2018-11-10, 09:36
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
De dog iaf med eller utan gas. Sen ska man komma ihåg att förintelsen inte bara handla om koncentrationsläger eller dödsläger. Många massakrar skedde i byar och städer. Där många judar samlades ihop och arkubuserades.
Ett exempel på det är staden Rumbula i Lettland där 25000 dödades..Man har hittat kropparna i massgravar med kulhål.

Jag tror drygt 307000 judar dog i lägren men inte 6000000. Jag går efter röda korsets första rapport. Vidare har jag full respekt och sympati för alla judar och alla andra människor som dog i lägren under hemska förhållanden. Jag anser att många nazister förtjänade att bli avrättade i Nurnberg för dessa saker men jag tror absolut inte på en industriell utrotning då detta är helt upp åt väggarna fel om man tittar på bland annat Dr Charles Larsen, Fred Leuchter, Ernst Zundel osv, osv.

Min poäng är att Nazisternas läger var inhumana men att läget var så i många läger. Britterna hade koncentrationsläger åt allt ifrån svarta till boer, till australiensare osv, osv om man ser på historien. Många hade dessutom förtjänat att bli av med nacken i Nurnberg-proccessen. Bland annat USA:s president som beslutade om Hiroshima och Nagasaki-bombningarna, även de ansvariga för massmordet på civila i Dresden osv. Inte heller att förglömma officerare inom Sovjet som lät de fruktansvärda massvåldtäkterna på tyska kvinnor att ske efter Sovjets seger över Tyskarna.

Så nog borde fler ha dömts och Nazisterna borde ensamma inte ha axlat hundhuvudet för alla överträdelser som skedde under kriget.
Citera
2018-11-10, 09:40
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Varför sände inte de allierade den medicin som behövdes för att bota de internerade? De visste mycket väl om dessa koncentrationsläger och den epidemi som härjade där. Med din logik så var det deras fel. De kanske inte tyckte det var lönt eftersom de själva bombat sönder infrastrukturen så nödvändiga transporter blev lidande?

Nu ska man alltid komma ihåg att det dör civila i krig. Och WW2 var inget undantag då detta krig krävde 60 miljoner människor, mestadels vita européer.

När man talar om arkebuserade så är det ofta stridande partisaner. Det är alltid lätt att leka civil när man inte har någon uniform på sig. Det är ett smidigt sätt att smyga sig på sin fiende och operera genom sabotageaktioner eller att lägga sig i bakhåll då man ser ut som en "civil".

Katynmassakern var ett massmord som tredje riket beskylldes för ända in på 90-talet, så verkade vara fler ideologer som mördade på måfå. Det var t.ex humanistiskt utav liberala USA att släppa de värsta bomberna i världshistorien över civila städer i Japan, allt i fredens namn, ett citat som dom än idag använder sig utav när dem åker runt och mäklar "fred" runt om i världen.

Vad gjorde Stalin och bolsjevikerna med dessa civila under och efter kriget?

De allierade bombade bland annat ett koncentrationsläger(glömt namnet, kan kolla upp) där tyska officerare och soldater nästan helt lämnat. Resultatet blev massa döda judar och andra människor som man sedan skyllde Nazisterna för att ha dödat fast det var ens eget bombangrepp som gjorde jobbet...
Citera
2018-11-10, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigegrabben
Jag tror drygt 307000 judar dog i lägren men inte 6000000. Jag går efter röda korsets första rapport.

Den där är väldigt enkel att bemöta. Röda korsets rapport gäller enbart västfronten, d.v.s de läger som påstås vara dödslöger (de på östfronten) är inte med i den siffran över huvud taget.

Grejen är, Sverigegrabben, att det här är en av de allra enklaste grejerna. Låt säga att du hade varit i en TV-sänd debatt och helt enkelt fått det förklarat för dig. Hur hade det sett ut? Du har inte tillräckligt mycket på fötterna. Det är bara att acceptera.
Citera
2018-11-10, 09:59
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Den där är väldigt enkel att bemöta. Röda korsets rapport gäller enbart västfronten, d.v.s de läger som påstås vara dödslöger (de på östfronten) är inte med i den siffran över huvud taget.

Grejen är, Sverigegrabben, att det här är en av de allra enklaste grejerna. Låt säga att du hade varit i en TV-sänd debatt och helt enkelt fått det förklarat för dig. Hur hade det sett ut? Du har inte tillräckligt mycket på fötterna. Det är bara att acceptera.

Hade kunnat läsa in galet med teorier och rapporter från bland annat Dr Charles Larsen, Leuchter och så många flera men hade inte spelat någon roll för står man öppet i en TV-debatt och förnekar Förintelsen så har man sprängt alla karriärmöjligheter som finns och man får flytta till ett annat land... Har flera vänner som blivit av med jobb pga mindre saker.
Citera
2018-11-10, 10:02
Medlem
Citat:
Hade kunnat läsa in galet med teorier och rapporter från bland annat Dr Charles Larsen, Leuchter och så många flera men hade inte spelat någon roll för står man öppet i en TV-debatt och förnekar Förintelsen så har man sprängt alla karriärmöjligheter som finns och man får flytta till ett annat land... Har flera vänner som blivit av med jobb pga mindre saker.

Du bytte ämne nu. Det jag påpekade för dig har inget med Leuchter, Larsen eller någon annan förment gaskammarexport att göra. Vad jag påpekade var att siffran du drog fram gäller enbart Tysklands västfront. Min poäng är att du inte har nog på fötterna för ett ens föra en sådan här debatt. Det ser ut som om du aldrig sett några väl framförda motargument. Mitt råd till dig är att tänka följande: kan det vara möjligt att jag haft fel? Jag säger inte att du nödvändigtvis har fel om precis allt men pröva att tänka tanken.
Citera
2018-11-10, 10:08
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Du bytte ämne nu. Det jag påpekade för dig har inget med Leuchter, Larsen eller någon annan förment gaskammarexport att göra. Vad jag påpekade var att siffran du drog fram gäller enbart Tysklands västfront. Min poäng är att du inte har nog på fötterna för ett ens föra en sådan här debatt. Det ser ut som om du aldrig sett några väl framförda motargument. Mitt råd till dig är att tänka följande: kan det vara möjligt att jag haft fel? Jag säger inte att du nödvändigtvis har fel om precis allt men pröva att tänka tanken.

Jag brukar ofta tänka den tanken i debatter av olika slag

Nu var Charles Larsen en obducent som inte fann några spår efter gas fast han undersökte tusentals kroppar från judar som påståtts blivit gasade.

Jag har ju först naturligtvis fått höra den officiella historien precis som alla Förintelseförnekare har, men icke trott på den. Men klart tanken slagit mig att jag kan ha fel. Men den officiella historien är så full av hål och luckor och att det är svårt att ignorera.
Citera
2018-11-10, 10:28
Medlem
Citat:

Nu var Charles Larsen en obducent som inte fann några spår efter gas fast han undersökte tusentals kroppar från judar som påståtts blivit gasade.

Jag har ju först naturligtvis fått höra den officiella historien precis som alla Förintelseförnekare har, men icke trott på den. Men klart tanken slagit mig att jag kan ha fel. Men den officiella historien är så full av hål och luckor och att det är svårt att ignorera.

Lägg märke till vad du gör här. Du har bytt ämne och du har inte medgivit att du hade fel (om du nu tänker dig att du hade det) vad gäller den där siffran på 300 000 du tog upp. Du tog upp den siffran och sedan gjorde jag ett enkelt påpekande för dig. Dags att byta ämne alltså... utan att vidgå vad som just skedde där med den siffran. Nu är jag inte intresserad av det här med Larsen men det finns säkert någon som är det och som är kunnig och skulle kunan bemöta det du skriver.

Vad ska du göra då? Byta ämne igen?
Citera
2018-11-10, 11:30
Medlem
En av de bästa artiklarna på Nordfront.
Slår huvudet på spiken varför vi har mångkultur:
https://www.nordfront.se/mangkultur-ar-ett-demokratiprojekt.smr
Citera
2018-11-10, 13:29
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Att någon väg skulle kunna vara framkomlig eller vägvinnande genom reaktionär metodik besvarade jag redan i post #21584.

Herrejävlar. Klarade du inte ens av att svara med ett enkelt ja eller nej på min undran. Och nej, jag tänker inte rota igenom dina gravt kryptiska inlägg.
Citera
2018-11-10, 14:18
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aegishjalmr
Herrejävlar. Klarade du inte ens av att svara med ett enkelt ja eller nej på min undran. Och nej, jag tänker inte rota igenom dina gravt kryptiska inlägg.

Varför i helvete ska jag leka 20-frågor med en rigid otrevlig egenpåtalad förnumstig förståsigpåare som inte verkar klara av mycket mer än att spruta infantila invektiv omkring sig på allt och alla som råkar skriva något som inte faller dig omedelbart på läppen?

Du beter dig emellanåt som en försmådd labil och kolerisk klimakteriesjuk kossa, undrar om du överhuvudtaget är medveten om detta?

Dessutom ligger svaren på dina "efterfrågade" frågor helt öppet framför dig och ovanpå detta är du emellanåt nedlåtande, otrevlig och arrogant. Snar att påklistra etiketter och lika snar till att förlöjliga dina meningsmotståndare i allsköns grälla färger - precis som om dessa infama försök till härskartekniker på något sätt skulle hjälpa dig i en många gånger väldigt svagt underbyggt argumentering.

Så hög är inte abstraktionsnivån som du försöker göra gällande, din senaste fråga är redan besvarad, mycket utförligt dessutom.

Sedan att du inte vill inse eller vill förstå är en annan sak - det ligger förmodligen till så här, mina tankar och texter här rubbar din trosuppfattning och din verklighetsbild som du med näbbar och klor önskar bibehålla intakt. Därför önskar du ingen ärlig, uppriktig och saklig diskussion heller, detta är ganska uppenbart, finns kanske andra orsaksförklaringar men denna ligger rätt nära till hands. Har skrivit detta ovan innan men blir än mer övertygad jag har rätt här.
Citera
2018-11-10, 14:31
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:

Citat:

Ändå är det tyst om dig när du har besökt och skrivit i (FB) Revisionism
Där är du anonym, varför diskutera du inte dessa ämnen där? Varför tar inte NMR medlemar upp dessa hål i forumet?
Tja de personer du har nämnt, har inte mycket att hämta. Vi kan ta tex Charles Larsen där om du vill.
Citera
2018-11-10, 15:54
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Ändå är det tyst om dig när du har besökt och skrivit i (FB) Revisionism
Där är du anonym, varför diskutera du inte dessa ämnen där? Varför tar inte NMR medlemar upp dessa hål i forumet?
Tja de personer du har nämnt, har inte mycket att hämta. Vi kan ta tex Charles Larsen där om du vill.

Tyst om mig? Hur menar du nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in