Citat:
Ursprungligen postat av
AnSa77
Tack snälla för svar. Det gäller njurcancer som inte är spridd men jag hat en infektioni kroppen ser man men vet ej varifrån. eftersom infektionen i kroppen borde komma nånstans ifrån blir jag rädd att det trots allt är spritt till tex lymfkörtlar. Enligt läkaren har jag inte lymfom eller sett någon spridning men man vet inte varför jag mår som jag gör (feberattacker, yrsel, illamående som kommer och går) och har såna dåliga värden på i princip alla prover. Har nu fått en knöl i armhålan men det är väl förmodligen ingenting då. Blev osäker på om man kunnat missa nån metastas trots blodprover och datortomografi.
Eftersom din kropp inte mår så bra just nu, kan du vara mottaglig för andra människor ganska triviala infektioner. Men feber får man ofta av cancer i njurarna utan att det vare sig finns spridning eller hör till.
De verkar ha kört rätt mycket tester på dig så om de tror att cancern är utan spridning, är nog god chans att det är så.
Förstår naturligtvis att man är rädd för att det ska vara värre än de säger, men egentligen är det "bara" att våga tro på att de har rätt. Människans hjärna vill inte ha några ovissheter alls. Man är ju sådan.
Om det är svårt att ställa de rätta frågorna när du väl träffar läkare, skriv upp dem. De är inte bara där för att diagnostisera och behandla dig, de ska även förklara vad som händer. Skriv gärna upp deras svar också, ibland är det svårt att ta in fakta.