2018-11-06, 17:55
Medlem
(FB) Man sönderslagen efter en utekväll i Vasastan i Göteborg

Samma visa den gången, HA kommer smattra dem osv hände inte ett skit.
Citera
2018-11-06, 17:58
Medlem
Nu är alla släpta....

https://www.expressen.se/gt/alla-anhallna-slapps-efter-skotten-vid-ha-forfesten/
Citera
2018-11-06, 18:03
Medlem
Sen är det inte första gången ett lokalt gäng tar upp striden mot ett mer "organiserat" gäng. Sanningen är att alla dessa bikers gäng inte har så mycket respekt i "orten". Säger inte att Mölnlycke klassas som orten men ni förstår min poäng.
Citera
2018-11-06, 18:05
Medlem
Trollsvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bebapelula
Jag är övertygad om att väldigt många inte riktigt förstår att HA är en av världens största kriminella organisationer. Många skriver att deras tid är förbi och 90-tal bla bla. Vad alla dom inte förstår är att HA inte är något löst sammansatt, segregerat, förvirrat, missanpassat, lättkränkt och livsfarligt kompisgäng från förorten som gör vad dom kan för att få respekt och tjäna pengar. HA är en hårt toppstyrd internationell organisation som under allt för lång tid finansierats och levt av organiserad brottslighet. Hur många mord tror ni dom ligger bakom? Tror ni kan lägga på några till. Svårt att veta hur dom reagerar på det som hänt, men händer något är det troligtvis människor vi aldrig hört talas om som beslutar det. Dom i Sverige kommer inte röra en fena. Dom borde kriminaliserats som organisation för länge sedan kan man tycka.

Precis!

Det dom här skitungarna inte förstod/förstår är att dom kommer bli nergrävda.
Dom kommer hitta varenda en och tyvärr kommer deras familjer bli lidande av deras dumhet.

Det är inget liten sandlådeorganisation a la Biskop. Det är på riktigt. Det är inga grabbar i 17-20 års åldern.

Vi vanliga svensson kommer inte få reda på när en efter en försvinner... men det kommer dom runt omkring.
Starkt jobbat.
Bra att kasta bort sitt liv.
Citera
2018-11-06, 18:06
Medlem
Homo-fils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kawwazx12
Nu tänker du nog lite fel.
Om du tänker dig att du ska träffa bålen på en människa så har du ungefär HELA 25meters tavlans yta att räkna träff på! Innersta cirkeln motsvarar ungefär som om du skulle försöka peppra hjärtat.....

Så nog träffade du med alla skott alltid!

Helt ot, men detta har alltid stört mig. En vanlig person som genomgått grundkurs i pistolskytte kan sätta fem relativt snabba skott i tavlan, alltså i bålen, från 25 meter. Att adrelaninet pumpar, javisst, men skjuta hejvilt, få slut på skott, och sedan springa? Känns som ett sämre alternativ än att vänta en sekund mellan skotten.

Ont, jag residerar i regionen, och har koll på konstellationer av kriminella, men 435 har gått helt under radarn. Jag tror dock inte att detta kommer leda till något krig, ett stort misstag på fyllan som de angripande kommer få betala med antingen banklån från hela släkten, eller bara försvinna. Underhållande dock, på det morbida sättet som bara kriminella idioter kan ställa till med. Alkohol och benzo är ingen bra kombination. Vapen på det, och katastrof är att vänta.
Citera
2018-11-06, 18:07
Medlem
Nu behöver ju inte detta betyda ett skit.
Men nyss var det brandbil, ambulans och polis på plats precis vid Rådasjön i Mölnlycke.

Det brukar ju betyda att dom fiskat upp någon ur sjön.
Citera
2018-11-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjallbo4ever
435 har haft bäknar ensamrätt på mölnyke många år klart dom flippa när bb kom dit och ta över handel . Som alla redan säger mölnyke är rikeman klart det är stora pengar dom förlora då vill ingen förlora bäknar inkomst på ett sånt område! men dom har nog gått för långt hell angels är inte å leka med om man klipper polsk president med 14 gånger

Vad försöker du säga här? Förklara gärna på svenska.
Citera
2018-11-06, 18:15
Medlem
Ni har alldeles för vild fantasi mot dessa bikersgäng, ni romantiserar skiten som dem vore ett gäng gubbar på 40-50 års åldern med en mordhistorik lika lång som min mormors shoppinglista. Lokala gäng har under historiens gång lyckats köra iväg stora stygga organisationer ifrån städer. Miri klan körde bort HA ifrån en stad i Tyskland.
Citera
2018-11-06, 18:18
Medlem
Samtliga släppta, vill polisen och åklagarna se mord?
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/skottskadad-ha-medlem-har-vaknat-upp-1.10417962

Vad skulle hända nu om HA knäpper killarna?
Citera
2018-11-06, 18:19
Medlem
HeadlessAgnews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Londinium
Ok, då måste jag vara en extremt dålig skytt med Glock 17, för jag satte knappast hela magget i tavlans innersta cirkel när jag senast sköt en snabb serie på 17 meters avstånd. Tvärt om var det en hel del spridda träffar.

Snabb serie från 15+ meter eventuellt med lite löpning/pulshöjning innan så skulle jag säga att en medelmåttig yrkesskytt (läs ej tävlingsskytt) träffar kanske 1/3 till 1/2 av skotten.

30 meter med Glock 17 som någon pratade om är sjukt långt avstånd för det vapnet.
Citera
2018-11-06, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hejsanhoppsans1
Samtliga släppta, vill polisen och åklagarna se mord?
http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/skottskadad-ha-medlem-har-vaknat-upp-1.10417962

Vad skulle hända nu om HA knäpper killarna?

Varför länka till låsta artiklar??
Citera
2018-11-06, 18:28
Medlem
Tror dem gör sig bäst med att knäppa dem så fort om möjligt. Inte för att det är det bästa eller smartaste alternativet, utan mer för att statuera ett exempel och få tillbaka lite respekt och sprida lite skräck bland de andra gängen som tänkt att ta striden mot dem i framtiden. Det säger sig självt tar ett gäng tomtar striden mot HA/HA allierade utan att ens tveka så finns nog inte fruktan och respekten för HA kvar som dem hade förr. Man kan se det som ett förebyggande syfte, gör man detta på det mest brutala och aggressiva sättet så slipper man bli testad längre fram i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in