2018-11-08, 20:06
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vad är det som får dig att vara så säker på att AN har en nära relation till SD och HD? Har du sett dom umgås tillsammans? Sysslar AN också med geocaching? Är de grannar?
Jag har tyvärr inget mer vettigt svar än att jag går på min magkänsla. Läste krönikan, kände igen sättet han skriver på och upplever en viss underton i det hela – alltså inte bara en text om det fina med "riktig" journalistik. Men jag kanske är helt ute och cyklar eller så är jag helt spot on, den som lever får se..
Citera
2018-11-08, 20:11
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Fattar jag dig rätt om det fetade? Dvs att någon på lokaltidningen i Örebro står nära makarna D och därmed skulle kunna ses som jävig i rapportering?

Nu är ju media ingen rättslig instans och NA har väl inte dragit sig för att skriva med spetsig penna mot SD hittills men undrar ändå hur du menar med det fetade i citatet ovan.

Jag tror att AN står dem eller en av dem nära. Jag har inte läst mer än krönikan som ligger någon sida bakåt men utifrån den texten tyder jag att han, krönikören, ogillar att det spekuleras i fallet mer än det han själv går ut i tidningen med. Antigen vill han vara först på potatisen eller så vurmar han verkligen om journalistiken eller så vurmar han än mer om makarna D. Jag vet inte, bara spekulerar.
Citera
2018-11-08, 20:12
Medlem
Shoplifters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mormedkoll
Jag vet inte, bara spekulerar.
Skriv att du spekulerar till 100%, då.
Citera
2018-11-08, 20:24
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Jag tror att AN står dem eller en av dem nära. Jag har inte läst mer än krönikan som ligger någon sida bakåt men utifrån den texten tyder jag att han, krönikören, ogillar att det spekuleras i fallet mer än det han själv går ut i tidningen med. Antigen vill han vara först på potatisen eller så vurmar han verkligen om journalistiken eller så vurmar han än mer om makarna D. Jag vet inte, bara spekulerar.

Tack för ditt svar. Kanske bara pressetiskt noggrann då? Men intressant och bra med vakna ögon som ser och får oss att fundera. Om SD är GM får man ju hoppas att hans inflytande inte når alltför brett med tanke på hur anhöriga till LW och ev vittnen skulle kunna påverkas.
Citera
2018-11-08, 20:53
Medlem
notknapparens avatar
Jag har fått ett pm från en person som vill vara anonym.
Citerar personen här nedan:

"En person som står mig mycket nära jobbar med SD. En polis som personen & även jag känner mycket väl, har bestämt rekommenderat min nära vän att undvika att låta SD komma in i personens hem när personen är ensam hemma. DET tycker jag säger en hel del om hur säkra polisen känner sig på att det är SD som är GM."
Citera
2018-11-08, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Intressant. Jag såg förresten att åklagaren bor i Hjärsta, tror du att AN bor där också?

AN på Nerikes Allehanda har tidigare bott i Linköping och arbetat för Östgöta Correspondenten.
Visst hade även SD koppling till Linköping, under den tid dubbelmorden 2004, som diskuterades tidigt i tråden?
Senast redigerad av MissMind 2018-11-08 kl. 20:57.
Citera
2018-11-08, 21:02
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det där är bara i teorin. Om du kollar upp misstänkta i andra fall just nu som de facto sitter häktade för mord på sannolika så ser du att det inte finns så mycket bevisning där.

Teori och praktik är långt ifrån varandra i häktningssammanhang. Det är inte för intet Sverige är ökänt internationellt för sina onödigt långa häktningstider på lösa grunder.

Onödigt långa häktningstider? Det finns regler för det och det är därför vederbörande sattes på fri fot trots att han är skäligen misstänkt fortfarande i väntan på resterande bevisföring. De blodiga kläderna har vi väl inte fått något "svar" på än tex?

Att jämföra andra fall med varandra är ganska vanskligt efter som varje mord är unikt. Att flera fall har samma misstankegrad handlar ju mest om att det inte finns så många olika varianter på misstankegrader och inte på antalet bevisningar. Här finns det ju också en historik som inte är alltför smickrande för MGM samt han inte kan styrka var han har varit är ju starkt. Tror det är viktigt att alla tester och analyser får bli klara så kommer det nog bli ett annat ljus på fallet.
Citera
2018-11-08, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

"En person som står mig mycket nära jobbar med SD. En polis som personen & även jag känner mycket väl, har bestämt rekommenderat min nära vän att undvika att låta SD komma in i personens hem när personen är ensam hemma. DET tycker jag säger en hel del om hur säkra polisen känner sig på att det är SD som är GM."

Hm då får vi hoppas att de kan backa upp det med fakta, och det mycket snart.
Antar att de sitter med mycket som blir en aha upplevelse när det släpps.
Sy in han innan det händer något mer.
Citera
2018-11-08, 21:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:

Tror att han vurmar för journalistiken!

Nu är NA:s nya chef Anders Nilsson på plats

2016 juni:
Bor: Linköping, snart även Örebro.
Citera
2018-11-08, 21:05
Medlem
mormedkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMind
AN på Nerikes Allehanda har tidigare bott i Linköping och arbetat för Östgöta Correspondenten.
Visst hade även SD koppling till Linköping, under den tid dubbelmorden 2004, som diskuterades tidigt i tråden?
Precis som jag skrivit förut, om SD är GM så är LW inte hans första mord. Kul att folk äntligen lyckas nysta fram lite mer, tack!
Citera
2018-11-08, 21:07
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen

Då stämmer våra upplevelser i Sundsvall att SD är oberäknelig. Att vara skäligen misstänkt för mord skyldig eller ej kan göra honom väldigt labil och det kan bli farligt.

Tack för infot
Citera
2018-11-08, 21:09
Medlem
Bravegirls avatar
Citat:
Precis som jag skrivit förut, om SD är GM så är LW inte hans första mord. Kul att folk äntligen lyckas nysta fram lite mer, tack!

Det här har jag missat! Är dubbelmorden inte lösta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in