2018-11-08, 21:20
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Det här har jag missat! Är dubbelmorden inte lösta?

Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Precis som jag skrivit förut, om SD är GM så är LW inte hans första mord. Kul att folk äntligen lyckas nysta fram lite mer, tack!

Allt det där har gåtts igenom i tråden tidigare.
Det är uteslutet att SD skulle kunna vara gm i de morden.
SD är topsad och i Linköpingsmorden har de DNA.
De samkörs vid mord.

Och detta är med största sannolikhet ett relationsmord.
Det är en helt annan typ av mord i Linköpingsfallet.
Citera
2018-11-08, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Allt det där har gåtts igenom i tråden tidigare.
Det är uteslutet att SD skulle kunna vara gm i de morden.
SD är topsad och i Linköpingsmorden har de DNA.
De samkörs vid mord.

Och detta är med största sannolikhet ett relationsmord.
Det är en helt annan typ av mord i Linköpingsfallet.
Exaktemente!
Jag förstår inte de som gör den kopplingen. Så sjukt galen är inte ens MGM och 3 mord hade i så fall redan varit uppklarade idag.
Senast redigerad av brus-nilsson 2018-11-08 kl. 21:39.
Citera
2018-11-08, 21:35
Medlem
Citat:
Jag tror att AN står dem eller en av dem nära. Jag har inte läst mer än krönikan som ligger någon sida bakåt men utifrån den texten tyder jag att han, krönikören, ogillar att det spekuleras i fallet mer än det han själv går ut i tidningen med. Antigen vill han vara först på potatisen eller så vurmar han verkligen om journalistiken eller så vurmar han än mer om makarna D. Jag vet inte, bara spekulerar.

Varken HD eller SD har gillat eller kommenterat något på ANs facebook vad jag kan hitta (inte ens när han fick jobbet på NA eller när han testade Segway, två inlägg som SD som annars visat ett ganska aktivt beteende i sociala medier borde ha gett minst en tumme upp på) så jättenära kan de inte vara i så fall tänker jag.

Går tyvärr inte att se listan över vänner så kan inte utesluta såklart, men gissar att de inte ens är bekanta.
Citera
2018-11-08, 21:47
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag har fått ett pm från en person som vill vara anonym.
Citerar personen här nedan:

"En person som står mig mycket nära jobbar med SD. En polis som personen & även jag känner mycket väl, har bestämt rekommenderat min nära vän att undvika att låta SD komma in i personens hem när personen är ensam hemma. DET tycker jag säger en hel del om hur säkra polisen känner sig på att det är SD som är GM."

Den polisen kanske skulle ägna sig åt att försöka få fram något som bevisar att MGM är den som de söker istället för att skvallra som en kärring om saker som de tydligen inte kan styrka på något vis.

Lämna över fallet till några som har kompetens att göra något vettigt är mitt råd.

Sex månader och två misslyckade förhandlingar talar sitt tydliga språk.
Citera
2018-11-08, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bravegirl
Då stämmer våra upplevelser i Sundsvall att SD är oberäknelig. Att vara skäligen misstänkt för mord skyldig eller ej kan göra honom väldigt labil och det kan bli farligt.

Tack för infot

Åk för guds skull inte själv på en FTF i Örebro trakten på kvällen...
Har en känsla av att en tragisk slutakt återstår.
Citera
2018-11-08, 22:03
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Jag har tyvärr inget mer vettigt svar än att jag går på min magkänsla. Läste krönikan, kände igen sättet han skriver på och upplever en viss underton i det hela – alltså inte bara en text om det fina med "riktig" journalistik. Men jag kanske är helt ute och cyklar eller så är jag helt spot on, den som lever får se..

Okej. Så inte direkt 100 % säker med andra ord.
Citera
2018-11-08, 22:09
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Precis som jag skrivit förut, om SD är GM så är LW inte hans första mord. Kul att folk äntligen lyckas nysta fram lite mer, tack!

Att SD mördat förut, är du verkligen 100 % säker på det? Vad grundar du det på, att han skulle ha mördat förut?
Citera
2018-11-08, 22:12
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Den polisen kanske skulle ägna sig åt att försöka få fram något som bevisar att MGM är den som de söker istället för att skvallra som en kärring om saker som de tydligen inte kan styrka på något vis.

Lämna över fallet till några som har kompetens att göra något vettigt är mitt råd.

Sex månader och två misslyckade förhandlingar talar sitt tydliga språk.

Och enligt dig skulle det inte gå att göra både ock eller?

Själv skulle jag ha uppskattat att bli varnad av en vän om den tyckte att något sådant vore olämpligt. Men du kanske inte värnar så mycket om dina vänner. Vi är alla olika.
Citera
2018-11-08, 22:18
Medlem
Då det fortsätt skrivs om eventet vill jag tillägga att det fanns bara en som var hotfull och provocernade och det var INTE SD utan en som tidigare haft ett starkt intresse för LW. En som på eventet visade att han är kapabel att bli fysiskt våldsam när han inte får som han vill. Varför han inte tidigare har blivit föremål för granskning här på fb förstår jag inte.
Citera
2018-11-08, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citronblomma06
Då det fortsätt skrivs om eventet vill jag tillägga att det fanns bara en som var hotfull och provocernade och det var INTE SD utan en som tidigare haft ett starkt intresse för LW. En som på eventet visade att han är kapabel att bli fysiskt våldsam när han inte får som han vill. Varför han inte tidigare har blivit föremål för granskning här på fb förstår jag inte.

Och polisen är tipsad om det då hoppas jag. Håller visserligen SD som mest trolig men varje sten skall vändas!
Senast redigerad av Zymbal 2018-11-08 kl. 22:30.
Citera
2018-11-08, 22:27
Medlem
Citat:

Litar du inte på polisens granskningar?
Citera
2018-11-08, 22:31
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:

Du får gärna börja med granskningen. Det finns säkert flera som kan hjälpa dig med det här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in