Citat:
Ursprungligen postat av
Bravegirl
Så uppfattade jag händelsen/situationen också. Kanske beror det på att jag var där och såg det.
Man ser i många i lägg hur händelser ändrar karaktär efter ett tag. Helt plötsligt så kallas den som gav sig på SD för knivmannen! Han använde ingen kniv, han bar en kniv liksom många andra i lokalen.
Hälsningar från Bravegirl/knivkvinnan som även hade ett multi verktyg med sig på FAD i Sundsvall
Jag är skyldig till att använda epitetet "Knivmannen" om Ärekränkaren aka Misshandlaren. Med det menar jag inte att jag gjort mig skyldig till nåt övertramp, varken juridiskt eller moraliskt. Varför då inte?
-Jo, för när en av de första rapporterna från Sundsvall presenterades här i tråden, så innehöll den en lista på 3 st lagöverträdelser. Det var 'misshandel', 'brott mot knivlagen' och det var 'förtal'. Så var det formulerat på ett ungefär.
Jag har inte skrivit att nån kniv använts öht, utan bara konstaterat att en kniv enl uppgift påträffats på en man under eventet och att denne riskerar påföljd. Som knivman.
Att många bar kniv under eventet hindrar inte i sig inte en polisman från att rapportera en påträffad kniv på en person, särskilt om knivbäraren/knivmannen hamnat i eller startat ett bråk. I så fall korrekt hanterat i mina ögon.