2018-11-05, 20:48
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Det är lite märkligt tycker jag att testamentera till sina syskon, alltså att man tyckte det var så viktigt vart arvet gick.

Jag undrar också över hur mycket föräldrarna "dödstädade" - gällande det mest praktiska för att underlätta för de som hittade dom och för anhöriga. Om man orkar bry sig om testamente kanske man också tänker på vad man inte vill att andra ska hitta. Typ smutstvätt, dagböcker, skräp mm. Eller döttrarnas privata ägodelar och datorer. De måste ju också ha varit otroligt förberedda och röjt undan spår för hur de gått tillväga när de mördade barnen. Och varför ville man dölja tillvägagångssättet? Och hur kan man som lekman hitta ngn substans som är dödlig och ej upptäcks vid obduktion.

Vet vi hur familjen firade jul och nyår. Har för mig att Elli hade uppgift om att föräldrarna var på julbord i Gbg?

Näe, vi (jag) vet inte hur dåren Oskar Henkow firade sin,.... - och sina döttrars sista jul.

Med hjälp av Lomma kommun och skolan, lyckades den så övertrevlige Oskar mörda sina två tonårsdöttrar.......

Stackars barn.
Citera
2018-11-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Det är lite märkligt tycker jag att testamentera till sina syskon, alltså att man tyckte det var så viktigt vart arvet gick.

Jag undrar också över hur mycket föräldrarna "dödstädade" - gällande det mest praktiska för att underlätta för de som hittade dom och för anhöriga. Om man orkar bry sig om testamente kanske man också tänker på vad man inte vill att andra ska hitta. Typ smutstvätt, dagböcker, skräp mm. Eller döttrarnas privata ägodelar och datorer. De måste ju också ha varit otroligt förberedda och röjt undan spår för hur de gått tillväga när de mördade barnen. Och varför ville man dölja tillvägagångssättet? Och hur kan man som lekman hitta ngn substans som är dödlig och ej upptäcks vid obduktion.

Vet vi hur familjen firade jul och nyår. Har för mig att Elli hade uppgift om att föräldrarna var på julbord i Gbg?

Hur vet du att de röjt spår, försökt dölja tillvägagångssätt och använt gift? Är det är ett egenkonstruerat förlopp du vill försöka framställa som fakta?
Citera
2018-11-05, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Näe, vi (jag) vet inte hur dåren Oskar Henkow firade sin,.... - och sina döttrars sista jul.

Med hjälp av Lomma kommun och skolan, lyckades den så övertrevlige Oskar mörda sina två tonårsdöttrar.......

Stackars barn.
Du verkar annars veta mycket som ingen annan vet?
Citera
2018-11-05, 21:28
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du verkar annars veta mycket som ingen annan vet?

Mycket ??? Nu tar du väl iiii. OH har mördat sina två tonårsflickor - därtill sin hustru. Skolan och Lomma kommun tycker att sådant är okej !
Citera
2018-11-05, 21:46
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Mycket ??? Nu tar du väl iiii. OH har mördat sina två tonårsflickor - därtill sin hustru. Skolan och Lomma kommun tycker att sådant är okej !

Du bekräftar precis att du vet saker ingen annan vet. Att Oskar är ensam mördare är ingen allmän uppgift hur mycket du än är könsstereotyp.
Citera
2018-11-05, 21:59
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Du bekräftar precis att du vet saker ingen annan vet. Att Oskar är ensam mördare är ingen allmän uppgift hur mycket du än är könsstereotyp.

Visst. En trippelmördare. Sönderskurna offer - kanske. Bostad med blod, på golv, väggar o tak. Nu renoverat - återställt.
Citera
2018-11-05, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Hur vet du att de röjt spår, försökt dölja tillvägagångssätt och använt gift? Är det är ett egenkonstruerat förlopp du vill försöka framställa som fakta?

Jag skrev otydligt - bara frågor och spekulationer. Jag vet inte mer än sånt som kommit fram här och sånt som stått i media.

