2018-11-06, 23:29
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redlineoffside
Det var ju ingen upinionsundersökning eller mediaconsern som trodde på Trump i det riktiga valet 2016.

Nu har de åtminstone honom som segrare i representanthuset. Vad säger det egentligen?

Påverka folk med propaganda fungerer i Sverige, men verkar inte bita lika bra på jänkarna. De går mer på faktiska resultat. USA är i stort ett bättre land idag än för 2 år sedan. Mycket tack vare Trump.

Sist vann jag 50 000 kr på Trump. Hade jag haft chansen så hade jag satsat ännu mer på honom idag.

Fast Hillary vann the popular vote med ett par miljoner och hade bara behövt runt 100000 röster med i tre swing states för att bli president.
Citera
Medlem
taucetis avatar
Citat:
CNN är nog det absolut sista du lita på. Speciellt när det kommer till polls i samband med Trump.
Så är det, och FlashyBear är medveten om det. Tyvärr, då jag gillade CNN innan presidentvalet.

Vilken tid får vi resultatet? Ska upp tidigt men är samtidigt ivrig på att få reda på slutresultatet.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nyblivetsocfall
Screenshot?

Nej har såklart ingen screenshot. Det var 2 år sedan. Men tro mig. Jag vann faktiske lite mer än 50 000. Med det är egentligen småpengar för mig. Det var mer för kul och att göra en poäng av hur säker jag var.
Citera
2018-11-06, 23:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Fast Hillary vann the popular vote med ett par miljoner och hade bara behövt runt 100000 röster med i tre swing states för att bli president.

Vad är "the popular vote"? Men nu var det Trump som vann när alla sa och var övertygade om att Hillary skulle vinna.
Citera
2018-11-06, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Så är det, och FlashyBear är medveten om det. Tyvärr, då jag gillade CNN innan presidentvalet.

Vilken tid får vi resultatet? Ska upp tidigt men är samtidigt ivrig på att få reda på slutresultatet.

De stänger vissa lokaler kl 1. Säkert Senare i andra tidszoner. Det blir mitt i natten. Inger att vänta på. Se nyheterna imorgonbitti istället.
Citera
2018-11-06, 23:35
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Vad är "the popular vote"? Men nu var det Trump som vann när alla sa och var övertygade om att Hillary skulle vinna.

Popular vote menas med totalt antal röster. Dvs att Hillary fick högst antal röster men Trump vann dock valet.
Citera
2018-11-06, 23:36
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear
68% Economy is good shape
men
56% wrong track
och
41% Healthcare is most important.

GOP fav 43/54%
DEM fav 50/46%

Om exit-polls är lika dåliga som 2016 är det bra nyheter för GOP dvs att de 100% ökar/inte förlorar i Senaten.

För Trump är det goda nyheter (44/55% approval) oavsett med tanke på att Dems är mer entusiastiska.
Citera
2018-11-06, 23:36
Medlem
SalazarSlytherins avatar
Citat:
Det var ju ingen upinionsundersökning eller mediaconsern som trodde på Trump i det riktiga valet 2016.

Nu har de åtminstone honom som segrare i representanthuset. Vad säger det egentligen?

Påverka folk med propaganda fungerer i Sverige, men verkar inte bita lika bra på jänkarna. De går mer på faktiska resultat. USA är i stort ett bättre land idag än för 2 år sedan. Mycket tack vare Trump.

Sist vann jag 50 000 kr på Trump. Hade jag haft chansen så hade jag satsat ännu mer på honom idag.

Så är det. Tror Republikanerna kan skrälla och behålla både senaten och representanthuset. Hoppas definitivt på det. Om Demokraterna tar bägge blir det två enerverande år.

Trevligt, jag vann en mer blygsam slant på 3 000 kr.
Citera
2018-11-06, 23:41
Medlem
FlashyBears avatar
Trump approval (Florida) 51/48%

Trump loves tacos!
Latinos loves Trump!

Citera
2018-11-06, 23:42
Medlem
nyblivetsocfalls avatar
Citat:

Det är ju dock farligt att dra för stora slutsatser av det, Hillary fick överlägset fler röster men under 100k röster i tre stater avgjorde valet. Man har försökt använda det valet för att tala om hur opinionssiffror "inte spelar roll" i andra val där de visst spelat roll, som i Sverige i år och även valet i Frankrike där "Le Pen skulle vinna trots att opinionssiffrorna talade emot det för titta på USA"

Det är rätt löjligt att bete sig som att opinionssiffror plötsligt inte spelar roll bara för att Trump vann presidentvalet 2016
Citera
2018-11-06, 23:44
Medlem
0rganets avatar
Första vinnaren mellanårsvalet:
Lou Leon Guerrero - flipping the office from Republican to Democrat control for the first time since 2003.

https://www.independent.co.uk/news/world/americas/us-politics/midterms-2018/midterm-results-latest-democrat-governor-guam-republican-flip-exit-polls-a8621066.html
Citera
2018-11-06, 23:45
Medlem
taucetis avatar
Citat:
De stänger vissa lokaler kl 1. Säkert Senare i andra tidszoner. Det blir mitt i natten. Inger att vänta på. Se nyheterna imorgonbitti istället.
Tack för de visa orden! Jag får la sätta mig på toa det första jag gör på jobbet, och uppdatera mig. Så, blev det ett bett på Trump den här gången med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in