet land man med stora avstånd p.g.a bergen.
Vissa delar är ganska avskurna med rätt ålderstigna värderingar och kommer du till zurich är det väldigt globalt.
Och i Geneve trakten har många mer kontakter i Frankrike än andra delar av Schweiz.
Som affärspartner är de värre oerhört duktiga förhandlare med en räv bakom varje öra.

Snobbiga och bra på vintersporter.
Citera
2018-11-10, 17:16
Medlem
regndroppens avatar
Rika och tråkiga nä men är väl som oss svenskar ungefär.
Citera
2018-11-10, 19:01
Medlem
exoticspices avatar
Kan vara olika var man befinner sig. Expediterna kastar sig inte över kunderna som kommer in i affärerna, det är skönt. Hotellpersonalen inte lika bra; tänker på en tjej i matsalen vid frukosten - hon var otrevlig och hade inte mycket servicekänsla. Jag skulle gå och hämta mer bröd men det fick jag tydligen inte - hon tittade strängt på mig och skakade på huvudet. Jag är inte så duktig på franska så jag kunde inte säga att hon borde anmäla sig själv till en kurs i service och hur man bemöter sina gäster.
Citera
2018-11-10, 22:03
Medlem
Snällare än fransmännen.
Citera
2018-11-10, 22:15
Medlem
MAX-HIMs avatar
Den jag träffat var trevlig och normal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera