2018-11-09, 07:14
Medlem
Sulacoss avatar
Läste på Aftonbladet nyss att han våldtagit henne också det jävla aset! Stackars tjej
Citera
2018-11-09, 07:41
Medlem
"Åklagaren: Nella, 28, mördades och våldtogs"

https://unv.is/aftonbladet.se/nyheter/a/3j3Xpq/aklagaren-nella-28-mordades-och-valdtogs
Citera
2018-11-09, 07:59
Medlem
Overminds avatar
Så han våldtog henne och skar henne brutalt vid halsen? ...... Fy satan....

Om gm så var han väl riktigt illa mobbad i högstadiet och gymnasiet? Usch så hemskt. En sådan sorglig historia allting.

Va snälla mot era medmänniskor Flashbackare. Det är vi, samhället som skapar våra monster.

Jag önskar er en fin dag denna Fredag, och var snälla mot folk. Ett leende mot en främling kan göra underverk!
Citera
2018-11-09, 08:16
Avstängd
karlinges avatar
Så visade det sig att årets vidrigaste fall ändå gick till ett svenskt missfoster som förmodligen är släkt med alla jävla flashback rasister uppe i Dalarna då det är JÄVLIGT tyst här nu!

Har vi hängt ut missfostret med namn och bild än?!
Senast redigerad av karlinge 2018-11-09 kl. 08:39.
Citera
2018-11-09, 08:30
Medlem
En 28-åring som umgås med en 14-åring? -måste vara en blatte!

Dessutom att han skickat hotbrev till en kvinnlig "klasskamrat" tidigare.
Vilken 28-åring går i skolan, om inte SFI eller numera "gymnasiet" då . . .
Citera
2018-11-09, 08:37
Medlem
holmen87s avatar
Någon som vet vem 14-åringen som har deltagit i den grova våldtäkten heter?
Citera
2018-11-09, 08:45
Medlem
Jag får intrycket av att GM är svensk, därför att han enligt Aftonbladet öppet erkänner sitt brott och säger att han förtjänar ett långt fängelsestraff.
Citera
2018-11-09, 08:48
Avstängd
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Jag får intrycket av att GM är svensk, därför att han enligt Aftonbladet öppet erkänner sitt brott och säger att han förtjänar ett långt fängelsestraff.

Så nu tror du på Aftonbladet helt plötsligt? Snacka om att vända kappan...
Han är gravt psykiskt sjuk, därför han svamlar om vilket straff han ska ha. Det är ”Svenskhet” enligt dig? :P

JOHAN FALLQVIST heter gärningsmannen.
Citera
2018-11-09, 08:51
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlinge

Har vi hängt ut missfostret med namn och bild än?!

Ja, det finns ju i tråden.
Citera
2018-11-09, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Ja, det finns ju i tråden.

Men please.
Kan du inte skriva ut det igen istället?
Vem orkar läsa igenom 108 sidor
Citera
2018-11-09, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anstaltslivet
Jag förstår hur du tänker men jag ska förklara den hårda verkligheten för dig min vän här nedan...

Oftopic

Jag vet inte hur insatt du är i detta, har du sett med egna ögon eller läser du bara det som står utåt i tidningar mm?
Jag har växt upp med kriminalitet och missbruk och allt där i kring. Jag har växt upp mitt i skiten i en förort där alla är arbetslösa, tar droger och begår brott.
Jag har sett det mesta igenom åren träffat allt möjligt folk och själv hållit på med kriminalitet och droger. Dock har jag klarat mig ganska bra från missbruk och endast brukat droger, men jag har sett folk, känner folk sedan jag var väldigt liten som det inte gick lika bra för tyvärr.

Jag rör mig inte längre i sådana här kretsar, har brutit helt med det livet och försöker idag få främst barn och ungdomar att välja en annan väg igenom att lyssna på dom och finnas där osv.
Man kan säga att jag har vänt och använder nu mitt förflutna till något positivt och kan man rädda 1 barn från att bli som jag var tidigare så har man lyckats.

