2018-11-07, 09:47
Medlem
Jag har ju inte på något sätt avfört SD som GM till mordet på LW. Därför valde vi inte umgås med paret, annat än säga hej och krama om dom båda.

Jag stod och tittade lite på alla runt omkring och funderade på olika händelser och fakta/rykten som gav ett sånt tragiskt slut för LW. Jag har ju lite svårt att döma människor och när tittade på SD så fick jag en kall kår.

Tänk om SD är helt oskyldig, men blir jagad som en hund. Tänk om LW verkligen älskade SD djupt och han är oskyldig. Hur hedrar detta beteende hos vissa henne då? Är det inte bättre att mördaren identifieras och sedan försöker vi förstå och kanske hatar då.
Citera
2018-11-07, 09:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men herregud, detta är en helt annan historia än den vi fått höra.
Jag är mållös.
Jag måste läsa den en gång till.
Jag undrar vad som stod att läsa om händelsen i Sundsvalls Tidning.

Skuggorna faller långt i höstsolen över mgm.
Den som har inlogg till NA kan också läsa artikeln i ST (Mittmedia båda två) så vi hoppas nån vänlig själ kan citera även ur ST.
Citera
2018-11-07, 09:48
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Enligt vittnesuppgift verkar det som att SD är den som utdelade första knuffen, efter att ha provocerat andra deltagare.

Ur artikel:
//- De hamnade i luven på varandra. Den misstänkte mördaren knuffade mannen, som försvarade sig genom att knuffa tillbaks. Sedan tog den misstänkte tag i mannen, som höll upp händerna för ansiktet för att skydda sig, säger vittnet.//

Kanske mgm kände sig provocerad av personen redan sedan tidigare?
Men det här är definitivt en annan vinkel på historien än den vi fått presenterat för oss tidigare.
Citera
2018-11-07, 09:51
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleudhesten
Tror ju vad jag vill om den ”filmen” Hoppas du fick med hela händelsen isåfall och inte endast utvalda delar..
Människor! Har Ni verkligen ingen som helst förståelse för hur det uppfattas av LWs vänner att er vän, som fortfarande är den misstänkte, kommer till ett event och provocerar

Hela händelsen är med på filmen. Varför skulle jag ljuga om den saken?

du glömmer att även SDs vänner fanns på plats, och varför skulle han provocera någon om han utövar sin hobby precis som alla andra? han hade "annonserat" i eventet sedan länge att han skulle dit (vilket han tydligen är den enda som måste göra det i förväg)
ville man inte stöta på honom så kunde personen ha stannat hemma

och jag var nära vän med LW , och vill inget hellre än att mördaren åker fast, vem det än är.
just nu är SD bara misstänkt och jag tänker inte döma någon i förväg som fortfarande kan visa sig vara oskyldig. även om några(flesta) i tråden redan har gjort det och en som redan tagit "lagen i egna händer". Vilket i sin tur visar att det som någon skrev tidigare,
"att LW hade en annan person i sin närhet som tydligen inte kan kontrollera sin ilska" kanske värt för utredarna att kolla upp var h*n själv befann sig under mordnatten
Citera
2018-11-07, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Om du pratar med någon om SD och de vet att du är hans vän, tror du på fullt allvar att de skulle säga att de tror att han är mördare då?

Speciellt om de vet att det de säger kommer att komma fram till honom. Nä tror folk är försiktiga med vad de säger och att det inte alltid speglar vad de tror och tycker.
Tror inte någon vet eller känner att jag/vi är deras vänner. Vi har relativt få loggar tillsammans och umgås inte som vissa andra grupperingar.

Men självklart får du ta informationen som jag delger med en nypa salt.
Citera
2018-11-07, 09:52
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Men det här är definitivt en annan vinkel på historien än den vi fått presenterat för oss tidigare.

Och du tror inte att det beror på att det är bara en part i målet som har intervjuats?

Media ljuger ju aldrig och vinklar aldrig en historia, eller hur?
Citera
2018-11-07, 09:52
Medlem
Handlrs avatar
Tycker det är tragikomiskt, det finns personer här inne som säger att de skulle inte ha några problem med att
SD är lekfarbror till deras barn.
  • Tänk om han inte vet hur nära man får gå på någon
  • Tänk om barnet förolämpar den store SD som vet så lite
  • Tänk om SD visar växelspaken i bilen
Nej.. klart han ska hålla på som han gör tills någon faktiskt har bevis för vad han håller på med.
Citera
2018-11-07, 09:53
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
Jag var där när det hände, frågan är om du var det?
eftersom att din historia skiljer sig från verkligheten
kan du beskriva hur h*n såg ut som hoppade på SD? (och om du inte hörde att h*n skrek och kallade SD för mördare så får du nog byta batterier i hörapparaten)
skriver jag ut hans geonick här så anmäls inlägget på två röda, av någon anledning så är det väldigt känsligt

Du behöver inte skriva ut något namn eller nick eller hur?

Skulle du kunna skriva exakt din upplevelse av vad som hände?
Så objektivt och precis så som du minns det?
Din version från början till slut?
Citera
2018-11-07, 09:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Och du tror inte att det beror på att det är bara en part i målet som har intervjuats?

Media ljuger ju aldrig och vinklar aldrig en historia, eller hur?

Media är ingen domstol. De kommer inte att göra en objektiv utredning. Förmodligen intervjuar de en och annan deltagare och självklart kan man inte räkna med att det är den "sanna" historien. Det framgår dock att det är personer som intervjuas och att det är deras version av händelsen.

Jag är alltid försiktig med att tro på vad som skrivs i media.

Jag skrev ju också att mgm kanske hade blivit provocerad innan, eller hur?
Citera
2018-11-07, 10:01
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Du behöver inte skriva ut något namn eller nick eller hur?

Skulle du kunna skriva exakt din upplevelse av vad som hände?
Så objektivt och precis så som du minns det?
Din version från början till slut?

har redan skrivit den och den blev anmäld och raderad

konstigt att vissa namn och nick får man skriva ut här medan vissa inte får skrivas ut
Senast redigerad av Energizer666 2018-11-07 kl. 10:11.
Citera
2018-11-07, 10:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Energizer666
du tror att allt som står i artikeln är sant?
SD stod lugnt och pratade med andra cachare när han blev påhoppad av *** skriver inte ut nicket (Blir bara anmält)

Man får skriva namn på alla polisanmälda MGM om man skapar egen tråd om händelsen i Sundsvall 😃
Citera
2018-11-07, 10:07
Medlem
Citat:
Precis, och MGM var nog redan på tårna innan eventet och fick en härdsmälta på plats.
Angående vittnet som uttalat sig i media finner jag denne mer trovärdig och sanningsenlig än ett par skribenter i tråden. Om man tänker logiskt vore det ju urkorkat att publikt avge falska vittnesuppgifter då polisen kontrollerar detta om ärendet tas vidare
Senast redigerad av Fleudhesten 2018-11-07 kl. 10:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in