Gällande det jag skrev om hur barnen (eventuellt) mördades och om föräldrarnas (eventuella) undanröjande av spår, så utgick jag från det som kommit fram i tråden av ex Scheele och Avd9 tex. De sade att de hade pålitlig info om att barnen hittades i sina sängar och att det verkar ha gått lugnt tillväga. Sen har det i media skrivits om att man inte vet dödsorsak på flickorna än. Därför tänker jag att de förgiftades.
Citera
2018-11-05, 23:40
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Åsså har vi det här med incestpedofili. Ett ord som inte ens finns, men som vi alla vet vad det betyder.
Skulle både O och H utsatt sina barn för det? Polisen gick ju ut och uttalade sig om att det här var ett gemensamt beslut.
Men nej nej. Dom skyddar kanske sin vapenbroder. Klart att polisen bedriver incestpedofili också.
Och en mor skyddar alltid sina barn med liv och lem. Så även 99,9% av svenska män. Så varför tog hon inte ungarna med sig och flyttade är en fråga jag ställer till de som tror att O bedrev incest mot barnen
Nån gång måste man ju sluta upp med att söka sensationella fakta med diverse sensationella teorier.
Mvh./P944
Så ordet incestpedofili finns inte, trots att jag skrev det nyss och att alla vet vad det betyder. Ja, ja, det står kanske inte i svenska akademiens ordlista, men långt ifrån alla sammansättningar som vårt språk kan innehålla gör det.
Och vem av föräldrarna som utsatte dem för detta vet vi i så fall inte heller. Kanske båda? Nähej, det går inte för både mamma och pappa skyddar alltid sina barn med liv och lem.
Frågan är bara vad de skyddade sina barn för i det här specifika fallet. Eller snarare, varför i helvete tog de livet av dem?
Citera
2018-11-06, 12:46
Medlem
Citat:
Visst. En trippelmördare. Sönderskurna offer - kanske. Bostad med blod, på golv, väggar o tak. Nu renoverat - återställt.
Du tror alltså inte på att föräldrarna har blivit påverkade av någon ”religiös” rörelse som har lurat i dom sin mumbojumbo om evigt liv och att man återföds på nytt och på nytt?

För om det vore så, skulle självklart representanter för den ”religionen” försöka blanda bort korten genom att påstå att någon i familjen blivit vansinnig.

Om det sen skulle visa sig att det fanns en koppling så kan man spinna vidare på den tråden i alla fall. Typ, ”mamman var visserligen med på nåt enstaka möte — men det var pappan som mördade alla”.
Citera
2018-11-06, 13:01
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Du tror alltså inte på att föräldrarna har blivit påverkade av någon ”religiös” rörelse som har lurat i dom sin mumbojumbo om evigt liv och att man återföds på nytt och på nytt?

För om det vore så, skulle självklart representanter för den ”religionen” försöka blanda bort korten genom att påstå att någon i familjen blivit vansinnig.

Om det sen skulle visa sig att det fanns en koppling så kan man spinna vidare på den tråden i alla fall. Typ, ”mamman var visserligen med på nåt enstaka möte — men det var pappan som mördade alla”.

För all del. Nog kan en eller båda föräldrarna hängett sig åt "ockultism" och / eller sekterism av olika slag. Något bortom bergen - kanske.....
Det makabra dock, det resoluta slutet för hela familjen - som ingen sett komma, känns lite malplacerat om man tänker religion. Dom fungerade i arbetslivet, så vitt är känt.
Skolan har dessvärre "sett" en familj i kris - under flera år. Vad menas med kris och varför inga åtgärder, annat än hemundervisning för flickorna.

Klart är väl att en enorm härdsmälta har bidragit till resultatet. Är inte säker på att man ens med ett eventuellt facit i hand kan förstå, så här i efterhand.....
Citera
2018-11-06, 16:41
Medlem
Citat:
För all del. Nog kan en eller båda föräldrarna hängett sig åt "ockultism" och / eller sekterism av olika slag. Något bortom bergen - kanske.....
Det makabra dock, det resoluta slutet för hela familjen - som ingen sett komma, känns lite malplacerat om man tänker religion. Dom fungerade i arbetslivet, så vitt är känt.
Skolan har dessvärre "sett" en familj i kris - under flera år. Vad menas med kris och varför inga åtgärder, annat än hemundervisning för flickorna.

Klart är väl att en enorm härdsmälta har bidragit till resultatet. Är inte säker på att man ens med ett eventuellt facit i hand kan förstå, så här i efterhand.....
Med lite mer fakta kan man kanske förstå men knappast acceptera. Vad gäller krisen så vet vi nog inte riktigt vilka åtgärder som vidtagits. Många väldigt religiösa människor fungerar ypperligt i både arbetsliv och privatliv. Men hur man sen fungerar under extrem stress eller djup depression i kombination med detta vet nog få.
Citera
2018-11-06, 17:06
Medlem
Citat:
Med lite mer fakta kan man kanske förstå men knappast acceptera. Vad gäller krisen så vet vi nog inte riktigt vilka åtgärder som vidtagits. Många väldigt religiösa människor fungerar ypperligt i både arbetsliv och privatliv. Men hur man sen fungerar under extrem stress eller djup depression i kombination med detta vet nog få.

Finns det några belägg för att de var scientologer? Hur skulle deras tro ha påverkat dom? Jag har försökt läsa på om vad scientologerna tror på, men det är ju helt snurrigt. Men alltså har de en sån syn på döden att föräldrarna genom tron sett döden som en räddning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in