2018-11-12, 15:46
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Känns som många här har sett på några för många avsnitt av Sons of Anarchy i den här tråden. Kriminella är ju rationella och kommer antagligen agera på det sätt som gagnar dom bäst. Om det då är att skjuta några knarkare vetifan.

Det verkar snarare vara the Sopranos man har tittat för mycket på. Nej förresten, Tonys capos måste smutsa ner sig mer än en fullvärdig i HA enligt fanboysens bild av organisationen.
Citera
2018-11-12, 15:48
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Det verkar snarare vara the Sopranos man har tittat för mycket på. Nej förresten, Tonys capos måste smutsa ner sig mer än en fullvärdig i HA enligt fanboysens bild av organisationen.

Undra varför just att försvara och glorifiera HA är så stort på Flashback?
Citera
2018-11-12, 16:14
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Fast ja ur ett varumärkesynpunkt vilket är viktigt för HA. Men samtidigt är inte HA längre samma gäng som de var på 90talet. De figurerar ju en rad händelser där HA inte har agerat mot de som agerat respektlöst mot dom bara i den här tråden.

Fast jag undrar om det inte kan finnas ett visst organisatoriskt krav på att hämnas i ett sånt här läge. Vi pratar ju inte bara "respektlöshet" utan kulor i fullvärdiga medlemmar här. Att visa att man står upp för sitt märke så att säga. Både inom Sverige gentemot andra chapters men även internationellt och speciellt då gentemot moderorganisationen i USA.

Jag spekulerar bara här (för jag har ingen djupare insikt i deras värld) men kan ändå tänka mig att det inte ses som "Hells Angels-mässigt" att verka svag genom att ta skit och inte slå tillbaka i ett sådant här läge.
Citera
2018-11-12, 16:16
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Undra varför just att försvara och glorifiera HA är så stort på Flashback?

Det är ingen som gör det. Vi beskriver bara en realistiskt men möjligt scenario, vad händer härnäst. Tråden kommer att leva vidare när nya kapitel skrivs. Inget är avslutat.
Citera
2018-11-12, 16:22
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Fast jag undrar om det inte kan finnas ett visst organisatoriskt krav på att hämnas i ett sånt här läge. Vi pratar ju inte bara "respektlöshet" utan kulor i fullvärdiga medlemmar här. Att visa att man står upp för sitt märke så att säga. Både inom Sverige gentemot andra chapters men även internationellt och speciellt då gentemot moderorganisationen i USA.

Jag spekulerar bara här (för jag har ingen djupare insikt i deras värld) men kan ändå tänka mig att det inte ses som "Hells Angels-mässigt" att verka svag genom att ta skit och inte slå tillbaka i ett sådant här läge.

Med tanke på att folk både lämnat organisation i bad standing, medlemmar har blivit misshandlade på stan osv utan att det hänt nåt så känns det inte som att intresset från HA att använda våld så stort. Vi får väl se hur de kommer agera.
Citera
2018-11-12, 16:26
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hanesbrur
Dom vet mkt väl att HA kan hämnas om dom vill, men alla HA fans här inne gör allt för att dom inte ska tappa sina ansiktet. Att det skulle vara så mkt poliser, att ingen kan hämnas på 9 dagar är omöjligt.

Eller så är det så enkelt som att dom vet hur HA:s organisation fungerar. Beslut om "hämnd" tas på möten efter diskussion om bästa sätt t ex. Inte vet jag, är inte det minsta insatt.

Att prompt måste hämnas ögonblickligen medan ilskan svallar känns dock mer som något förortsgängen håller på med. I detta fall lär det ju också komplicera saken att incidenten skedde när man besökte en supporterklubb.

Edit: Ja och så polacker dessutom, det är väl inte osannolikt att man även vill kommunicera med dom vilket kanske inte alltid är så enkelt.
Senast redigerad av Coffeeman 2018-11-12 kl. 16:30.
Citera
2018-11-12, 16:29
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Med tanke på att folk både lämnat organisation i bad standing, medlemmar har blivit misshandlade på stan osv utan att det hänt nåt så känns det inte som att intresset från HA att använda våld så stort. Vi får väl se hur de kommer agera.

Ja fast att tvingas lämna i bad standing är ju en del av regelverket som jag förstått, och ett straff i sig. Sen är det ju en rätt rejäl skillnad på att en medlem får på käften på stan mot att en blir skjuten med 10 kulor utanför en klubblokal till en supporter-klubb.

Har svårt att se att inte HA skulle se detta som en attack mot just HA och att organisationen i stort skulle kräva upprättelse = hämnd. Men som sagt är jag inte värst kunnig om den kriminella MC världen så jag spekulerar mest här.
Citera
2018-11-12, 16:32
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ja fast att tvingas lämna i bad standing är ju en del av regelverket som jag förstått, och ett straff i sig. Sen är det ju en rätt rejäl skillnad på att en medlem får på käften på stan mot att en blir skjuten med 10 kulor utanför en klubblokal till en supporter-klubb.

Har svårt att se att inte HA skulle se detta som en attack mot just HA och att organisationen i stort skulle kräva upprättelse = hämnd. Men som sagt är jag inte värst kunnig om den kriminella MC världen så jag spekulerar mest här.

Eftersom ingen har några källor i tråden så spekulerar ju alla! Tror du inte de kan bort rationalisera det? De sköt ju en av dom som sköt det var bråk. Killarna visste inte att HA skulle vara där osv. Ja man vill vara en mygga på väggen på HA:s gård just nu.
Citera
2018-11-12, 16:34
Medlem
Citat:

Måste en hämnd vara med bly och nävar?
Citera
2018-11-12, 16:37
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Eftersom ingen har några källor i tråden så spekulerar ju alla! Tror du inte de kan bort rationalisera det? De sköt ju en av dom som sköt det var bråk. Killarna visste inte att HA skulle vara där osv. Ja man vill vara en mygga på väggen på HA:s gård just nu.

Ja det är spännande och intressant faktiskt, i all sin avskyvärdhet, dessa jävla gäng. Men ganska många som t.ex Leif GW brukar ju påtala att hämnd ofta är "nödvändigt" för kriminella för annars ses de som svaga.

Det blir lite märkligt att säga att HA är så etablerade och starka att de inte behöver hämnas för alla vet att de kan hämnas om de aldrig de facto gör det.
Citera
2018-11-12, 16:38
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81

Jag vet inte hur de opererar. Kanske de kan "böta" grabbarna istället? Men det blir nog isåfall en rätt dyr nota att betala.
Citera
2018-11-12, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TuffaViktor81

Vad ska dom göra annars? En arg lapp i brevlådan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in