2018-11-07, 21:02
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Trumps Attorney General Jeff Session har fått sparken.

Edit: Trump Twitter;
"....We thank Attorney General Jeff Sessions for his service, and wish him well! A permanent replacement will be nominated at a later date."
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/1060256623439110146

Hahahaha, fan vad bra. Nu är vi av med den stollen.
Citera
2018-11-07, 21:06
Medlem
Tarstans avatar
Ohio guvernör gick till R, när jag stängde av TV:n var CNN helt lyriska att D kunde ta den.
Samma med Florida, både senator och guvernör blev Republikanerna vinnare alltså.
Jahapp så det kan gå, hoppas någon skickar lite tröst till CNN.

Splittrat i övrigt, det var nog tur för R att behålla Senaten, och de vann platser som förväntat alltså.
Citera
2018-11-07, 21:09
Bannlyst
Det första kommunist demokraterna tänker göra är tydligen kräva Trumps deklaration
Citera
2018-11-07, 21:10
Medlem
arbetets avatar
Enl. rykten så har de två muslimska kvinnorna som nu är invalda i representanthuset anknytning till det Muslimska brödraskapet. CAIR-medlemmar. Snyggt jobbat Demokrater!:

Within Syria
‏ @WithinSyriaBlog
The two Muslims who won the elections in the U.S. are actually affiliated with the terrorist Muslim Brotherhood organization, That what you get for not recognizing the MB as a terrorist group.

https://twitter.com/WithinSyriaBlog/status/1060249627901992966
Citera
2018-11-07, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Så har jag förstått det, tex påstås Paul Ryan som talman ha blockerat just detta.

Viktigaste för GOP är HD och senat. Där kan man göra störst skillnad.
Citera
2018-11-07, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duraurt
Det första kommunist demokraterna tänker göra är tydligen kräva Trumps deklaration

Denna går att stoppa va HD. Finns ingen lag som säger att man måste visa sin skatt.

Bästa är om Trump hotar med att offentliggöra allas deklarationer. Oj oj vad många huvuden kommer rulla då hos Demokraterna.
Citera
2018-11-07, 21:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Enl. rykten så har de två muslimska kvinnorna som nu är invalda i representanthuset anknytning till det Muslimska brödraskapet. CAIR-medlemmar. Snyggt jobbat Demokrater!:

Within Syria
‏ @WithinSyriaBlog
The two Muslims who won the elections in the U.S. are actually affiliated with the terrorist Muslim Brotherhood organization, That what you get for not recognizing the MB as a terrorist group.

Det skrev jag i går - muslimer röstar på det som gynnar Islam!

Hur långt tid tar det innan det blir skandal av detta? Vi ser hur det gick i Sverige med koppling till islamism
Citera
2018-11-07, 21:34
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:

Within Syria
‏ @WithinSyriaBlog

Jag har inte hittat någonting som styrker att påståendet är sant, dvs att de två kongressledamöterna skulle vara medlemmar av CAIR, än mindre knutna till Muslimska Brödraskapet.

Tvärtom verkar ovanstående vara ogrundade påståenden. Har du någon annan källa än ett obskyrt, anonymiserat Twitterkonto?
Citera
2018-11-07, 21:36
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Personligen så anser jag att USA borde få ett system med fyra partier, eller möjligtvis tre.

Vänsterflanken inom Demokraterna är minst lika radikal som V i Sverige. Sedan finns det ett center a la L i Sverige och en högerflank som är mer konservativt än M i Sverige.
Jag håller med. Det skulle nog omöjliggöra USA:s krigshetsande. Det var faktiskt vad Putintroll bland annat skrev om på Twitter!
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Republikanerna är splittrade på samma vis, men ligger längre till höger. Trumps högerflank har stärkts i Senaten, sedan de bittraste av hans republikanska motståndare blivit utslagna av demokrater.
Nej. Trump är till vänster om GOP i typ alla frågor förutom invandringen.
Trump var det enda kandidat som lovade ha kvar sociala skyddsnätet och det gjorde han. Det är bara att kolla vad som orsakade ökningen av statsskulden

Trump är populist. Han lånar på allt möjligt

Trump levererade inte infrastrukturinvesteringar. Varför? För att han är rädd att låna mer? Hahaha, det är Trump, han skiter i så länge hans väljare gynnas (hjälte! ). Jo, detta eftersom GOP har många s.k. 'deficit hawks' (googla vilka de är). Nu är de de facto utraderade eller skrämda till döds (Tea Party)

Jag hoppas att Demsen driver igenom infrastrukturinvesteringar
Citera
2018-11-07, 21:36
Medlem
jay.simpsons avatar
Förlorade Obamas vita tvillingbror mot Ted Cruz. Miljarder insamlade från Hollywood och förlorar mot en illa omtyckt Cruz Hans röst låter till och med som Obamas. Satsar man 70 miljoner och förlorar mot en man som Cruz är man inget annat än en förlorare.

Mark Dice har samlat msm bästa klipp

https://youtu.be/iqKSB7qI6ZY

Demokraterna vann huset som väntat. Det låter ändå som det är en begravning.
Citera
2018-11-07, 21:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag har inte hittat någonting som styrker att påståendet är sant, dvs att de två kongressledamöterna skulle vara medlemmar av CAIR, än mindre knutna till Muslimska Brödraskapet.

Tvärtom verkar ovanstående vara ogrundade påståenden. Har du någon annan källa än ett obskyrt, anonymiserat Twitterkonto?
Jag har inte ens sagt att det är ett påstående om du läser mitt inlägg noga.
Citera
2018-11-07, 21:42
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Jag har inte ens sagt att det är ett påstående om du läser mitt inlägg noga.

Så allt du har är en tweet från en anonym Alawit som twittrar om Syrien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in