Nu rör jag mig mycket ute och ser och träffar ungdomar / unga vuxna som det går mindre bra för, om man säger så, och den uppfattningen du har är helt fel.
LVM är till för det du beskriver, ja. Men socialtjänsten missbrukar denna makt något fruktansvärt och leker narkotika utredare och skickar folk bakom lås och bom "på deras sätt" alltså LVM precis som polisen / åklagare för med fängelse.
Jag vet så många ungdomar som bara brukat cannabis, eller någon annan drog, några fåtalet gånger och socialen skickar iväg dom på LVM för att "straffa" dom, för dom ska lära sig en läxa!
Alltså socialen skickar iväg dessa då de inte ens utvecklat ett missbruk ännu och en del är inte ens i riskzonen heller (jag vet, vad jag pratar om nu)

Såhär kan det gå till:
De får 6 månaders LVM och inne på LVM hemmen testar dom tyngre grejer, umgås med fel folk och har ingenting att göra om dagarna, så dom utvecklar ett missbruk inne på LVM hemmet och kommer ut helt trasiga och beroende och fortsätter på utsidan stenhårt tills dom åker fast igen eller hamnar i fängelse.
Väl i fängelset hamnar dom bland kriminella människor endast och knyter nya kontakter och när dom muckar från fängelse så är dom ännu värre än dom va innan dom åkte in i fängelset och så fortsätter det hela tills det inte finns något kvar av den människan.

Så vad tror du en sådan här person är uppe i nu i kostnader för samhället?
Detta är personer som inte hade missbruk från början innan LVM men brukat droger några gånger eller deras föräldrar har ringt socialen och gjort orosanmälan för dom litar på socialen och tror LVM ska hjälpa deras barn. "lås in honom i 6 mån så kan han inte ta något" tänker dom och det är så fel det ser inte ut så i praktiken.

Så därför tycker jag att LVM förstör mer än det hjälper.
Självklart finns det socialkontor som sköter sig och gör rätt dvs som du säger skickar tunga missbrukare iväg till LVM och där inne på LVM knarkar dom när dom har råd och när det finns men under lite mer kontrollerade former te.x skyddade från allmänheten osv.
Detta är sanningen om LVM hem i Sverige som dom mörkar ner och utåt ska de va någon form av "hjälp" och sen är det ju ingen som litar på en missbrukare när han kommer och berättar hur det verkligen är på dessa SIS institutioner.

Hoppas du förstår nu vad jag menar med allt.
Anledningen till att jag berättade om min bakgrund är för du ska veta var all min fakta kommer i från och för du ska förstå lite bättre vad jag försöker säga. Jag klarade mig hyfsat från droger, men med kriminaliteten var det värre har gjort några år aktivt på landets anstalter både 1or och 2or, sysslat med rån, narkotika smugglingar osv och ingenting jag är stolt över tvärt om jag skäms varje gång jag te.x ska dejta en tjej och berätta hela historien eller vem det nu kan vara arbetsgivare, nya vänner you name it, Och för jag är inte en sådan som ljuger jag är trots allt den jag är idag och en stor del är tack vare mitt förflutna. Men jag är stolt över att jag kan sitta här och säga att jag försöker göra allt för barnen idag, och dom inte ska göra samma misstag som mig dom är trots allt våran framtid.
Blev lite oftopic nu sorry.

Hej
Tack för din historia. Mycket intressant att läsa.
Men hade nog uppmanat dig att dela upp brödtexten lite, och byta rad oftare.
Blir så svårt att läsa annars.
(Delat upp den åt dig, så får du se att det ser mer lättläst ut)
Senast redigerad av Emoist 2018-11-09 kl. 09:24.
Citera
2018-11-09, 09:33
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emoist
Men please.
Kan du inte skriva ut det igen istället?
Vem orkar läsa igenom 108 sidor

Tror du jag kommer ihåg det? Det är väl inte lättare för mig än för dig att leta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in