2018-11-07, 07:38
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Nej inte bara Demokraterna säger det, alla säger det. Röstfusk förekommer inte, däremot marginella misstag. Sedan vet jag inte vad du menar. Varför skulle svarta inte kunna skaffa sig ett ID och gå och rösta? Du är inte lite förvirrad du. Nej försvinn till Breitbart och läs om fuskande Demokrater

Jag skulle om jag kunnat, men du måste ha missat att det är valdag, så varenda buss i hela USA är uppbokad av Demokraterna.
Citera
2018-11-07, 07:39
Medlem
Citat:
Nej han kan inte "genomföra någon lag" då nya lagar måste godkännas av båda kamrarna och Trump nyss förlorat den ena.
Jag är dock rätt säker på att han kan göra det genom en verkställande order.
Citera
2018-11-07, 07:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Foliehatten är på ser jag. Är det inte ni som brukar tjata på andra att ta av foliehatten?

Men vi börjar så här, då mullers utredning inte lagt fram ett enda bevis mot Trump under ca två år. Så undrar jag, vad har du för bevis?

Nu lär det bli offentligt och deklarationen vill Mueller syna. Huset lyssnar så gärna. Om du ser foliehattar kanske du ska lägga ner pipan nu.
Citera
2018-11-07, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du slår huvudet på spiken. Nu ska tydligen Demokraterna använda sin seger i huset till att starta utredningar mot Trump. Det kommer ju att göra susen mot splittringen och polariseringen i USA...not!

Arma Amerika! Ser vi nu slutet på ett imperium?

Tja om Republikanerna kunde starta en utredning om huruvida Clinton hånglade med nån praktikant i Vita Huset kan man starta utredningar om vad som helst. T. ex skattefusk eller "collusion".
Citera
2018-11-07, 07:44
Medlem
Empireofthesuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JannesKamel
Vi vet att en splittring av EU är nödvändig, frågan är när Trump lyckas med bragden.

Trump är en riktigt galen jävel, han tar sitt rykte (nästan bäst i USA) och är beredd att förlora det endast för att rädda landet. Oerhört mycket respekt till han.

Honom*

Vad snackar du om? Nästan bäst i USA? 56% av befolkningen i USA tycker att landet går åt fel håll.
Citera
2018-11-07, 07:44
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Inte den entydig framgång för republikanerna som många inklusive Ego hade förväntat sig. Alla amerikaner är inte nöjda med att ha en tält i vita huset tydligen... Men ett splittrar intryck ger valet, och Trumps isa är onekligen kluvet land.

Skall bli intressant att se om Trumps deklarationer kan offentliggöras nu, och vad det i så fall leder till.
Det kan jag redan nu tala om. Det kommer att leda till fortsatt splittring och polarisering och tillsammans med de andra utredningarna Demokraterna nu kommer att starta kommer detta att ytterligare dra ner hela USA i skiten. Sorgligt att se men vi andra får hoppas att det inte leder till att man startar upp nya krig mot Ryssland eller Kina eller några oskyldiga smånationer.

Eller menar du politiskt för Trump? Ingenting är väl inte en helt fel gissning.
Senast redigerad av arbetet 2018-11-07 kl. 07:47.
Citera
2018-11-07, 07:45
Medlem
Lydans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Skall bli intressant att se om Trumps deklarationer kan offentliggöras nu, och vad det i så fall leder till.

Som Trump-supporter hoppas jag själv innerligt på det. Kommer du ihåg när Rachel Maddow hade fått tag på ett ark ur hans deklaration? Och de startade countdown fram till release, och hypade det rejält?

Och sen kom det fram att till och med Bernie Sanders betalar mindre skatter!

Jag är ganska säker på att Trump skickade in den där sidan själv. Bara Gud vet om det är tur, eller 4D-schack, men han går ta mig fan vinnande ur varje strid mot de där tokstollarna.
Citera
2018-11-07, 07:46
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Tja om Republikanerna kunde starta en utredning om huruvida Clinton hånglade med nån praktikant i Vita Huset kan man starta utredningar om vad som helst. T. ex skattefusk eller "collusion".
Annars har jag en tokig idé om att man skulle använda sin framgång till att driva igenom en politik som främjar USA. Kanske t.o.m. i samarbete med presidenten. Vad tycker du?
Citera
2018-11-07, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Jag fattar inte varför folk är så pro-republikaner här på forumet. Även demokraterna skulle ligga väldigt långt ut på högerskalan i Sverige.

Vem vill ha en stat som demonterar all välfärd och lägger sig platt för hjärndöda kristna evangelister?

Vilket jävla värdelöst liv. Max 2 veckors semester (om man har tur). Köra runt ungjävlarna i bil hela dagarna. Oroa sig för att grannen ska gå bananas med sitt automatvapen. Jobba som ett as för att slippa behöva välja vilken av ungarna som ska få gå på ett bra college.

Jag tycker USA är häftigt på många sätt. Är där mycket i arbetet och en del privat, men det är ju ett helt vansinnigt samhälle. Jag tror faktiskt inte många Trump-fanboys härinne skulle palla med att bo därborta.
Det där med att de skulle ligga långt ut till höger är inte sant, kanske under Bill Clintons tid men inte nu längre.

Många svenskar flyttar till USA och pallar att bo där utan problem. Tror att man oroar sig lika lite för att grannen skall skjuta en som Göteborgarna oroar sig för att bli skjutna på stan.
Citera
2018-11-07, 07:49
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Nej inte bara Demokraterna säger det, alla säger det. Röstfusk förekommer inte, däremot marginella misstag. Sedan vet jag inte vad du menar. Varför skulle svarta inte kunna skaffa sig ett ID och gå och rösta? Du är inte lite förvirrad du. Nej försvinn till Breitbart och läs om fuskande Demokrater

Demokraterna hävdar att voter laws är rasistiska eftersom man måste visa ID när man röstar, och att det drabbar främst svarta eftersom de inte klarar skaffa ID.

Här har du en kort video som visar demokraternas dumhet.

https://www.youtube.com/watch?v=rrBxZGWCdgs
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nu lär det bli offentligt och deklarationen vill Mueller syna. Huset lyssnar så gärna. Om du ser foliehattar kanske du ska lägga ner pipan nu.

Trots parsi
Citat:
To the rest of the world: The Dems taking the House means that Checks and Balances have been brought back. Trump will now be checked - which means that his ability to destroy international institutions and agreements has been hampered.

Which means - stop being afraid of him
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Annars har jag en tokig idé om att man skulle använda sin framgång till att driva igenom en politik som främjar USA. Kanske t.o.m. i samarbete med presidenten. Vad tycker du?

Nej det vill inte Demokraternas väljare. De vill obstruera Trump så mycket det bara går. Det kallas demokrati och är själva poängen med maktdelningsprincipen. Det är precis så konstitutionen är tänkt att fungera. Att inskränka Presidentens makt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in