2018-11-07, 07:53
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Honom*

Vad snackar du om? Nästan bäst i USA? 56% av befolkningen i USA tycker att landet går åt fel håll.

Nu tror jag inte att Aftonbladets läsarpoll ska tolkas som faktiskt sanning, men oavsett det så tror jag att det var innan presidentkandideringen som det syftades på.

Jag kan dock hålla med om att han antagligen inte hade sitt rykte i topp även då, men han var garanterat mer positivt populär än efter alla lögner som vänsteraktivisterna i media dragit dag ut och dag in. Det är nästan så att man blir orolig för dem, men det är inte mycket att göra.

Även jag blir lite gråtfärdig när jag tänker på Trump, och hur mycket han gjort för den vanliga medborgaren. Inte för att jag på något sätt med det hävdar att han är ett geni, utan för att det har varit en jävla uppoffring, vilket han även verkar förstå, och det kan jag inte se på som annat än fantastiskt ädelt.
Citera
2018-11-07, 07:53
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Menar du Putins hjälp till att få honom vald?
Det vet vi vid det här laget. Galna jejusknäppare går ingenstans det har republikanerna alltid. Frågan är om kusingiftet alltså inavel kan ha hjälpt till på landsbygden.

Demokraternas trognaste väljardemografin är hispanics och de svarta och de är troligen ännu mer religiösa än dessa jesusknäppare du pratar om.
Citera
2018-11-07, 07:57
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Demokraternas trognaste väljardemografin är hispanics och de svarta och de är troligen ännu mer religiösa än dessa jesusknäppare du pratar om.
Källa tack! Katoliker jämför du med hårdföra evangelister. Jo Einstein det är inte riktigt samma sak. Läs på återkom.
Citera
2018-11-07, 07:58
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper

Näe, det där är ju gammal info! 30% av hispanics stödjer ju Trump nu, och en, i jämförelse, stor del av svarta också.

Demokraternas enda kvarvarande riktigt trogna väljardemografi tycks vara feta blåhåriga genusvetare. Det är förvisso ett väldigt tungt stöd, men som presidentvalet visade, inte särskilt många röster.
Citera
2018-11-07, 07:58
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Densvartadildon
Så Trump förlorade huset? Vilket hus? Är det bra eller dåligt?

Läs åtminstone en nyhetsartikel innan du frågar.
Citera
2018-11-07, 08:02
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Källa tack! Katoliker jämför du med hårdföra evangelister. Jo Einstein det är inte riktigt samma sak. Läs på återkom.

Läs på du. Historisk sett har katoliker varit mycket, mycket värre. Herregud. De har varit det kristna ISIS under stora perioder av historien.
Citera
2018-11-07, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Empireofthesun
Honom*

Vad snackar du om? Nästan bäst i USA? 56% av befolkningen i USA tycker att landet går åt fel håll.
Och? Finns alltid idioter, kom ihåg att han låg på 68% disapproval nån månad efter han blev vald. Obama hade tex nästan samma rating så här lång in i hans term. Det är inget konstigt.
Citera
2018-11-07, 08:05
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Du läser för mycket MSM, prova att resa i USA. Har du ett bra jobb eller ett lönsamt företag tjänar du betydligt mer pengar än här. Samtidigt kostar skolor, sjukvård mm betydligt mer. Men det går att lösa om man planerar.
USA är knappast perfekt, skitlandet Sverige ännu sämre.

Jag har räknat på det där flera gånger eftersom mitt företags huvuddel är lokaliserat i Kalifornien. Visst, jag skulle tjäna mer, men med alla utgifter inräknade får jag mer över i Sverige. Däremot skulle jag förmodligen ha lättare därborta att få en högre position i företaget på äldre dagar. Men då kan man ju glömma fritid och friluftsliv med familjen.
Citera
2018-11-07, 08:06
Medlem
Kanske inte alltför oväntat med det resultatet, även om man hade hoppats på en skräll. Sker ju i princip aldrig att Huset är kvar i händerna på partiet som har Vita Huset.

Kan det bli något som helst samarbete tror ni mellan partierna eller kommer vi se en absurd mängd obstruktionism framöver bara?
Citera
2018-11-07, 08:08
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lydan
Näe, det där är ju gammal info! 30% av hispanics stödjer ju Trump nu, och en, i jämförelse, stor del av svarta också.

Demokraternas enda kvarvarande riktigt trogna väljardemografi tycks vara feta blåhåriga genusvetare. Det är förvisso ett väldigt tungt stöd, men som presidentvalet visade, inte särskilt många röster.

Ja jag vet, men Dems satsar enormt mycket på hispanics och de är väldigt religiösa och konservativa, typ allt det som man hatar med Republikanerna. Men vad gör man inte för röster?
Citera
2018-11-07, 08:09
Medlem
Cohorss avatar
Vann demokraterna både representanthuset och senaten efter att Obama suttit två år?

Om så är fallet så har det i den jämförelsen gått sämre för republikanerna och Trump. Vinden vänder.
Senast redigerad av Cohors 2018-11-07 kl. 08:24.
Citera
2018-11-07, 08:11
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Finns alltid idioter

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto