Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Personligen så anser jag att USA borde få ett system med fyra partier, eller möjligtvis tre.
Vänsterflanken inom Demokraterna är minst lika radikal som V i Sverige. Sedan finns det ett center a la L i Sverige och en högerflank som är mer konservativt än M i Sverige.
Jag håller med. Det skulle nog omöjliggöra USA:s krigshetsande. Det var faktiskt vad Putintroll bland annat skrev om på Twitter!
Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Republikanerna är splittrade på samma vis, men ligger längre till höger. Trumps högerflank har stärkts i Senaten, sedan de bittraste av hans republikanska motståndare blivit utslagna av demokrater.
Nej. Trump är till vänster om GOP i typ alla frågor förutom invandringen.
Trump var det enda kandidat som lovade ha kvar sociala skyddsnätet och det gjorde han. Det är bara att kolla vad som orsakade ökningen av statsskulden
Trump är populist. Han lånar på allt möjligt
Trump levererade inte infrastrukturinvesteringar. Varför? För att han är rädd att låna mer? Hahaha, det är Trump, han skiter i så länge hans väljare gynnas (hjälte!

). Jo, detta eftersom GOP har många s.k. 'deficit hawks' (googla vilka de är). Nu är de de facto utraderade eller skrämda till döds (Tea Party)
Jag hoppas att Demsen driver igenom infrastrukturinvesteringar