2018-11-07, 22:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
Oklart om God Emperor Trump får skita i. Läs ovan

Han kan som medborgare ta det till domstol, inte som president.
Citera
2018-11-07, 22:24
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wint3riscoming
IRS kan inte inte neka ditt riksmongo Det är emot federal lag.
Länka gärna att IRS får neka ...lycka till med det

Och det är Supreme Court som får "tolka" lagen

Citat:
Han kan som medborgare ta det till domstol, inte som president.
Presidential Power!

Får han använda de eller inte får SC avgöra
Citera
2018-11-07, 22:26
Medlem
Tarstans avatar
Lekstugan kommer fortsätta, det blir ännu värre nu med Demokraterna kan vi konstatera.
Kommer väl gynna R om två år kan man gissa.
Citera
2018-11-07, 22:26
Medlem
Citat:
Igen...

Federal law gives congressional tax committees the power to obtain anyone’s tax returns. If the taxpayer doesn’t consent in writing, the committees still have the power to obtain the returns in a secret meeting.

Vad är det som är så svårt att förstå? Har du problem med engelskan?

Engelskan är oväsentlig. IRS har möjlighet att neka och accepteras det inte så ligger det på domstolen.
Citera
2018-11-07, 22:27
Bannlyst
Citat:
Och det är Supreme Court som får "tolka" lagen

Presidential Power!

Får han använda de eller inte får SC avgöra

IRS får inte neka. Vad har dem med SC att göra?
Citera
2018-11-07, 22:28
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Vad trodde du egentligen?

Det jag trodde var att du skulle kunna presentera källa till ditt tvärsäkra påstående om att IRS "bestämmer" om de ska lämna ut handlingarna eller ej.

Eller nej. Det trodde jag ju inte att du skulle klara av, vilket du inte heller gjorde. Nu är jag klar med dig för i kväll.
Citera
2018-11-07, 22:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Engelskan är oväsentlig. IRS har möjlighet att neka och accepteras det inte så ligger det på domstolen.

Nej och åter nej. Länka gärna din källa på det
Citera
2018-11-07, 22:31
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
IRS får inte neka. Vad har dem med SC att göra?

Jag har redan länkat till artikeln. Använd Google Translate om du inte kan engelska.

https://www.washingtonpost.com/business/economy/trump-suggests-he-wont-turn-over-tax-returns-even-if-democrats-demand-them/2018/11/07/396ae650-e2ad-11e8-ab2c-b31dcd53ca6b_story.html
Citat:
Rep. Richard Neal (D-Mass.), slated to become the chairman of the tax-writing House Ways and Means Committee, plans to insist Trump voluntarily release his tax returns, he said in an interview.
Citat:
The law says the Treasury Secretary “shall furnish” any “return or return information” requested by the chairman of the House Ways and Means Committee or the Senate Finance Committee.

If Trump ordered Mnuchin not to release his tax returns, Democrats could file a lawsuit and the issue could ultimately end up before the Supreme Court.

PRESIDENTIAL POWER.
SUPREME COURT.
KAVANAUGH LIKE A BEER. DO YOU? DO YOU?

Fattar du nu?
Citera
2018-11-07, 22:31
Medlem
Vad är det ni demokrater hoppas att ni ska finna i Trumps deklaration mer specifikt?

Jag skulle faktiskt inte bry mig nämnvärt om det visar sig att han fifflat med skatten. En man i hans position som inte gör det finns nog bara i sagor. Göran Persson är ju expert på att fiffla t.ex. Det är fel men inget som skulle få mig att bli demokrat direkt alternativet med globalism är värre.
Citera
2018-11-07, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det jag trodde var att du skulle kunna presentera källa till ditt tvärsäkra påstående om att IRS "bestämmer" om de ska lämna ut handlingarna eller ej.

Eller nej. Det trodde jag ju inte att du skulle klara av, vilket du inte heller gjorde. Nu är jag klar med dig för i kväll.

Vet du ens själv ens vad du menar med "bestämmer" din gök? Slutligen bestämmer domstolen. Du verkar sakna all grundläggande kunskap om maktfördelningsprincipen så det är nog bäst att du är klar för gott om du inte ens vill skaffa dig basic kunskap om det du diskuterar.
Citera
2018-11-07, 22:33
Medlem
Citat:
Nej och åter nej.

Federal law gives congressional tax committees the power to obtain anyone’s tax returns. If the taxpayer doesn’t consent in writing, the committees still have the power to obtain the returns in a secret meeting.

Kongressen har Dems inte full majoritet över.
Citera
2018-11-07, 22:34
Bannlyst
Citat:
Jag har redan länkat till artikeln. Använd Google Translate om du inte kan engelska.

https://www.washingtonpost.com/business/economy/trump-suggests-he-wont-turn-over-tax-returns-even-if-democrats-demand-them/2018/11/07/396ae650-e2ad-11e8-ab2c-b31dcd53ca6b_story.html

PRESIDENTIAL POWER.
SUPREME COURT.
KAVANAUGH LIKE A BEER. DO YOU? DO YOU?

Fattar du nu?

Men herregud, vad är det du inte fattar? Det är ju IRS som inte får neka. Sen kan han springa till SC hur mycket han vill
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in