2018-11-08, 23:32
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag kan alltså inte se annat än att 'Reimers' inlägg är mycket klart och redigt:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)

Har du själv en annan uppfattning så får du gärna förklara hur du resonerar.
Det var det jag gjorde i mitt första bemötande av ditt inlägg där du inte såg motsatsförhållandet i det Reimer skrivit.
Jag är övertygad om att du hittar det utan att jag länkar.
Citera
2018-11-08, 23:36
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det var det jag gjorde i mitt första bemötande av ditt inlägg där du inte såg motsatsförhållandet i det Reimer skrivit.
Jag är övertygad om att du hittar det utan att jag länkar.
Javisst. Här är 'Reimers' inlägg igen:

Men vad menar du alltså att det är för "motsatsförhållande" i det Reimer skriver?
Senast redigerad av Draifos 2018-11-08 kl. 23:39.
Citera
2018-11-08, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Jag har tyvärr inget mer vettigt svar än att jag går på min magkänsla. Läste krönikan, kände igen sättet han skriver på och upplever en viss underton i det hela – alltså inte bara en text om det fina med "riktig" journalistik. Men jag kanske är helt ute och cyklar eller så är jag helt spot on, den som lever får se..

Nej, jag får också den känslan. Artikeln har en ton som verkar vara ett försvar för SD.
Han slänger skit på Flashback men sitter förmodligen och lusläser här och förmodligen också skriver i detta ämne.
Han har en lite förmäten och mästrande ton som jag inte gillar, som om journalist på sketna NA skulle vara finare än pöbeln här eller AB och Expressen.
Senast redigerad av glendale 2018-11-08 kl. 23:43.
Citera
2018-11-08, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer

Sex månader och två misslyckade förhandlingar talar sitt tydliga språk.
Då tackar vi optimisten Reimer igen för ett givande och positivt inlägg.
Jag både tror och hoppas att det här fallet löser sig med SD som skyldig.
Glaset är halvtomt, och inte halvfullt va?
Citera
2018-11-08, 23:57
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Då tackar vi optimisten Reimer igen för ett givande och positivt inlägg.
Jag både tror och hoppas att det här fallet löser sig med SD som skyldig.
Glaset är halvtomt, och inte halvfullt va?
Hade du läst hela inlägget i stället för att klippa i det så hade du förstått att det snarare handlade om en eventuell skvallerkärring inom örebropolisen:

Men att klippa och klistra är kanske något ni har kvar sedan Marjasin.
Senast redigerad av Draifos 2018-11-09 kl. 00:03.
Citera
2018-11-09, 00:13
Medlem
Citat:
Hade du läst hela inlägget i stället för att klippa i det så hade du förstått att det snarare handlade om en eventuell skvallerkärring inom örebropolisen:

Men att klippa och klistra är kanske något ni har kvar sedan Marjasin.

Sorry, jag har slutat att bemöta dina och SD-sektens inlägg då det inte finns något konstruktivt
att finna i ert försvar av SD.
Citera
2018-11-09, 00:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Sorry, jag har slutat att bemöta dina och SD-sektens inlägg då det inte finns något konstruktivt
att finna i ert försvar av SD.
Kom inte och säg nu att jag skulle vara en av de som försvarar SD. Jag är väl en av de som har lagt ned mest arbete här på att försöka hitta en koppling mellan honom och brottet.
Senast redigerad av Draifos 2018-11-09 kl. 00:36.
Citera
2018-11-09, 00:53
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Naturligtvis skall inte NA publicera all "information". Det är väl bra som chefredaktören Anders Nilsson skriver i sitt Wesström-manifest här att NA skall försöka hålla sig till sådant som är trovärdigt och sant, och att man skall kontrollera fakta innan man publicerar:

https://www.na.se/artikel/orebro-lan/kronika-lena-wesstroms-dod-beror-oss-alla-darfor-ar-var-rapportering-sa-viktig

Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Jag är 100% säker på att AN, ovan krönikör, skriver i tråden frekvent och har en nära relation till SD och HD.

Citat:
Intressant. Jag såg förresten att åklagaren bor i Hjärsta, tror du att AN bor där också?

Det börjar bli skrattretande. Vad är det med den här Hjärsta-klubben!?
Citera
2018-11-09, 00:54
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Läs 'Reimers' inlägg igen 'Netherworld'. Ingen har alltså påstått att dessa två verksamheter skulle vara oförenliga. Tvärtom tycks de gå hand i hand.

Du kan läsa på nätet om vad ordet "istället" har för betydelse.
Citera
2018-11-09, 00:57
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Naturligtvis. Jag är ju mer intresserad av sakfrågorna än av det grammatiska.

Hahaha, vilket skämt. Du = intresserad av sakfrågor. Bland det roligaste jag läst idag.

Citat:
Kom inte och säg nu att jag skulle vara en av de som försvarar SD. Jag är väl en av de som har lagt ned mest arbete här på att försöka hitta en koppling mellan honom och brottet.

Du måste ha skrivit fel i det här inlägget tror jag. Du är ju en av de som lagt ned mest arbete på att försöka bortse från kopplingarna mellan honom och brottet.
Senast redigerad av Netherworld 2018-11-09 kl. 01:00.
Citera
2018-11-09, 01:06
Medlem
Darkwinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronblomma06
Då det fortsätt skrivs om eventet vill jag tillägga att det fanns bara en som var hotfull och provocernade och det var INTE SD utan en som tidigare haft ett starkt intresse för LW. En som på eventet visade att han är kapabel att bli fysiskt våldsam när han inte får som han vill. Varför han inte tidigare har blivit föremål för granskning här på fb förstår jag inte.

Ja det kan man räkna ut med röven. Den personen finns i tråden och har dikterat händelseförloppet för tidningen. Han hatar SD otroligt mycket. SJUKT mycket. Som du säger är han svartsjuk på Stefan. Man kan inte hata nån så obeskrivligt mycket annars. Svartsjuka föder vitglödgat hat hos vissa. Så polisen bör kolla upp den person på eventet i 50-årsåldern som hoppade på Stefan. Där har ni mördaren.
Citera
2018-11-09, 01:11
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
* a, i

Okej! Har inte den personen redan tagits upp i tråden? Angående att citronblomman06 skrev att han inte hade det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in