Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Ha ha ha, tack för den!
Många oskyldiga mördare som muckar gräl på offentliga skogsutflykter?
In på Kumla nu, pajas!
Ja det är synd att denne pajas och hans dåliga uppträdande och illgärningar ska riskera att ge geocachingsporten i Sverige ett dåligt rykte. Medlemmar ska väl inte behöva oroa sig över att en fortfarande misstänkt och ännu ej avskriven person ska dyka upp oanmäld. Och dessutom bete sig otrevligt och provokativt.
Om det stämmer som någon skrev att han på senare tid inte föranmält sig till de flesta event, så tyder det ju på att han är medveten om att folk inte vill träffa på honom. Att ignorera sin, milt uttryckt, påfallande impopularitet för sitt eget höga nöjes skull visar bara än mer på vilken självupptagen person han är. Såvida han inte vill visa upp sig för att påminna ev vittnen, som i förhörbara personer, att han finns och han kan dyka upp överallt, när som helst.
Vad som framkommit hittills om hans person verkar vara att han tycker om att ha kontroll, på såväl människor som ting. Jag kan tänka mig att det är etter värre för hans del att inte kunna styra utvecklingen, därav hans försök att ”hjälpa till” genom att kontakta grannar, HDs arbetskollegor etc.
Förlust av kontroll tillsammans med temperament och lättkränkthet kan nog vara en farlig kombination.
Själv är jag inte insatt i sporten men tycker den verkar både intressant och nyttig då den inte bara ger motion utan över håller igång hjärnan. Det verkar vara en stor variation på deltagarnas åldrar så det är ju en fritidssysselsättning som förenar över såväl generations- som nationalitetsgränser.